obey-robots.txt
23 November 2017, 08:32
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 36% [14 stemmen]
36% [14 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 64% [25 stemmen]
64% [25 stemmen]

Stemmen: 39
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

internet afgesloten, herstel vindt niet plaats.

mauprik
Beste Ziggo,

Op 13 december 2016 kreeg ik bericht van mijn moeder, dat haar internet niet werkte. Na controle bij Ziggo bleek haar internet geblokkeerd voor het versturen van spam. De spam is verzonden op een tijdstip, dat haar laptop niet aan stond. Ik heb haar laptop mee naar mijn lokatie genomen, om deze voor haar weer in orde te brengen. Mijn moeder is 90 jaar en dat gaat haar dus niet lukken.

Vervolgens op 15 december via mijn internetverbinding met mijn pc de wachtwoorden van het ziggo account en haar mailde adres gewijzigd. Daarna de laptop opgestart, zonder netwerk verbinding (geen kabel en de wifi hardmatig uitgeschakeld). Zonealarm extreme securiy, die standaard op haar laptop actief is, een volledige scan laten uitvoeren. Er werd GEEN virus, of wat dan ook gevonden. Vervolgens via een usb-stick Malwarebytes geïnstalleerd en een volledige scan uit laten voeren. Er werden 317 pop's gevonden en in Quarantaine geplaatst. Die pop's stellen niets voor en zijn dus niet belangrijk. Verder werd er niets gevonden. Ik heb alle windows logboeken doorzocht op fouten, waarschuwingen en activiteiten op de tijd dat er spam is verzonden en de laptop niet aan stond. Niets tegen gekomen dat duidt op een virus, of wat dan ook.

Ziggo gebeld en met iemand gesproken, die vertelde dat een uur na het wijzigen van het wachtwoord de internetblokkade weer is opgeheven. Voordat ik verder kon vragen, was de verbinding verbroken (Overigens al de 2de keer die dag). Dus met deze verkregen informatie de wifi netwerkverbinding bij mij (bij mijn moeder thuis zit de laptop met een kabel rechtstreeks op de Ziggo modem) geactiveerd. Helaas blijkt achteraf de laptop weer spam te hebben verzonden, nu vanaf mijn lokatie, waardoor mijn internetverbinding nu ook is geblokkeerd.

Ik heb de afgelopen dagen heb ik verschillende keren contact gehad met Ziggo en duidelijk gemaakt dat de laptop, die de oorzaak was van het probleem, niet meer in mijn netwerk zit, of komt. Alle mail verkeer vanaf mijn lokatie gaat via mijn eigen mailserver bij mijn hosting provider, dus niet via Ziggo. Er bestaat dus GEEN kans op herhaling van het verzenden van spam. Ziggo weigert tot nu toe de blokkering op te heffen. Ik krijg ook verder weinig tot geen nuttige informatie van Ziggo op het probleem op te lossen, anders dan de opmerking dat ik moet opgeven welk virus er is gevonden en verwijderd.

Ik heb nu geen internetverbinding, dus kan ik ook niets downloaden om de laptop te onderzoeken, of wat dan ook. Dat interesseert Ziggo niets. Ook niet dat het gaat om de lokatie van de zaak van mijn vrouw, waar ik nu geen pinautomaat kan gebruiken en mijn webwinkel niet kan beheren,

Is er hier misschien een expert, die nog iets kan betekenen, om dit probleem voor mij z.s.m. opgelost te krijgen? (Ik kan hier nu dit bericht plaatsen via een gebrekkige Ziggo wifi spot verbinding, die regelmatig weg valt)

Alvast bedankt voor de reacties.
 
Black Tiger
Helaas blijkt achteraf de laptop weer spam te hebben verzonden, nu vanaf mijn lokatie, waardoor mijn internetverbinding nu ook is geblokkeerd.

Dan heeft er toch iets op die laptop gezeten. Het waren wel veel popups hetgeen misschien niet de oorzaak was, maar die komen er ook niet zomaar op. Dus dat kan een teken zijn dat er onderliggend toch iets is wat misschien niet door Malware Bytes wordt gevonden.

Ik zal het Webcare team even waarschuwen om naar je bericht te kijken. Ons forum is namelijk een onafhankelijk forum waar we gebruikers proberen te helpen. Webcare komt hier met enige regelmaat langs voor de speciale gevallen.
Er is echter kans dat je het sneller voor elkaar gaat krijgen door het Webcare team op Twitter en/of Facebook te contacteren.

V.w.b. specialistische hulp bij het scannen naar eventueel diep zittende malware wil ik graag verwijzen naar een collega forum.
Dat is PCWebplus (klik). Daar zitten echt deskundigen op gebied van malware.
Greetings, Black Tiger
 
Ziggo-WebCare_Jelle
Ik lees dat je volgens je eigen gegevens via een mailserver van een externe partij gebruik maakt, maar het versturen van email kan alleen met onze SMTP server, overigen zijn (zover bij mij bekend) geblokkeerd. Als je middels privebericht je postcode+huisnummer stuurt, zal ik kijken of ik iets voor je kan betekenen.
Ziggo WebCare Jelle
 
mauprik
Beste Black Tiger,

Bedankt voor je reactie. Een POP is een potentieel ongewenst programma, dus eigenlijk niets bijzonders.

Ik wil wel via facebook bij het webcare team reageren, maar waar zitten die precies op facebook? Verder kan ik alleen via het slechte access point reageren. Dit gaat nogal eens mis door verbroken verbinding.

Groetjes,

Rik Uiterlinden.
 
Black Tiger
maar het versturen van email kan alleen met onze SMTP server,

Nee hoor, via poort 465 en 587 kun je nog prima via een externe hosting partij mail versturen van je eigen domein.
Alleen via poort 25 ben je beperkt tot de smtp server van Ziggo.

@Mauprik: Ik weet wat een POP is, ben ook enigszins thuis in malware, en dat zou niets bijzonders moeten zijn maar er zitten toch hele irritante tussen. Maakt op zich niet uit, ik wees er alleen op dat het aantal pops kon wijzen op dieperliggende problemen.

Het Webcare team heeft zojuist gereageerd.
Ziggo-Webcare-Jelle is lid van het Webcare team, als je aan zijn vragen even voldoet ben ik er van overtuigt dat hij je verder helpen kan.Wink
Greetings, Black Tiger
 
mauprik
Beste Black Tiger,

Ben hier nieuw, dus nog nietzo op de hoogte van de kennis van de forumleden. Ik ga voor de laptop in de loop van volgende week contact opnemen met PCWebplus. Ondertussen heb ik contact met Jelle en hoop mijn blokkering snel kwijt te zijn.

Inderdaad zend ik de mail via poort 587 en dat gaat zonder problemen.

Nogmaals bedankt en als het is opgelost, laat ik dat hier nog even weten.

Groetjes,

Rik Uiterlinden.
 
Black Tiger
Ben hier nieuw, dus nog nietzo op de hoogte van de kennis van de forumleden.

Da's vrij logisch en ook helemaal niet erg, maar daarom gaf ik het even aan, zij het dat ik ook maar een peanut ben op dat gebied vergeleken met de PCWebplus specialisten.Wink

V.w.b. de hulp graag gedaan en alvast succes! Gaat zeker lukken met Jelle.

Groet, Richard.
 
mauprik
Hoi Black Tiger,

Ik weet niet hoe snel Jelle normaal reageert, maar heb hem als antwoord op zijn bericht een PB gestuurd, maar nog niets van hem vernomen...

Of ben ik te ongeduldig? Ik weet dat ik niet de enige met problemen ben, maar zit al een poosje aardig in de stress...

Groetjes,

Rik Uiterlinden.
 
Black Tiger
Over het algemeen reageren ze wel binnen 24 uur als het om pm gaat. Maar het is momenteel erg druk heb ik begrepen, dus ik zou toch nog even een dag of twee afwachten.
Voor de tijd dat je zonder internet zit kun je vragen of ze je compensatie willen geven op de factuur of zo.
Greetings, Black Tiger
 
mauprik
Ik weet niet hoe geduldig ik moet zijn, maar ik heb Jelle van Webcare gisteren nog een pb verzonden. Tot nu toe hoor ik niets terug. Ik vraag me af, of het in Jelle gestelde vertrouwen hier iets te overdreven is neer gezet, tenzij hij doodziek op bed ligt o.i.d. Neem aan, dat als hij ziek is, een andere webcare medewerk(st)er zijn taken dan overneemt?!

Wordt hier een beetje moedeloos van....
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'internet afgesloten, herstel vindt niet plaats.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Cisco/Linksys internet phone adapter PAP2T Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. 4 22-11-2017 21:01
Kan extra mediabox niet installeren Hardware instellingen 10 05-11-2017 20:19
Camera op internet WAN IP-forwarding? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. 10 08-09-2017 14:37
SMART kaarten worden niet geactiveerd Klacht over Ziggo 5 25-06-2017 09:44
Wel of niet verhoging? Snelheid 5 24-06-2017 14:54
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Zippo01:14:17
| Gilex01:24:11
| Justin2302:58:02
| Matty03:59:40
| MisterSenseo05:14:52
| Oliversaccount10:36:58
| wwdv10:43:39
| Black Tiger11:30:45
| hetapestaartje11:52:50
| Bitfreak12:50:14
Laatste Artikelen
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
| Cisco Stappenplan ro...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

22-11-2017 23:15
BURPPPPPPP !!!!!!!!!!

04-04-2017 18:17
Vragen a.u.b. op het forum, daar is de shout niet voor. Voor Canal Digitaal zijn er satelliet forums zoals bijv. https://www.satel.
..
die je daar wellicht antwoord op kunnen geven

21-03-2017 11:42
Ik heb een vraag over de diensten via satelliet dus via Canal digitaal. Is er in de komende tijd een uitbreiding van het pakket mogelijk of dat de sport golf eraf gaat en vervangen sport racing

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet