Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
Blokkerig beeld en wegvallend geluid
|
|
eelco |
Geplaatst op 03-05-2009 22:20
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 1 Lid sinds: 03-05-2009 |
Hallo, Heb sinds kort een digitale HD ontvanger Samsunf DCB-H360R. Krijg echter op bepaalde kanalen zeer regelmatig storingen die zich uiten in wegvallend geluid en blokkerig beeld. Alleen op kanaal 11, 24, 40 en bij een paar regionale zenders heb ik die storingen, alle andere kanalen zijn prima. Ik heb alle bekabeling vernieuwd en zelfs al een huisversterker geprobeerd. Hierbij werd het beeld (ook anoloog) zelfs nog slechter. Heb Ziggo al gemaild en die gaven het advies om de decoder te resetten. maar dat hielp helemaal niets. Wie herkent dit probleem en kan me tips geven? |
|
|
Decibert |
Geplaatst op 05-05-2009 13:13
|
![]() Activiteit ![]() » Amstelveen (Casema) Berichten: 160 Lid sinds: 22-03-2009 |
Quote elfs al een huisversterker geprobeerd. Hierbij werd het beeld (ook anoloog) zelfs nog slechter. Heb je hem bij het punt aangesloten waar de kabel in huis binnenkomt? Als je hem op een andere plek aansluit, versterkt hij ook de storingen die in je kabels ernaartoe worden opgepikt. Te lage signaalsterkte is vervelend, te hoge echter óók. Sommige versterkers geven de mogelijkheid een beetje te klooien met hoeveel hij het signaal moet versterken. Quote M.n. de regionale zenders en Belgie is zeer slecht. Boven op de slaapkamer hebben we dit probleem niet, hier is echter een antenneversterker gemonteerd, is echter ook een ander kastje Je kan proberen de beide decoders bij wijze van test om te wisselen. Hou je het probleem dan bij de Samsung, is daar iets niet goed aangesloten/ingesteld/werkzaam. Hou je het probleem bij de andere decoder, is het signaal inderdaad te zwak en is een versterker de oplossing. Te zwak signaal kan liggen aan de kwaliteit waarmee Ziggo levert, of aan de kwaliteit van je kabels. Hoe langer en minder goed geïsoleerd, hoe meer verschil je zult merken. Om de oorzaak uit te sluiten zou je de decoder en tv eens zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt moeten zetten (zonder versterker!). Is het signaal dan nog slecht, is het een probleem van Ziggo. Is het signaal dan prima, wordt het tijd betere kabels te kopen (zie www.kabelkeur.nl) Geen loonstrookje van Ziggo B.V.
![]() De feiten scheiden van de emoties |
|
|
Bitfreak |
Geplaatst op 05-05-2009 16:58
|
![]() Beheerder ![]() » Onnen » 9755PE » Alles-in-1 Plus » Ubee EVW320B WiFi » Fritz!Box 7490 » TV Standaard » CI+ Module SMiT Berichten: 370 Lid sinds: 21-03-2009 |
[quote]guido1965 schreef: Boven op de slaapkamer hebben we dit probleem niet. Zit deze versterker niet direct achter het AOP?. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
![]() ![]() |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Blokkerig beeld en wegvallend geluid', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
geluid next mini kastje | Algemeen | : 3 | 16-02-2025 |
dubbel tv beeld | Digitale radio of televisie storing | : 8 | 30-07-2018 |
Beeld en geluid synchronisatie | Algemeen | : 1 | 20-08-2017 |
Humax ir5200C geeft op 80 % kanalen geen geluid | Algemeen | : 2 | 25-09-2016 |
fout Ziggo betekent 72 uur wachten op beeld | Klacht over Ziggo | : 10 | 08-02-2016 |