obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
klacht
knilleske
hallo,

Al een week nu zitten we zonder mail.....omdat jullie ons ip adres geblokkeerd hebben. Dit is overigens gegaan ZONDER er ons over in te lichten. Geen mail, geen brief. Zomaar blokkeren.
Afgelopen zaterdag gebeld, en alles doorgenomen. Er bleken veranderingen te zijn gedaan in Mijn Ziggo, dus alle ww veranderd, het telefoonnummer aangepast, het mailadres aangepast, nieuwe virusscanner op de pc. Klaar. Volgens de medewerker voldoende en de boel zou weer gedeblokkeerd worden. Prima.
Maandag...nog steeds een blokkade. Weer gebeld. Zelfde verhaal, na eerst een half uur (!) in de wachtrij te hebben gehangen. Weer alles nakijken en vervolgens de melding krijgen. stuur maar mail.....dat kan niet....want ons adres is geblokkeerd voor het versturen van mail.
Goed. Weer alles nagekeken en kreeg zelfs de opmerking dat er een virus in de router zou zitten...jaja, dat kan helemaal niet en ik heb geen verstand van ict....
Maar er zou nu toch zeker deblokkade volgen. We zitten nu dus al een week zonder mail! En we hebben een bedrijf te runnen...nu kun je waarschijnlijk wel snappen wat dit voor schade met zich meebrengt.
Ik heb deze week meer dan eens gezegd dat de service die Ziggo biedt hetzelfde is als wanneer er iemand in de sloot ligt en dreigt te verzuipen, dan die persoon gauw op het droge helpen en dan zeggen: nu red je je wel he...gegroet.
Dat idee heb ik hier ook van. Ik weet werkelijk niet meer wat ik moet doen om de blokkade op te heffen, krijg alleen maar hetzelfde verhaal te horen. en ik kan nog duizend keer de virusscanner laten lopen, die overigens jullie eigen is, maar die vindt verder niks en dus helpt dat niet.
Alle apparaten zijn verder nagekeken, haha en de routers ook, maar ik weet het niet meer.

Ik verwacht de deblokkade binnen nu en een uur of zo, maar zeker niet pas over 24 uur. Een week wachten is al voldoende.
 
Black Tiger
Er kan inderdaad geen virus in een router zitten, tenzij je er alternatieve firmware in geplaatst hebt.

Quote

We zitten nu dus al een week zonder mail! En we hebben een bedrijf te runnen.

Is het in dat geval niet verstandiger om een ict specialist eens naar de systemen te laten kijken om te zien waar het probleem zit?
De helpdesk van Ziggo is niet altijd even deskundig en bij virussen/trojans is het altijd beter om echt lokaal een specialist eens te laten kijken.
Niet iemand die zegt dat ie wel iets van computers weet maar echt iemand met ervaring op het gebied van malware verwijdering.
Een virusscanner laten draaien is in tegenstelling tot wat veel mensen denken pertinent NIET voldoende in zo'n geval.

Een blokkade wordt immers niet voor niets gemaakt als het echt om een blokkade gaat en dan is er ook iets aan de hand.
Of aan de hand geweest, dat kan ik van hieraf helaas niet bepalen.

Hopelijk is de deblokkade snel van toepassing, maar ik zou echt meer gaan doen dan alleen een virusscanner over de systemen laten draaien.
Even los daarvan is niet elke virusscanner even goed. O.a. de Microsoft en MacAffee scanners laten zwaar te wensen over.
Greetings, Black Tiger
 
MisterSenseo

Quote

knilleske schreef:

....omdat jullie ons ip adres geblokkeerd hebben.........en kreeg zelfs de opmerking dat er een virus in de router zou zitten...jaja, dat kan helemaal niet en ik heb geen verstand van ict...........dat de service die Ziggo biedt hetzelfde is als wanneer er iemand in de sloot ligt en dreigt te verzuipen, dan die persoon gauw op het droge helpen en dan zeggen: nu red je je wel he...gegroet...............Ik verwacht de deblokkade binnen nu en een uur of zo, maar zeker niet pas over 24 uur. Een week wachten is al voldoende.


Even los van wat Black Tiger als tip aangegeven heeft..............ik heb een aantal uitspraken geciteerd, en ik moet zeggen, als ik een medewerker van Ziggo zou zijn, nou, kweenie hoor, ik denk dat ik een hele dikke middelvinger had getrokken en had gezegd "prettig weekend en bekijk het even een half uurtje !"
Gelukkig kan ik het iets tactischer aangeven, namelijk dat wij hier als forum voor en door Ziggo abonnees proberen elkaar te helpen met problemen en dat wij inhoudelijk niets met Ziggo zelf te maken hebben.
Wij als moderators hebben wel een knop en als we daarop klikken attenderen we het Ziggo Webcareteam, dat heb ik dus bij deze gedaan, ik hoop dat er spoedig actie ondernomen wordt om de fout te vinden.
Je kunt zelf via Facebook en Twitter ook het Webcareteam aanspreken, vaak helpt dat ook. ( meestal zelfs beter )
Alleen het dreigen en/of hoog van de toren blazen heeft tot nu toe averechts gewerkt voor iedereen, en mijn persoonlijke ervaring is dat de service bij Ziggo stukken beter is dan welke andere provider, dus tel tot 10, zucht een paar keer goed diep en leg Ziggo uit dat het moeilijk is zonder email en dat het schade oplevert.

P.S er kan trouwens wél een virus in een router zitten hoor, elke router draait op een operating system en dus is een virus wel degelijk mogelijk ( hoewel ik het nog nooit heb meegemaakt )

Kun je jezelf niet vinden in mijn antwoord............heel veel sterkte bij een volgende provider........ Pfft

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Matty
Beste Knilleske,

Als ik kijk naar je ip adress en dat door een site haal die checkt op blokkades aangaande mail kom ik e 2 keer tegen (mxtoolbox.com).

Je geeft aan een bedrijf te hebben en ik weet niet vanaf welk email adres je verstuurd of hoe je voor je bedrijf de zaken regelt maar als er een spam blokkade op je mail zit op je ip in dit geval dan kan Ziggo daar eigenlijk niets aan doen en zul je zelf bij de betreffende instanties om een deblokkade moeten gaan vragen.

Deze blokkades worden 9-10 keer automatisch gedaan als iemand vanaf een ip adres veel spam verstuurd en dit kan gebeuren door b.v. malware (welke echt niet allemaal gezien worden door een standaard virus scanner maar wel door een malware scanner.

Deze blokkades worden inderdaad niet gemeld en kom je vanzelf achter als je mail niet meer aankomt bij de personen waar je graag heel wilt mailen, meestal staat er dan ook in de header van de mail waarom die niet verstuurd is.

Ik wens je heel veel succes met het oplossen van dit probleem.

Met vriendelijke groet,

Matty
 
Black Tiger

Quote

Als ik kijk naar je ip adress en dat door een site haal die checkt op blokkades aangaande mail kom ik e 2 keer tegen (mxtoolbox.com).

Dat wil niets zeggen. Dat zul je ook zien bij je eigen ip adres.
Vroeger zijn er veel problemen geweest met spam van mensen die zelf thuis een mailserver draaiden.
Daardoor is er een afspraak en worden dynamische ranges van ISP's (dus ook van Ziggo) op de zenhaus spamlijst geplaatst en zo te zien tegenwoordig ook nog op een andere.

Niets om zich druk over te maken dus. Het is ook de bedoeling dat als je zelf thuis een mailserver draait, dat je dan de smtp server van je internet provider als relay gebruikt.

De blokkade waar jij over spreekt is dus standaard voor iedereen.

Uitzonderingen daarop zijn echte vaste ip adressen die je bij sommige providers kunt krijgen bijv. bij zakelijke accounts of bij een provider als Tweakdsl, althans daar kon je dat vroeger krijgen als je dat vroeg.
Greetings, Black Tiger
 
Matty
Hoi Blacktiger,

Ik snap je antwoord echter hij heeft zijn eigen bedrijf en mij is niet duidelijk of hij wel of niet mail vanuit zijn huis verstuurd en op welke manier..

Vandaar mijn invalshoek ..

Matty
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'klacht', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Spoedmonteur klacht Klacht over Ziggo : 12 14-07-2017
Klacht ziggo - Alle tv kanalen doen het niet Klacht over Ziggo : 8 15-12-2016
KLACHT afwikkeling storing internet telefoon En TV Klacht over Ziggo : 6 25-09-2016
Klacht klantenservice ziggo Algemeen : 2 23-02-2013
geen klacht maar pluim Algemeen : 3 01-04-2012