obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
geen verbinding met xp computer(s)
wuta
Hallo, ik heb een netwerk met 4 xp computers en 1 draadloos laptop via router wrt54g.(ongeveer 1 jaar probleemloos gewerkt)
laatste tijd verbinding met ziggo steeds trager en zeer lang wachten op openen websites.
gebeld met ziggo daar werd verteld maak een directe verbinding met kabelmodem om te zien of het aan de router ligt.
Nu komt het vreemde .... laptop met vista werkt uitstekend maar de directe verbinding met (maakt niet uit welke) XP computer WIL NIET WERKEN.
de xp computer zien wel dat er een ip adres wordt aangemaakt (via uitvoeren,cmd,ipconfig} maar het internet wil niet goed werken .
Google en sommige sites (die bij mij uit de buurt komen werken wel redelijk )maar zo gauw ik een nieuwe site wil openen geen resultaat.

Op de vista pc is het probleemloos ,ziggo begrijpt het ook niet en kan me niet helpen.....
Ze zeggen dat de kabelmodem goed is en ik heb al van alles geprobeerd...stroom hele nacht eraf,systeemherstel,wireles netwerkkaarten verwijderd /uitgeschakeld,

ps het is een Arris modem
 
Zippo
Lijkt op een dns probleem.
Hier een aantal tips.
[TIP!] Gebruik OpenDNS als je pagina's niet kan openen!
Twee tips om je LAN netwerk te herstellen.

Daarnaast is het belangrijk in welke volgorde je de apparatuur aanzet.
Beginsituatie alles uit. Zet dan het kabelmodem aan, dan je router, dan de verschillende pc's en laptop. Wacht tussen kabelmodem en router in elk geval een minuut.

Verder is het het makkelijkst om alle instellingen in zowel router als pc's en laptop op DHCP te zetten.

Als alles naar tevredenheid werkt en je wilt poorten open zetten voor speciale programma's dan is het wenselijk om je netwerk statisch in te stellen (vast ip). De linksys heeft dacht ik ook een optie om op mac adres een vast ip toe te wijzen via de DHCP server. Dat is ook een optie.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
erwinvos
Uit je verhaal opmakend heeft het modem geen probleem, want vista werkt probleemloos
Dus kun je het probleem isoleren naar XP:
- heb je recentelijk (dus sinds de problemen) software geinstalleerd
- heb je gesleuteld aan je netwerkkaartconfiguratie
- krijg je de juiste waardes via ipconfig /all, dus modemIP, gateway, dns etc
- wat is de foutmelding die je krijgt bij het openen van een internetpagina die niet werkt

Ben benieuwd
543451902
 
wuta
Ik heb geen recente software geinstalleerd of aan de netwerk configuratie gesleuteld, want het is op alle xp computers van toepassing.
Ik begrijp niet wat je bedoelt met deze waardes : ipconfig /all, dus modemIP, gateway, dns etc

De foutmelding is niet specifiek, dus na verloop van tijd verschijnt de melding : de webpagina kan niet worden weergegeven

De mogelijkheid voor open dns is misschien wel een optie maar daar wil even niet aan beginnen omdat de configuratie voorheen altijd heeft gewerkt zonder problemen.

Ik vind het alleen vreemd dat op alle 4 xp computers hetzelfde probleem voordoet en bij vista niet.

Zou de modem van ziggo niet ineens problemen kunnen hebben met xp?
 
newty
>> Zou de modem van ziggo niet ineens problemen kunnen hebben met xp?

Lijkt me sterk, aangezien o.a. het TCP/IP protocol voor een internetverbinding zorgt, ongeacht wat voor besturingssysteem je draait.

Wat je nog zou kunnen proberen is XP updaten naar de laatste versie en je netwerkdrivers updaten, evt andere inbel/draadloze verbinding (tijdelijk) deinstalleren en een andere browser proberen (en of de instellingen in IE nakijken)

Systeemherstel is meestal niet meteen de eerste oplossing, omdat dan ook bijv. de laatste updates van XP of je favourite programma terug opnieuw moet installeren.

Vreemde blijft wel dat het voor alle 4 de xp PC's het probleem zich voordoet.. lijkt me een update/driver, browser of netwerk issue.
 
erwinvos

Quote

newty schreef:
>> Zou de modem van ziggo niet ineens problemen kunnen hebben met xp?

Lijkt me sterk, aangezien o.a. het TCP/IP protocol voor een internetverbinding zorgt, ongeacht wat voor besturingssysteem je draait.

Wat je nog zou kunnen proberen is XP updaten naar de laatste versie en je netwerkdrivers updaten, evt andere inbel/draadloze verbinding (tijdelijk) deinstalleren en een andere browser proberen (en of de instellingen in IE nakijken)

Systeemherstel is meestal niet meteen de eerste oplossing, omdat dan ook bijv. de laatste updates van XP of je favourite programma terug opnieuw moet installeren.

Vreemde blijft wel dat het voor alle 4 de xp PC's het probleem zich voordoet.. lijkt me een update/driver, browser of netwerk issue.


Ik denk zelf ook dat het software gerelateerd is eerlijk gezegd.

Wat ik trouwens bedoelde met ipconfig /all is om te kijken of je XP wel het IP ardres en DNS adres krijgt van je modem. Met dit commando krijg je de IP, DHCP en DNS gegevens te zien. Ook kun je hier bijv. in afleiden of DHCP is ingeschakeld.
Wat was trouwens de exacte foutmelding die je krijgt bij het laden van een pagina?
Zoals newty schrijft zou je eens een andere browser kunnen proberen. Je stukje over dat bijv google het wel doet kan ook nog te maken hebben met het feit dat die pagina in je cache staat.
Gewijzigd door erwinvos op 15-03-2009 09:49
543451902
 
TCP_IP
Probeer het toch eens voor de gein met OpenDNS.
ff instellen, en dan internetten.
Als het niet goed werkt dan zet je het weer terug, en heb je meteen een oorzaak uitgesloten.
 
wuta
moet je voor dat open dns jezelf registreren of kan je dat gedeelte overslaan?
 
TCP_IP
Overslaan.

Vul gewoon deze 2 servers in, that's it.

208.67.222.222 en 208.67.220.220.
 
rrozema
Heb je misschien een proxy server ingesteld staan op die xp machines? Of draait er een of andere firewall op, anders dan de standaard windows firewall?

Probeer eens met telnet verbinding te maken met een webserver? type bijvoorbeeld in een cmd window:

telnet www.pipo.nl 80

Als het goed is krijg je nu een helemaal zwart scherm met alleen een knipperende cursor. Type nu blind quit (alleen de cursor zal verschuiven maar er komen geen letters op je scherm en eigenlijk maakt het niet uit wat je typt, zolang het maar geen html is) en druk op enter. Je komt nu weer terug op de cmd prompt. Als dit lukt, dan is de verbinding helemaal in orde en is er iets mis met je browser (of z'n instellingen). Als het niet lukt, kun je het nog eens een proberen maar dan met een ip adres, i.p.v. de url:

telnet 193.172.182.148 80

Als het zo wel lukt maar op de eerste manier niet, dan is er iets mis met je dns instellingen.


Met dank aan de hoster van www.pipo.nl. Zo kan een domein kaper toch nog ergens goed voor zijn ;)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'geen verbinding met xp computer(s)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi Eigen netwerk : 9 20-09-2020
Humax IHDR 5500C Geen signaal Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 14-07-2020
Advertentie