obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
EPC3928AD - VPN - FritzBox
Trigger
De vraag is simpel. Hoe maak ik een VPN verbinding tussen mijn FritzBox en de EPC3928AD van mijn vriendin? Wat ik ook doe, welke handleiding ik ook volg, ik krijg geen verbinding. De EPC3928AD lijkt verkeerde codes te sturen, of in ieder geval codes die mijn FritzBox niet begrijpt. Mijn Fritz heeft wel al een VPN verbinding met mijn moeder en met mijn ex, dus op zich werkt die functionaliteit wel, maar kennelijk spreekt hij een andere taal als de EPC3928AD
Ideeen?
Groetjes, Peter
 
Black Tiger
Sorry voor het late antwoord.
Maar ik denk dat niemand je hiermee helpen kan. De 3928AD schijnt alleen een tunnel te kunnen opzetten maar zelf geen VPN verbinding te kunnen maken.
De 3925AD kan dit dacht ik wel, althans 1 tunnel.

Ben bang dat je vriendin er een router achter zal moeten hangen of een ander apparaat wat dat wel aan kan.
Greetings, Black Tiger
 
Trigger
Mmm, in de gui ben je wel in staat om een verbinding te configureren. Ik zie ook verzoeken op mijn router binnekomen, maar ze autenticeren niet goed met elkaar. Maar die cisco router heeft wel meer ongewenste eigenaardigheden. Ik schijn hem in een soort modem mode te kunnen laten zetten, waardoor hij alleen dus alleen als modem fungeert en er een eigen router achter zetten. Mara eens overleggen.

Thanx in ieder geval!
 
Black Tiger
Dat klopt, je kunt het modem door Ziggo in de zogenaamde bridge mode laten zetten.
Nadeel daarvan is echter dat je geen gebruik meer kunt maken van wifi spots. Misschien kan het ook zonder dat je hem in bridgemode zet met een eigen router er achter?
Ik heb dat ook. Fritzbox er achter en gewoon het ip van de Frizt vastgelegd in DHCP van de 3925 en als DMZ ingesteld, dan worden ook alle poorten meteen naar de Fritz doorgezet.
Denk dat een tweede router de enige mogelijkheid is, tenzij je contact op kunt nemen met Ziggo en die kunt bewegen je een nieuw modem te sturen. Met de Connectbox schijnt het wel te kunnen.
Alleen heeft die weer geen nat-loopback dus tja, elk voordeel heeft zijn nadeel.
De Technicolor ondersteund het helemaal niet begreep ik. Dus een eigen router met de 3928 lijkt me dan de beste oplossing helaas.
Greetings, Black Tiger
 
Trigger
Bedankt!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'EPC3928AD - VPN - FritzBox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi Eigen netwerk : 9 20-09-2020
Fritzbox 7390 op Ubee, trage doorvoer Eigen netwerk : 10 17-04-2016
Fritzbox als accespoint Eigen netwerk : 10 26-07-2015
Cisco EPC3928AD i.c.m. openvpn verbindingsproblemen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 7 20-07-2015
Advertentie