obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Connectbox port forwarden naar Fritzbox
Black Tiger
Oef, sorry voor mijn late reply, had er geen melding meer van gekregen.

Maar ik durf het niet te zeggen, ik gebruik geen rtsp-simple-server en ook geen mesh gebeuren.
Ik ga ook geen 5 topics terug lezen helemaal. Smile

Dit vind ik persoonlijk wel vreemd.

Quote

Ik heb daarop het gereserveerde ip-adres gewist en daarna was hij wel weer te zien maar volgens mij (ik weet dit even niet zeker) is, zodra ik de reservering weer aanzet, de fritzbox weer niet te zien.


Mijn Fritz staat niet statisch ingesteld, maar wel gereserveerd in de Connectbox en die is daar in het DHCP overzicht te zien EN in de reservering, dus beiden.
Moet wel zeggen dat ik inmiddels een Compal heb omdat mijn Arris het nodig vond om zichzelf op te blazen toen ik hem herstartte. Zat ik bijna een weekend zonder internet, nog geluk gehad.

Anyway, dit hoeft niet perse een probleem te zijn als de DMZ wel goed werkt.
Controleer voor de zekerheid of uPnP nog uit staat en geen andere poort forwards actief zijn op die Connectbox want dat kan tot rariteiten leiden.

Anders misschien eens op het officiƫle forum vragen, er zitten ook een paar hele goede die dingen kunnen afleiden zoals thobiastheebee als ik de naam goed schrijf.
Greetings, Black Tiger
 
wimK
Hoi Richard,

Ik heb het nogmaals gecheckt en inderdaad als ik bij DHCP het mac-adres van het (enige) verbonden apparaat (de fritzbox) reserveer, zie ik daarna "0 verbonden apparaten". Dat is niet zo, want internet doet het ook gewoon. Maar ik vond die melding wel raar.

Overigens heb ik dat probleem ook met vlc of ffmpeg.
Ik zie dat een poort open staat (yougetsignal.com), maar ik kan de stream niet ontvangen buiten het netwerk (wel erbinnen).

Er klopt ergens iets niet met poorten buiten mijn lan. Zou het niets met IPv6 te maken kunnen hebben?
 
Black Tiger
In routermode werkt de Connectbox in DMZ niet met ipv6, dat komt niet voorbij de Fritz dus feitelijk werk je dan alleen met ipv4 dat doe ik ook.

Als je hier gaat kijken komt er als het goed is bij ipv6 ook te staan "niet beschikbaar":
http://www.watzijnmijnips.nl/
dus ik denk niet dat het met ipv6 te maken heeft.

Maar ik lees wel op het officiele forum meerdere problemen met forwards, dus het zou toch zomaar eens aan het modem kunnen liggen.

Echter van de andere kant, dan zou het geen probleem mogen opleveren als het modem in bridge staat (dan kan de Fritz wel ipv6 gebruiken trouwens).

Heb je soms een of andere security suite, dat misschien die iets tegen houdt van poorten?
Vreemd inderdaad dat het zo opeens op treedt. Maar is moeilijk te zeggen waar het aan ligt. Alhoewel ik ook al een paar keer gezien heb dat poorten ook in bridge geblokkeerd werden.

Thobiastheebee weet wel wat van die speciale commando's die je kunt doen op de Windows pc om te zien wat ie doet.
Greetings, Black Tiger
 
wimK
Oeps, het probleem zat iets anders in elkaar dan ik dacht. Samenloop van omstandigheden. Door de reset van Ziggo was mijn ip-adres gewijzigd EN ik had blijkbaar een iets afwijkend bestand deze keer in gebruik. Sorry en bedankt voor het meedenken.

Groeten,

Wim
 
Black Tiger
Ahaa...
Ja dat je een ander ip zou krijgen dat wist ik wel, maar dacht dat je daar al naar gekeken had.
Dat afwijkend bestand is goed dat je dit dan gevonden hebt.!

Bedankt voor de terugkoppeling!
Fijn te horen dat alles dan weer werkt.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Connectbox port forwarden naar Fritzbox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Student op zoek naar klantnummer Ziggo Algemeen : 4 22-04-2024
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Ziggo Connectbox herstart zichzelf Ziggo Gebruikers Groep : 8 08-03-2021
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi Eigen netwerk : 9 20-09-2020
Marco van Basten naar Ziggo Sport Ziggo nieuws : 1 29-06-2020
Advertentie