obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je vragen stellen over allerhande problemen met je pc, laptop, netbook, ipad, Imac, enz. Bijvoorbeeld hoe optimaliseer ik de internetsnelheid. Ook voor programma en software vragen.
 Onderwerp afdrukken
Ziggo Snelheidsprobleem
Francoloro
Ik heb een internet compleet abonnement van Ziggo. Beloofd wordt een snelheid van 300Mbit/s download en 30Mbit/s snelheid.
Natuurlijk weet ik dat dat niet reëel is. Maar ik behaal slechts 33 Mbps download snelheid terwijl de upload snelheid 28 Mbps is. Ik heb een Ubee modem. Verder maak ik gebruik van powerline adapters, die werken op zich prima.
ik heb geen idee wat hier fout gaat...........Ziggo geeft ook geen oplossing, behalve dat ik de Ubee modem heb ontvangen.
Het lukt me niet om een foto up te loaden, geen idee waarom. Foutmelding: C:\fakepath\routersnelheid.jpg (?????).

Kan iemand mij deze absurde down- en uploadsnelheden verklaren. Heb al veel geprobeerd, maar komt er niet uit. Ik gebruik goede kwaliteit CAT-6 kabels..........

Zelfs als ik mijn laptop direct op het modem aansluit blijven de snelheden zoals vermeld. En Ziggo laat je gewoon inde steek.

Ohh plaatje is toch gelukt zie ik nu Smile

Help!!!

Groet,

Frank.
Francoloro voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
MisterSenseo
Het probleem zit vrijwel zeker in de powerline adapters.
Men roept wel dat 500-1000 Mbit mogelijk is maar de realiteit is heel vaak onder de 50 Mbit, wat overeen komt met uw verhaal.
Probeer het opnieuw met een recente laptop of pc direct en bedraad met minimaal CAT6 op uw Ubee modem, tenminste, als dat een modem/router combi is !
Als het een "dom" modem betreft zonder routerfunctie ligt het probleem daar, die voldoen allang niet meer.
Voor wat betreft het reële van de snelheid, 300/30 is gewoon te halen mits de apparatuur recent is.
Zie onderstaand plaatje.
Succes,

1a4da577-1994-496b-bcab-f272a5668b8b
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Francoloro
Ik heb inderdaad mijn laptop direct aangesloten op de modem-router (Ubee), maar het resultaat blijft hetzelfde. Moet er wel bij zeggen dat de netwerkkaart daarvan max 100 Mbps aan kan. Hetzelfde geldt voor mijn desktop. Maar heb daarvoor een USB 3.0 to Gigabit Ethernet adapter gekocht. Maakt ook geen verschil helaas, jammer. De powerline adapters geven onderling (te zien via de utility) wel een snelheid tot wel 350 Mbps aan. Dus ik blijf het vreemd vinden, ook het feit dat de down- en upload snelheid zo dicht bij elkaar liggen. De uploadsnelheid is prima, de downloadsnelheid ver beneden normaal.

Kortom, heb veel geprobeerd, maar snap er geen snars van. Wellicht kan het ook liggen aan de interne stroombekapeling?

Bedankt voor je reactie,

Frank.
 
MisterSenseo
Nee hoor, dit is een redelijk duidelijk verhaal, helaas voor u.
Als je een laptop hebt met 100 Mbps netwerk dan is deze zodanig verouderd dat ook intern de processor het niet aankan.
Daarbij, je kunt wel USB3.0 apparatuur aanschaffen, op zich een best idee maar ik ben ervan overtuigd dat uw laptop ook geen USB3.0 aansluiting heeft en het dus geen enkele verbetering geeft.
Precies hetzelfde geldt voor de Powerline adapters, buiten het feit dat mijn ervaring is dat die dingen compleet waardeloos zijn ......... je kunt wel snellere apparatuur hebben, maar het hoofdapparaat ( de laptop in kwestie ) kan het gewoon niet aan.
En hoe gek het ook klinkt, die snelheden die u haalt met DIE laptop zijn zo gek nog niet.
De Upload is inderdaad vrij aanvaardbaar voor uw abonnement, maar de download is ( hoe gek het ook klinkt ) is zo ongeveer de max van uw netwerkkaart/processor-capaciteit.

Let wel: dit is onder geen voorwaarde neerbuigend, het tegenovergestelde is waar, de providers schermen wel met snelheden maar dwingen je feitelijk tot aanschaf van nieuwe, dure apparatuur.
Ook ik ben in bezit van een paar hele oude laptops, ze doen het goed, zijn niet stuk, maar probeer daar ook geen snelheden mee te maken, ze kunnen dat simpelweg niet.
Hoe gemeen het ook klinkt, de enige manier om een fatsoenlijke snelheid te behalen is een nieuwe laptop kopen, en dan is het niet eens belangrijk of het de goedkoopste of de duurste is, ze zullen het allemaal wel vrij fatsoenlijk doen.

Sorry, het kan niet lief overkomen maar helaas is dit de waarheid, die u waarschijnlijk niet had willen horen........
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Francoloro
Dank voor de reactie!

Ja van de laptop was ik me er wel van bewust. Van mijn desktop PC niet. Heb trouwens geen slechte ervaring met mijn powerline adapters, zo werkt hij op mijn smart tv als een zonnetje.

Mijn desktop heeft meerdere 3.O usb aansluitingen. Ik had gehoopt dat de aanschaf van de externe USB 3.0 to Gigabyte Ethernet Adapter de beperking van mijn netwerkkaart (max. 100Mbps) zou verhogen. Maar helaas werkt ook niet. Ik weet ook niet of het installeren van een snellere netwerkkart in mijn PC zou helpen. Maar heb er geen plek meer voor want mijn grafische kaart is te breed waardoor er geen ruime meer is voor een extra kaart.

Ik had vandaag gebeld met Ziggo en ze onderkenden het probleem wel. En eris een afspraak met een monteur ingepland. Maar kreeg zojuist een bericht dat daar behoorlijk wat kosten voor in rekening worden gebracht en daar werd niets over verteld. Erg misleidend, heb ze al geantwoord.
Het enige wat ik me nog kan bedenken dat er in de buurt meterkast een storing is. Maar goed dan moet ik mijn oudere buren aankloppen, weet niet eens of ze Ziggo hebben en die hebben vast geen kennis van het internet en snelheden. Het zijn allemaal mensen van 70 jar of ouder, wil ze niet lastig vallen.

Kortom ik laat het voorlopig maar zoals het is. Op zich werkt alles prima, ik erger me alleen aan het feit dat ik voor een abonnement betaal die 30/300 snelheden belooft. En vreemd genoeg klopt de uploadsnelheid precies, maar is dus de downloadsnelheid bijna gelijk aan de upload snelheid. Dat blijf ik vreemd vinden.

In iedergeval veel dank voor je reactie,

Vriendelijke groet,

Frank.
 
MisterSenseo
Concluderend zou ik je aanraden, in geval dat u alles-in-een hebt, stel dan zelf samen : internet Start en TV Complete, dan hou je dezelfde tv maar heb je internet beter afgesteld op uw apparatuur ( 75/10 Mbit ) en dat scheelt weer een aantal euri's per maand zolang er geen doeltreffende apparatuur is ... Wink

Succes met alles,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Francoloro
Ja inderdaad, daar zat ik ook al aan te denken.

Dank!

Vriendelijke groet,

Frank.
 
Black Tiger
Even hier op inhaken.
Met netwerkkaarten van 100 mbit zou je wat meer snelheid moeten halen. Maar in diverse regio's speelt een apart probleem met de CMT's in de wijkcentrales.

Wat je eigenlijk zou moeten doen om dit te testen is om een pc rechtstreeks op je modem aan te sluiten.
Dan het modem resetten (herstarten) en als dat gebeurt is kijken of je dan wel een hogere snelheid haalt. Als dat het geval is kun je ook last hebben van dit probleem.

Verder zie ik dat je nog met een Ubee werkt, dat is al een wat ouder modem. Je zou Ziggo eens kunnen vragen dit modem te vervangen voor een nieuwere Connectbox.
Gezien je met een Ubee werkt zou het ook nog eens kunnen zijn dat je filter en/of AOP verouderd is, deze kan hogere snelheden niet goed aan.
En dan krijg je gekke dingen.

Misschien dat je eens een foto kunt plaatsen van je AOP (eerste aansluitpunt van Ziggo in je huis).

Als je toch geen gigabit kaarten gaat gebruiken is het inderdaad soweiso ook handig je abo daarop af te stemmen zoals geadviseerd.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo Snelheidsprobleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Student op zoek naar klantnummer Ziggo Algemeen : 4 22-04-2024
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Advertentie