obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Internet aansluiten op WCD
Makamaarten
Hallo allemaal,

Het huis waarin ik woon is verdeeld in twee stukken, beide met een eigen huisnummer. De hoofdaansluiting komt binnen in het gedeelte waar ik niet woon, ik heb dus geen eigen hoofdaansluiting. Ik heb wel een WandContactDoos met een tv en radio uitgang. Ik heb deze vervangen door de WCD van Ziggo en daarop de verdeler die ook in het installatiepakket zat. Nu heb ik dus drie uitgangen: data, radio en tv. Het modem heb ik op de data-uitgang aangesloten, de Tv op de tv-uitgang. De tv doet het, maar het lampje 'online' op de zwarte Motorola modem gaat niet aan. Het lampje van recieving staat wel aan en sending knippert soms wel en soms niet.

Mijn vraag is eigenlijk, kan het wel wat ik gedaan heb? Zoals gezegd heb alles aangesloten op een tv-uitgang die bij mij in de woonkamer zit en niet op de hoofdaansluiting. De kabel waarop ik de WCD van Ziggo heb aangesloten is ook niet groen, maar wit/grijs.

Weet iemand hier hoe dat werkt?! Alvast heel erg bedankt!
 
Zippo
In de meterkast (hoofdaansluiting) wordt het signaal al gefilterd.

Je probeert nu signalen te pakken te krijgen die al uitgefilterd zijn.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Makamaarten
Bedankt voor je reactie.

Ik heb Ziggo meerder keren gebeld al voordat ik het pakket kreeg omdat ik wist dat ik geen hoofdaansluiting had. Zij hebben mij iedere keer verteld dat het wel kon.

Jij zegt dus dat het niet kan als ik het goed begrijp. Is er geen manier andere manier om het modem aan te sluiten dan aan de hoofdaansluiting?

Alvast heel erg bedankt voor je reactie.

Maarten.
 
MaXMhZ
Kijk eens bij de hoofdaansluiting of daar een splitter zit tussen de inkomende kabel en de kabel die naar boven gaat naar de TV+Radio WCD. Misschien is het mogelijk de inkomende hoofdkabel door tetrekken naar boven?

De splitter zal de signalen op de kabel scheiden in twee aparte delen TV + Data Als alleen het TV gedeelte naar boven wordt geleid, kun je daar dus het data gwdeelte niet afnemen.
 
Binkie_b
Kijk eerst is bij de hoofdaansluiting of daar geen versterker zit.
De goedkopere versterkers zijn niet geschikt voor internet Angry
Als ie ertussen zit ff loshalen en rechtstreeks op de hoofdaansluiting proberen.

Succes
 
martijn1981
Je modem hangen aan de TV uitgang en hieraan weer je coax naar je tv. Aan radio hang je gewoon radio.

Data
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet aansluiten op WCD', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 4 22-04-2024
Aansluiten oude tv op mediabox next Algemeen : 3 27-09-2022
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Advertentie