obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Geen nummerherkenning
Bert Roefs
Sinds eind april hebben wij (als ex @home-klant en nu dus Ziggo-klant) geen nummerherkenning meer op onze Boston-530 telefoontoestellen meer.
Ik heb dit gemeld bij de helpdesk en die zeiden nadat ze eea hadden nagezocht dat het een algemeen probleem van de Boston-530 toestellen was (PTT/KPN-toestellen).
Ook hebben ze later nog een keer gebeld met de melding dat het opgelost zou moeten zijn maar het werkt nog steeds niet.

Zijn er hier meer mensen die dat probleem hebben?
 
Astimo
Dat probleem hebben wij sinds augustus. We komen terug van vakantie en de nummerherkenning werkt niet meer.
Voorheen, bij Casema en sinds ergens dit jaar werkte het wel.
Geprobeerd bij de instellingen dit te wijzigen, maar helaas, kan niet meer inloggen. Lange tijden aan de telefoon gehangen, meerdere malen vanaf de website de klacht ingediend, want Ziggo kent ons niet... Uiteindelijk komt er een brief met nieuwe gegevens voor 'mijn ziggo'. Ingelogd, dat lukt gelukkig. Gezocht naar de instellingen voor de telefoon, maar de enige melding die ik kan vinden is dat mijn telefoon 'er geschikt voor moet zijn'. Hetzelfde als Keela geantwoord heeft aan Bert Roefs. Dat zal Bert Roefs ook wel weten, want dat is het enige dat je op de site kunt leren. Maar het eerst wel doen en dan opeens niet meer, ligt niet aan FSK of DTMF...
Vervolgens maar weer de telefoon gepakt. Na anderhalf uur de moed opgegeven, want veel langer kon ik die dame op het bandje niet meer horen.
Ik was heel gelukkig toen we eindelijk van de PTT/KPN af waren, Casema was een echte verademing, maar Ziggo zou een heel goede KPN-dochter kunnen zijn, want hun klantenservice en dienstverlening zijn zo mogelijk nog beroerder!
 
jojobib
Ik heb twee weken geleden ook gemeld dat ik geen nummer herkenning meer heb op mijn telefoon voorheen bij @home nooit problemen gehad met nummerherkenning ik heb een panasonic model KT-TGA711EX en is geschikt voor beide protocollen dus daar ligt het niet aan .Het enige verschil is dat ik een nieuw modem heb gekregen een ander soort dan voorheen nu blijkt dat dit het probleem is volgens panasonic zie dit artikel De afgelopen tijd hebben zich problemen voorgedaan bij gebruik van Panasonic DECT telefoons op het netwerk van @Home/Ziggo.
In de meeste gevallen ging het om gebruikers van een Scientific Atlanta EPC2203NS netwerk-modem.
De geconstateerde problemen waren o.a.: géén nummerherkenning; slechts één of twee keer overgaan; niet werkende telefoonbeantwoorder.
Onderzoek heeft uitgewezen dat deze problemen veroorzaakt worden door een foutieve instelling in de software van het modem.
@Home/Ziggo heeft dit opgelost door op 30 juni jl. een software-modificatie op het netwerk te plaatsen.
Indien één of meerdere van de geschetste problemen zich bij uw telefoon voordoen, handel dan als volgt in de aangegeven volgorde:
- reset de modem door de resetknop in te drukken of door de stekker uit het stopcontact te halen en na een halve minuut weer terug te doen.
- haal de netvoeding gedurende 30 seconden uit het basisstation van de telefoon.
- zet alle handsets uit en weer aan.
Hierna behoren de aangegeven problemen niet meer voor te komen.

Ja dus niet ze hebben mij beloofd dat de tech. dienst contact met mij zou opnemen nadat ik dit dus had gemeld bij Ziggo Mar zoals gewoonlijk doen ze WEER niet!!! wat ze beloven je word er moedeolos van .Ik ga morgen maar weer eens bellen en stampij maken want ik word er niet goed van de enigste troost is dat we niety de enige zijn met die shit van Ziggo .Het word tijd voor compensatie van deze ellende allemaal
groet jojobib
 
Astimo
Zou leuk zijn als daar een oplossing zou liggen... Maar ik heb een Kala Vox dect telefoon, geen ander modem gekregen en toch zijn de problemen spontaan ontstaan. En het is een schrale troost dat we allemaal die problemen hebben. Voorheen, met Casema had ik geen problemen, maar ons is niet de keuze gelaten. We kunnen nog steeds alleen maar kiezen tussen Ziggo en KPN. (Iedere andere iet-kabelexploitant maakt weer gebruik van het KPN netwerk, dus blijf je gedonder houden. Alleen is hun klantenservice misschien wel bereikbaar en klantvriendelijk...)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen nummerherkenning', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi Eigen netwerk : 9 20-09-2020
Humax IHDR 5500C Geen signaal Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 14-07-2020
Advertentie