obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Cisco epc3925 kapot of storing?
Melvinz
Hallo allemaal,

Jullie kennen het wel je bent lekker aan het internetten en ineens is de verbinding weg. Als eerst ga je kijken ligt het aan de computer (Eset gaf aan dubbel IP adres in het netwerk)....nee dat is het niet(want het hele netwerk ligt plat)..Dan loop je naar de modem/router van Ziggo...die geeft een rare volgorde van lampjes :s. Het eerste wat je dan doed een volledige reset want dat heeft alle andere keren wel geholpen. Maar nee dit werkt ook niet. Ook is de hele WiFi functie weg? Het netwerk verschijnt niet meer in de lijsten en de lampjes (van wifi) branden of knipperen niet meer. Overigens brand/knipperd er geen 1 LAN ledje meer. Ook geen enkel bekabeld apparaat geeft aan dat ie verbonden is

Ik heb een reset uitgevoerd met alle kabels erin maar ook met alle kabels eruit.. in het netwerk hier staat ook een Miktrotik router die alleen als accesspoint werkt. Vanuit de interface van de Miktrotik kan je helemaal niks meer vinden betreft de Ziggo Modem/router. HET ENIGE wat je op de mikrotik kan zien is het IP adres van de Ziggo router/modem (192.168.178.1) via het ARP commando. Hierbij staat geen MAC adres aangeven. Wat wel aangegeven staat bij mijn desktop die ook aangesloten is op de Mikrotik.

Ik heb geprobeerd om contact op te nemen met de webcare maar via Twitter krijg ik geen response dus daarom probeer ik het hier.

Wie kan mij helpen, ligt het aan een storing?? Of is de modem/router overleden?

in de bijlage staat een foto van de ledjes met alle kabels verbonden

Mvg,

Melvin
Melvinz voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Melvinz op 07-03-2017 10:45
 
MisterSenseo
Wat ik zo zie ( mits dit een foto is van uw eigen modem ten tijde van uw probleem ) is dat het modem gewoon online is en uw 2e router dood is....... Wink
Connect uw desktop pc in de poort ipv de 2e router, reset de Cisco, restart daarna uw desktop pc en kijk wat er dan gebeurt.
De LED's en de kleuren ervan zijn volgens mij geheel correct, dus het lijkt mij dat er geen storing is en ook de Cisco niet stuk is.
Dus zonder verdere tussenkomst van apparaten direct uw desktop op het Cisco modem aansluiten en alles opnieuw starten, en als het dan allemaal nog niet werkt, Ziggo bellen en hen vragen om de boel op afstand te meten ( modem aan laten staan ) dan kunnen zij direct zien waar het probleem zit.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Melvinz
Al deze suggesties heb ik al geprobeerd Smile. Helaas helpt het niet de Mikrotik is iig niet dood want ik kan wel een klein netwerkje maken via de mikrotik tussen apparaten voor lokaal gebruik. Ik hoopte op DE gouden tip maar dat is dan blijkbaar dat ik Ziggo maar even moet bellen. Thanks voor het antwoord Smile ik zal de uiteindelijke oplossing wel laten weten
 
MisterSenseo
DS = downstream en US = upstream en ONLINE en ook POWER en TEL1 branden in de kleur hoe ze moeten branden, conclusie is eigenlijk dat alles helemaal in orde zou moeten zijn, vandaar mijn suggestie over die 2e router.
Als er een storing bij Ziggo zou zijn, zou één of meer LED's een andere kleur hebben of helemaal niet branden.
Het enige wat je nog kunt doen wat velen vaak vergeten, zet het modem minstens 2 UUR uit ( stroom er geheel af, adapter uit het modem verwijderen ), nog veel langer mag ook, hiermee reset je alles, zowel modem als servers, de kans is groot dat je dan ook een ander WAN IP krijgt, niet geschoten is mis, probeer het..........Wink
Het is even rot, je zit een dag zonder internet, maar als het morgen wel werkt heb je wel de strijd gewonnen...... Pfft


P.S indien in je abonnement aanwezig, werkt de telefoon wel ?
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Melvinz
Het is opgelost, we hadden een blokkade omdat iemand gister een mailing eruit gegooid had van 100+ mails :p. Net dus na het antwoord Ziggo gecontact en tis helder allemaal Smile. Hij kan op slot!
 
MisterSenseo
Hartstikke mooi en bedankt voor de terugkoppeling....... Wink
Hier kunnen anderen vast wel iets mee......... Pfft
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cisco epc3925 kapot of storing?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
2 X Cisco 8485 DVB Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 22-02-2019
Cisco 8485 DVB Storing : 4 09-02-2019
Beperken ps4 via modum cisco epc3928 Instellingen software : 6 17-09-2018
Advertentie