obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Connectbox port forwarden naar Fritzbox
wimK
Bovenaan, niet onderaan.
Dit is toch het nieuwe model???
 
Black Tiger
??? Ik zie op jouw link maar 1 connectbox.
Die staat vrijwel bovenaan, een andere zie ik op die pagina niet?

Maar ik denk dat we langs elkaar heen praten.
De Connectbox is een verzamelnaam voor het nieuwe type modem wat gebruikt wordt. Dat is dus zo'n witte doos.

Die heb ik ook, dus dat lijkt hetzelfde. Maar jij hebt een ouder model, dat is dus alleen te zien aan de firmware en software versie die er in zitten.

Daarnaast zien ze het zelfde uit, maar zijn er twee verschillende merken namelijk Arris en Compal:
https://www.consumentenbond.nl/router...-box-arris

Het zou dus zomaar ook nog eens kunnen dat jij een Arris hebt en ik een Compal of omgekeerd. Ik weet zo snel even niet of en zoja waar ik kan terug vinden welk van beiden ik heb.
Greetings, Black Tiger
 
wimK
Ik heb een Compal. Op de sticker onderop het toestel staat het. Misschien toch even interessant om te weten wat jij hebt,
 
Black Tiger
Nou dan is het net omgekeerd dan ik dacht.
Jij hebt een Compal en ik heb een Arris.

Dan zou het ook wel kunnen dat firmware versies en software verschillen.
Greetings, Black Tiger
 
wimK
Ik heb op het Ziggo forum gepost en ik krijg een Arris. Nu hopen dat die het wel goed doet. Ik meld me weer.

Wim
 
Black Tiger
Da's mooi. Ben ik toch blij dat ze daar toch iets anders denken dan op de gewone helpdesk!
Ben benieuwd!
Greetings, Black Tiger
 
wimK
Heb de Arris binnen, ook al geïnstalleerd en het werkt!
Prima service bij Ziggo.

Groeten,

Wim
 
Black Tiger
Hallo Wim.

Ziedaar, dan weten we dus dat de Compal een issue heeft met DMZ.
Even onthouden voor als er weer iemand problemen mee heeft.

Quote

Prima service bij Ziggo.

Ja middels webcare wel, maar telefonisch mag het nog wel iets beter met dit soort zaken. Wink

Bedankt voor de terugkoppeling! Thumbs Up
Greetings, Black Tiger
 
wimK
Hoi Richard,

Ik ga even verder op deze thread, als je denkt dat ik beter een nieuwe kan starten moet je het even zeggen.

Alles werkte prima, maar er is ergens in de laatste 4 maanden iets gewijzigd, want iets wat voorheen wel werkte werkt nu niet meer. Ik weet niet of dat in de Fritzbox (versie 07.29) of het ziggo modem is gebeurd, de wijziging die mijn probleem veroorzaakt.

Ik gebruik wel eens "rtsp-simple-server" en dat ging prima. Maar om het NU werkend te krijgen moet ik de Fritzbox niet meer als mesh-master instellen maar als mesh-repeater, en de DMZ naar mijn pc (waar dat programma op draait) wijzen (met de ziggo firewall aan).
Als ik de Fritzbox wel als mesh-master laat fungeren (en de DMZ van het ziggo modem naar de fritzbox laat wijzen) werkt het niet.

Ik heb al met ziggo gebeld en die hebben het modem eerst in bridge gezet en daarna weer terug, geen effect op bovenstaand probleem.

Wat wel raar was is dat ik, toen ik dit probleem aan het onderzoeken was, zag dat in het ziggo modem "geen apparaten" verbonden waren (de fritzbox dus ook niet!) volgens de startpagina. Ik heb daarop het gereserveerde ip-adres gewist en daarna was hij wel weer te zien maar volgens mij (ik weet dit even niet zeker) is, zodra ik de reservering weer aanzet, de fritzbox weer niet te zien. Het lijkt verder geen verschil te maken in het probleem, maar ik meld het even om compleet te zijn.

Groeten,

Wim
 
wimK
Ik zie net dat Fritz!OS 07.29 geïnstalleerd is op 23.11.2021 2:05. Dus daar zou het niet aan moeten liggen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Connectbox port forwarden naar Fritzbox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Ziggo Connectbox herstart zichzelf Ziggo Gebruikers Groep : 8 08-03-2021
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi Eigen netwerk : 9 20-09-2020
Marco van Basten naar Ziggo Sport Ziggo nieuws : 1 29-06-2020
Port forwarding werkt niet meer Algemeen : 14 31-07-2018
Advertentie