obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
telefoon werkt slecht den helder
pvdstar
Hallo, mijn probleem met de telefoon is dat mensen die ik bel, of die mij bellen MIJ niet kunnen verstaan.
ziggo een tijd terug hieover gebeld en een man aan de lijn vertelde dat dit door slechte instellingen kwam na grote vernieuwde instalatie van ziggo op een woensdagnacht in Den Helder. dus moest even geduld hebben, de volgende dag weer gewoon goed telefoon. twee dagen daarna was het weer prijs, hij deed het weer slecht, weer gebeld en kreeg een dame aan de lijn die er niets van begreep en backup aan een collega moest vragen. ze kon het nog niet vinden en de volgende dag werd er een monteur gestuurd, allemaal erg snel dus prima werk, maar ook deze kon niks vinden en net als bij een tandarts de pijn weg is, zo deed hier het toestel het weer perfect. de goede man was nog geen 24 uur weg of we hadden weer hetzelfde probleem. weer gebeld weer een vlot iemand aan de lijn, ik moest een andere telefoon aansluiten(alsof je die zo bij de hand hebt als reserve) deze hadden we dan ook bij de buren gehaald en ja, we konden weer goed comuniceren ( wel aangesloten met mijn oude kabels)daarbna meteen mijn toestel weer aangesloten ,
en promt mijn telefoon deed het ook weer perfect, dat is nu een week zo geweest en je raad het al vanaf gisteren hoort niemand me meer aan de andere kant van de lijn vandaag de telefoon van de buurman geprobeerd en die deed het ook niet zo goed. WIE WEET ER EEN SERIEUSE OPLOSSING VOOR ME want als dit nog een weekje doorgaat zeg ik ziggo op en neem telfoon bij kpn want mijn man werkt in het buitenland en die wil mij normaal kunnen berieken en niet via mobiel, en tenslotte.... ik betaal er toch voor om goede verbinding te krijgen, dus wil ik het ook graag hebben. gr pvdstar
 
Zippo
Probeer of de kabel belangenvereniging Coax voor je kan bemiddelen bij Ziggo voor een oplossing. Vul daartoe linksonderaan op deze website het formulier in.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
rrozema
Er zijn veel verschillende redenen te bedenken waarom een voip telefoonverbinding niet goed verstaanbaar is. Elk van die redenen heeft z'n eigen afwijkingen en z'n eigen manier nodig om het te verhelpen. Probeer daarom eens te beschrijven wat er mis is met de gesprekskwaliteit. Bijvoorbeeld:
- er vallen willekeurig delen van zinnen/woorden weg, of
- de meeste zachte of juist harde stukken uit het gesprek vallen weg, of
- er zit veel echo op de de lijn, of
- tussen de geluiden van het gesprek door zit een kraakgeluid, of
- er zit veel brom/ruis door het gesprek heen, of
- de andere kant hoort mij heel zacht, of
- ik hoor de andere kant heel zacht.

Dit zijn slechts voorbeelden, probeer eens te beschrijven waarom de andere kant niet te verstaan is. Probeer ook of je een patroon kunt ontdekken in welke gesprekken slecht en goed zijn. Denk bijvoorbeeld aan:
- gesprekken waarbij jij iemand belt zijn goed en gesprekken waarbij iemand jou belt zijn slecht, of
- gesprekken met andere ziggo klanten zijn goed, maar gesprekken met klanten van andere providers zijn slecht, of
- gesprekken met een KPN klant zijn goed, maar gesprekken met klanten van een andere voip aanbieder zijn slecht.

Mogelijk dat andere mensen jouw probleem dan herkennen en we samen een groter patroon kunnen ontdekken...
 
pvdstar
oke, dan zal ik het proberen te beschrijven,
het begon met het niet verstaan van mensen die ik belde het leek net alsof je in een metalen emmer sprak,
of in een tunnel rijd en af en toe een zin op kon vangen of een woord.
later werden de storingen anders
dan was het als ik belde of als ik gebeld werd lastiger, de lijn is aan mijn kant perfect,
ik hoor iedereen goed, maar de andere personen kunnen mij helemaal niet verstaan,
kraken en zinnen worden afgebroken
zoals in het begin beschreven maar dan bij mensen die mij willen horen,
ik hoor hun nu wel goed.
ook is mij al diverse keren een dode lijn overkomen en als ik mijzelf dan bel met mobiel krijg ik een afsluit toon maar dat is nu over.
vanmiddag had ik weer normaal contact.
iedereen hoorde mij goed en ik hun,
maar ook dat is nu al een poosje aan de gang,
dan ben je blij dat alles het weer doet
en twee drie dagen later zijn de klachten dat ik niet verstaanbaar ben er weer.
het zijn diverse providers (vodafone,kpn,tmobile en ziggo) en zowel uit het buitenland als binnenland vaste telefoon en mobiele telefoons
ik hoop dat het zo iets duidelijker is?
gr pvdstar
Gewijzigd door pvdstar op 02-04-2009 21:20
 
pvdstar
oke bedankt voor je antwoord, ik heb inmiddels de telefoon bij ziggo opgezegd, aan een neit werkende lijn heb ik niks en betaal niet voor jan ... Ik ga nu met mijn nummer naar kpn, ook maar weer hopen dat dat allemaal goed verloopt en dat ik niet zoals vele andere voor mij problemen ga krijgen. groeten pvdstar
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'telefoon werkt slecht den helder', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
belscript en slecht informeren nieuwe klanten Klacht over Ziggo : 4 13-12-2020
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Port forwarding werkt niet meer Algemeen : 14 31-07-2018
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
wifi slecht en vage service? Klacht over Ziggo : 6 17-06-2017
Advertentie