obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
Twee routers?
Vulcan1500
Momenteel gaat van het @home modem een kabel naar een router waarop 2 pc's zijn aangesloten. Dit werkt zonder problemen. Nu heb ik een laptop gekocht met de mogelijkheid om draadloos te kunnen internetten. Mijn vraag is of ik dit als volgt kan aanpakken: van @home modem met kabeltje naar router die ook als wifi dienst doet en vervolgens van deze router met een kabel naar de originele router waarop de 2 pc's zijn aangesloten? De reden is dat de 2 pc's op de zolder staan en dat ik internet ook beneden wil kunnen ontvangen middels de draadloze verbinding. Als dit op deze manier niet mogelijk zou het fijn zijn als een van jullie me kan adviseren. Alvast bedankt!
 
grizzler
Ja, een dergelijke constructie is in principe wel mogelijk. Houd er wel rekening mee dat de lokale subnetten van beide routers moeten verschillen. Als ze beide bijvoorbeeld op 192.168.1.x zitten en je kunt dat niet wijzigen, dan gaat het niet lukken.
 
Vulcan1500
Bedankt Grizzler! Ik ga dit onderzoeken.
 
MaXMhZ
Twee routers achter elkaar is wel vragen om problemen. Port-Forwarding wordt een stuk ingewikkelder. Misschien is het mogelijk de eerste router (WiFi) als switch/Access Point in te stellen?
Eigenlijk zie ik de noodzaak van die tweede router niet. Heeft de WiFi router minder dan 3 aansluitingen?
Indien die router over de normale 4 aansluitingen beschikt kunje toch gewoon alle computers via die router laten lopen. Er is geen enkel probleem wired en wireless tegelijk te gebruiken.
Gewijzigd door MaXMhZ op 27-11-2008 05:03
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Twee routers?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Hilversum klaar voor Gigabit-internet, twee derde van Nederland zsm Ziggo nieuws : 1 12-11-2019
kan wifispots al ruim twee weken niet activeren. Klacht over Ziggo : 4 26-04-2016
2 routers / Ubee modem/router gescheiden netwerk Eigen netwerk : 36 12-07-2014
2 Routers achter EVW3200 WiFi, draadloos netwerk : 5 24-01-2014
WiFi erg instabiel, graag experttips om mijn routers in te stellen Storing : 7 17-04-2013
Advertentie