obey-robots.txt
data-full-width-responsive="true">
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Problemen met Ziggo Mobiel en hollandsnieuwe na de iOS 9-update oplossen
Henk
De Apple-update iOS 9 is sinds afgelopen week beschikbaar voor alle gebruikers van een iPhone (4S+), iPad (2+) of iPod touch (5+). Voor klanten van Ziggo Mobiel brengt de nieuwe versie een vervelend probleem met zich mee: in sommige gevallen kunnen zij niet meer internetten.

Mobiel internetten
Apple werkt aan de kwestie, maar slimme Ziggo-klanten zijn in de tussentijd met een manier gekomen om internet weer werkend te krijgen. Hiervoor moeten gebruikers onderstaande stappen doorlopen:

1. Ga naar 'Instellingen > Mobiel netwerk > Mobiel datanetwerk'
2a. Stel je apn opnieuw in op die van Ziggo Mobiel (oude abonnementen): ziggo.dataxs.mobi
2b. Klanten van Ziggo die eerst klant waren bij UPC, of klanten die recent (na de samengang van Ziggo en UPC op 13 april 2015) een abonnement hebben afgesloten hebben een andere apn: internet.ziggo.nl
3. Werkt dit niet, dan is een extra stap nodig: maak de apn leeg, selecteer 'Stel opnieuw in' en kies hier vervolgens één van beide opties voor de apn hierboven.

Wifi werkt wel
Het internetprobleem treedt overigens alleen op bij mobiel internet via 3G. Wifi van Ziggo werkt wel gewoon op je iPhone of iPad. En hoewel Ziggo Mobiel gebruik maakt van het Vodafone-netwerk ondervinden klanten van die provider vooralsnog geen problemen met internetten op hun iOS-toestel.

Voor storing met mobiel internet van hollandsnieuwe biedt onderstaand stappenplan uitkomst.

1. Ga naar de toestelhulp op de webpagina van de provider
2. Kies jouw toestel en volg de handmatige instellingen om internet in te stellen

Helpt dit niet? Probeer dan deze oplossing:

1. Ga naar Instellingen en open ‘Mobiel netwerk’
2. Klik op ‘Mobiele data’ en vul bij apn: data.dataxs.mobi in
3. Vul bij gebruikersnaam en wachtwoord iets in
4. Ga terug naar instellingen (dus naar het beginscherm)
5. Ga weer terug naar ‘Mobiel netwerk’ en vervolgens naar ‘Mobiele data’
6. Wis de door jou ingevulde gebruikersnaam en wachtwoord
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen met Ziggo Mobiel en hollandsnieuwe na de iOS 9-update oplossen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo en ISDN telefooncentrale Eigen telefoon netwerk : 3 23-06-2019
Ziggo verhoogd tarieven per 1 juli Ziggo nieuws : 3 09-05-2019
Ziggo verhoogt internetsnelheden voor consumenten +25% en bedrijven +20% Ziggo nieuws : 18 24-04-2019
Ziggo kastje in voortuin Helpdesk : 2 08-02-2019
Smartcards weer niet zichtbaar in Mijn Ziggo Digitale radio en televisie problemen, tips & truuks : 3 19-12-2018