Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
Pagina 1 van 2: 12
|
Kan geen IP adres verkrijgen
|
|
Anna |
Geplaatst op 20-07-2017 18:00
|
Activiteit » Groningen » 9725KB » Alles-in-1 Plus Berichten: 10 Lid sinds: 20-07-2017 |
Gisteren ivm onweer stekkers uit het stopcontact gehaald. Nadat ik de boel weer had ingeplugd had ik geen wifi meer via de Ziggo connect box. Krijg de melding "kan geen IP adres verkrijgen". TV via Horizon werkt normaal. Via de vaste telefoon kan ik wel bellen, maar niet gebeld worden. Heb modem gereset. Gebeld met Ziggo, zij krijgen modem niet in beeld. Ik kon voor morgen wel al een monteur krijgen, maar lukt niet ivm afspraken. Wordt daarom maandagmiddag pas. Wellicht kan iemand mij hier helpen? |
|
|
Chou |
Geplaatst op 20-07-2017 22:52
|
Activiteit » Geleen » Alles-in-1 Basis Berichten: 30 Lid sinds: 25-01-2010 |
Meestal lukt het om de modem van de stroom af te halen en na een paar minuten weer aan te sluiten check wel even de aansluitingen van de modem of die goed zijn. |
|
|
Anna |
Geplaatst op 21-07-2017 07:08
|
Activiteit » Groningen » 9725KB » Alles-in-1 Plus Berichten: 10 Lid sinds: 20-07-2017 |
Dat heb ik al een aantal keren geprobeerd, maar dat werkt niet. Aansluitingen zijn ook goed. |
|
|
Cyber |
Geplaatst op 22-07-2017 01:10
|
Activiteit » Connectbox Berichten: 2 Lid sinds: 21-07-2017 |
Je kunt nog proberen om met een pen achterop de connectbox het reset knopje 30 seconden in te drukken en vervolgens 5 minuten te wachten. Alles is dan weer ingesteld zoals op de sticker aan de onderkant staat. |
|
|
Black Tiger |
Geplaatst op 22-07-2017 02:27
|
Beheerder » State Penitentiary » Alles-in-1 Plus » Arris » Fritzbox 7490 » TV Plus » Nextbox / Humax 5300 Berichten: 2864 Lid sinds: 07-04-2011 |
Krijg je wel verbinding via de LAN kabel? Zoja kan het ook aan de pc liggen. Probeer het volgende eens: Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires. Klik met rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator. Typ nu het onderstaande blauw gedrukte commando over gevolgd door enter. netsh winsock reset netsh int ip reset ipconfig /release ipconfig /renew ipconfig /flushdns Herstart de computer pas nadat alle commando's zijn uitgevoerd ook al vraag ie om dat eerder te doen. Greetings, Black Tiger
|
|
|
Anna |
Geplaatst op 22-07-2017 11:57
|
Activiteit » Groningen » 9725KB » Alles-in-1 Plus Berichten: 10 Lid sinds: 20-07-2017 |
Ook de resetknop heb ik al meerdere keren geprobeerd.. Aan de laptop zal het niet liggen. Ook op telefoon en tablet geen Wi-Fi. |
|
|
Black Tiger |
Geplaatst op 22-07-2017 14:19
|
Beheerder » State Penitentiary » Alles-in-1 Plus » Arris » Fritzbox 7490 » TV Plus » Nextbox / Humax 5300 Berichten: 2864 Lid sinds: 07-04-2011 |
Als daar ook geen wifi op zit, dan ligt het inderdaad aan de modem. Ik neem aan dat je in de modem gecontroleerd hebt of wifi wel aangeschakeld staat? Greetings, Black Tiger
|
|
|
Anna |
Geplaatst op 22-07-2017 14:34
|
Activiteit » Groningen » 9725KB » Alles-in-1 Plus Berichten: 10 Lid sinds: 20-07-2017 |
Het probleem is pas ontstaan nadat ik hem ivm onweer van het stroom had gehaald. Daarvoor nooit problemen gehad. Kan deze instelling dan daardoor veranderd zijn en zo ja, hoe controleer ik dat? |
|
|
Black Tiger |
Geplaatst op 22-07-2017 16:02
|
Beheerder » State Penitentiary » Alles-in-1 Plus » Arris » Fritzbox 7490 » TV Plus » Nextbox / Humax 5300 Berichten: 2864 Lid sinds: 07-04-2011 |
Die kan verandert zijn. Het is handig ook met een kabel even een laptop aan de modem aan te sluiten, als dat werkt weet je dat het modem nog goed werkt. Om te kijken of de wifi nog actief staat zou je in het modem moeten inloggen. Bij de meeste Ziggo modems kun je inloggen met je webbrowers op: http://192.168.178.1 Gebruikersnaam: ziggo (of Ziggo) wachtwoord: draadloos En dan kijken bij de wifi instellingen of hij aan staat. Vermoedelijk wel maar controleren kan geen kwaad. Greetings, Black Tiger
|
|
|
Anna |
Geplaatst op 24-07-2017 14:36
|
Activiteit » Groningen » 9725KB » Alles-in-1 Plus Berichten: 10 Lid sinds: 20-07-2017 |
Het mocht allemaal niet baten.. Monteur is geweest. Aansluitingen gecontroleerd, allemaal prima. Geen contact met modem mogelijk. Nieuw modem aangesloten: probleem opgelost! Wat de oorzaak kan zijn, geen idee, maar ik ben weer online. Was overigens dezelfde monteur (Mark) die hier vorig jaar een ingewikkeld Horizon probleem heeft opgelost. Is 2 uur bezig geweest en is doorgegaan tot alles was opgelost. Echt een topper! |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Pagina 1 van 2: 12
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kan geen IP adres verkrijgen', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Lang geen internet en slechte communicatie | Klacht over Ziggo | : 4 | 22-04-2024 |
geen live mail en opslagmappen | Algemeen | : 3 | 30-08-2022 |
Ci+ en smart card geen zenders vinden | Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. | : 5 | 11-07-2022 |
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? | Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. | : 3 | 06-12-2021 |
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi | Eigen netwerk | : 9 | 20-09-2020 |
Advertentie