obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
DDNS (Dynamic DNS) op Ziggo Connectbox?
briolet
Dat is de naam die aan je IP adres toegekend is. Geef maar eens het terminal commando: "nslookup "

Daar komt hetzelfde uit. Maar ik verwacht eigenlijk dat die naam veranderd als je IP veranderd. DDNS is juist bedoeld om met een veranderend IP om te gaan.

Gebeurd bij ziggo zelden. De laatste 5 jaar is het bij mij nog maar 1x onverwacht gebeurd. (Verandering bij aansluiten van een nieuw modem tel ik dus niet mee)
 
briolet
Privé berichten die qua inhoud niet privé zijn lees ik nooit ten einde, maar wis ze direct.
Als je een ziggo gerelateerde vraag hebt, stel hem hier.

De opgegeven url wijst naar Venlo. Maar misschien is die naam toch strakker aan je abonnement gekoppeld dan je IP. Ik zie wel dat hij de laatste 3 maant 5x aan een ander IP gekoppeld is.

Maar zo'n url kan handig zijn als je software niet toelaat om een IP adres in te vullen.
 
Black Tiger

Quote

Vraag me niet waarom, maar het werkt!!Cheer

Ja maar helaas maar tijdelijk.

Ik heb ook dat advies ooit gekregen. Heb toen ook gevraagd of bij een ip wijziging die hostnaam wel zou blijven bestaan. Jazeker was het antwoord.
NEEN was de ervaring.
Dus dit werkt zolang als je ip hetzelfde blijft of je hostnaam door andere oorzaken niet wijzigt. En dat is zonder ip wijziging bij mij ook al gebeurt.
Dus ik zou er niet echt op vertrouwen.
Greetings, Black Tiger
 
RJHGisolf
Tja, dat zal wel even werken. Dat is de DNS-naam van je tijdelijke IP-nummer.
Maar de eerste D van DDNS staat voor Dynamic. Je wilt dus dat als je IP-nummer wijzigt (om wat voor een reden ook) dat dan je hostname weer naar dat nieuwe IP-adres verwijst. Daarvoor gebruik je services zoals DynDNS. Maar dat wordt door dat nieuwe modem geblokkeerd.

Ik ben inmiddels verhuisd naar het buitengebied rond Anna Paulowna, en daar is geen Ziggo beschikbaar. Wel XS4All via ADSL via een oude koperdraad voor telefonie. Afzien, want de snelheid is ongeveer 13 MB/s down en upload gaat via seinlampen of rooksignalen. Nu is het afwachten op glasvezel, maar dat heeft nog heel wat voeten in aarde...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DDNS (Dynamic DNS) op Ziggo Connectbox?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Student op zoek naar klantnummer Ziggo Algemeen : 4 22-04-2024
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
Advertentie