obey-robots.txt
26 Maart 2019, 23:15
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 33% [18 stemmen]
33% [18 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 67% [37 stemmen]
67% [37 stemmen]

Stemmen: 55
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken

Probleem met coax aarden?

Job1974
Ik heb onlangs een nieuwe televisie aangeschaft, en nu voor het eerst dtv via de CI+ module. Maar ik zit eigenlijk vanaf het begin al een probleem wat ik niet goed opgelost krijg:

Na aansluiting prima beeld en sterk signaalkwaliteit. Maar na ongeveer uurtje begint het beeld op alle kanalen te blokken en haperen.
Rare is: bij checken van de aansluitingen (geen issues) bleek probleem ineens verholpen. Tot een volgend uur later.

Ik heb alle verbindingen tot aan ziggo aansluitpunt doorlopen . Vandaag 10m nieuwe kabel gekocht om eens TV direct met groene aansluitkabel te testen), maar ook dan herhaalt het probleem.

(overigens, tweede TV met box doet het wel prima).

Nu lijkt het met aarden van de mantel te maken te hebben. Als ik de coax bijv even uit de wcd haal en weer terug stop, is het issue weer verholpen.
Maar dit probleem heb ik dus zelfs met de nieuwe kabel direct aan de groene aansluitpunt van Ziggo.

Wat kan ik hier nu nog verder aan doen?

Paar vragen: ik heb nu een TV splitter (meerdere getest) direct aan de groene kabel hangen. Klopt die opstelling, monteert ziggo dat niet af in een soort WCD? Kan bijvoorbeeld mijn tv/kabel nu wel goed zijn mantelspanning kwijt, als de tv direct aan groene kabel hangt?

Weet dat er mantelstroomfilters bestaan, kunnen die het probleem oplossen?

Of moet ik gewoon zelf de mantel gaan aarden, met apart draad oid? (ik denk dat ik dat elke keer zelf onbewust doe als ik de connectors aanraak bij ontkoppelen).

Zou het issue ook kunnen komen door defect in tv/module? of klinkt dat onlogisch..


Alvast dank voor hulp!
 
Matty
Hoi Job,

Zoals ik lees heb je aardig lopen testen iets wat ik zelf ook zou doen alleen zou ik d aansluiting die op de groene kabel zit (Het aop) nooit zelf eraf halen.

Even terug naar je probleem, een andere tv met box doet het uitstekend ik neem aan dat die het wel langer dan een uur goed doet.

Ik zou om uit te sluiten dat het de bekabeling of iets is de tv proberen bij de buren aan te sluiten of in de winkel waar je hem gekocht hebt en hun het probleem laten zien.

Als de tv/ci+ het daar ook nog steeds niet goed doet vermoed ik toch dat het probleem eerder in de tv/ci+ ligt dan aan de bekabeling ligt.

Succes en ben benieuwd naar de oplossing.


Matty
 
Zippo
Gebruik je stekkers met randaarde?
Merk je een tinteling in je vingers/handen als je met de stekkertjes prutst?
Zo'n tinteling betekent dat niet alles goed geaard is.

Begin eens in de meterkast, daar zit al een aansluiting voor de aarde. Leg b.v. de mantel eens aan dit aardpunt. Zelf heb ik een tratec antenneversterker in de meterkast. Deze heb ik geaard.
Zippo. Niet meer in mijn sas met Cogas.

CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, NLEx, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Oplossen van een E16, E19, of E30 melding op TV.
Log in op je Mijn Ziggo account. Ga naar Mijn Instellingen/Smartcard. Klik op de button "Herstel".
 
Job1974
Dank voor de reacties!

De oude TV met box doet het inderdaad gewoon goed, de nieuwe TV met box trouwens ook. Nieuwe TV met CI+ alleen niet.
Zou kunnen dat de Coaxingang in de TV misschien niet helemaal goed is... Dan zou ik inderdaad eens TV bij de buren moeten aansluiten.

Vanvond eerst maar eens gaan aarden. zal even testen oof ik die tinteling voel.
Merk ook dat de storing steeds erger wordt als ik niets doe, van paar blokjes na een uur, tot totaal gescrambeled 20min later. Als ik dan kabel even ontkoppel en terug stop is het direct weer perfect.

Ga nog maar weer eens aan de slag zo Smile
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Probleem met coax aarden?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Coax kabels type Hardware instellingen 2 04-01-2019 00:48
Coax Kabel Algemeen 6 06-03-2018 11:59
Upstream probleem naar Kerkomroep.nl Storing 11 21-11-2017 20:11
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. 23 30-08-2017 23:16
Chromecast audio probleem WiFi, draadloos netwerk 1 13-10-2016 10:15
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Bitfreak01:13:01
| Zippo03:05:39
| Gilex05:38:40
| MisterSenseo06:56:35
| Desmark13:46:30
| Black Tiger22:28:00
| Ethefox 1 dag
| Ziggo Webcare 1 dag
| gerrelle 1 dag
Laatste Artikelen
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
| Cisco Stappenplan ro...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15-03-2019 19:57
Mensen denk er aan, vragen op het forum stellen a.u.b., wij beantwoorden die niet in de shoutbox.

12-02-2019 17:07
ik ben op zoek naar een Ziggo insteek kaart voor cisco 8485bvb digitale ontvanger. geschikt zoor Zaandam. 0610811518

11-03-2018 14:05
kan ik hier ook afleveringen van grey anatomy vinden?

04-03-2018 13:23
Goedemiddag

03-12-2017 00:42
ga het later proberen, vanmorgen mijn moeder overleden dus nu andere zaken aan en in mijn hoofd!!!