obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
ziggo/ router
johnziggodol

Quote

MaXMhZ schreef:
Als de computer rechstreeks op de modem/router via kabel geen probleem geeft, kan ik alleen de conclusie trekken dat de router stuk is of er iemand met een zender in de buurt alle communicatie wegdrukt.

Wel vreemd dat de nieuwe router die ik gisteren gekocht heb precies dezelfde klacht heeft.
ook als ik de kabel naar mijn pc in de router doe en dus niet draadloos werk ook precies hetzelfde probleem zodra de router er tussen zit dan heb ik het probleem.
Ook met de sitecom router die ik gisteren had: hetzelfde zodra de router er tussen zit een minuut internet, overigens kan ik zowel bedraad als draadloos prima inloggen op de router, pingen werkt ook.
Dus ik denk geen zender en de router is niet kapot bovendien heb ik zoals aanbevolen gekeken welk kanaal de routers in mijn buurt gebruiken dat is meestal 11, ik heb alle andere kanalen ook geprobeerd, geen verbetering.
 
Zippo
Noteer de waarden die de linksys krijgt via dhcp, stel deze daarna handmatig in! IP, Gateway, Dns etc.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
johnziggodol

Quote

Zippo schreef:
Noteer de waarden die de linksys krijgt via dhcp, stel deze daarna handmatig in! IP, Gateway, Dns etc.

dit was de gouden tip statisch ip adres kiezen in router en de gegevens invullen opslaan en hij werkt weer als een tierelier
Bedankt
en die sukkels bij ziggo maar beweren dat me router kapot was
 
MaXMhZ
Misschien dat de fout ook bij Ziggo of in het Ziggo modem kan liggen. Als die geen IP toekent aan de router denk ik dat de verbinding ook wegvalt...

Is de MAC van de computer ge-cloned naar de router, zodat de modem denkt dat de router de computer is en hiervoor een IP uitdeeld?

Zo heb ik het in mijn WL312 router van Sitecom gedaan.

Ik wissel nog wel eens tussen ADSL en kabel.

Op z'n hoogst moet ik dan even de modem en router resetten en de computer opnieuw opstarten. Daarna loopt alles weer prima.
Gewijzigd door MaXMhZ op 26-02-2009 14:34
 
johnziggodol
Inmiddels heeft Ziggo toegegeven, dat er een dchp storing was in Utrecht..
( jaja na 6 dagen) mijn router staat gewoon weerr op dynamisch en werkt weer prima.
Jammer dat ziggo niet door heeft, of niet toegeeft dat er een storing is.
Het had mij en jullie een hoop werk en ergenis gescheeld.
Bedankt voor al jullie tips.
Ik ben weer blij dat het werkt
 
johnziggodol

Quote

johnziggodol schreef:
Inmiddels heeft Ziggo toegegeven, dat er een dchp storing was in Utrecht..
( jaja na 6 dagen) mijn router staat gewoon weerr op dynamisch en werkt weer prima.
Jammer dat ziggo niet door heeft, of niet toegeeft dat er een storing is.
Het had mij en jullie een hoop werk en ergenis gescheeld.
Bedankt voor al jullie tips.
Ik ben weer blij dat het werkt

ik bedoel dhcpSmile
 
MaXMhZ
Het werkt weer, en daar gaat het tenslotte om.

Blij als we kunnen helpen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ziggo/ router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Student op zoek naar klantnummer Ziggo Algemeen : 4 22-04-2024
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Advertentie