obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
Internet werkt niet op alle pcs
mart1994
Hallo, wij hebben ongeveer 2 week geleden ziggo alles in een extra aangeschaft, en sinds gister hebben wij dit en nu kan ik op een van de 3 computers slechts op internet komet dit doordat dit een vista is met een splinternieuwe internet kaart? die andere 2 pcs zijn behoorlijk verouderd maar werkte wel op het oude draadloos netwerk. nu werkt dus alleen de vista en de rest krijgt maar geen verbinding. kortom moet ik een nieuwe internetkaart?

Alvast bedankt!

ohja, het is een splinternieuwe router van netgear. met de meest recente beveileging WPA-PSK ik weet niet of dat er misschien ook mee te maken heeft
Gewijzigd door mart1994 op 08-05-2009 22:37
 
Decibert

Quote

ohja, het is een splinternieuwe router van netgear.


Die heb je zelf aangeschaft in de winkel of iets dergelijks? Is het een n-router of een g-router?
Geen loonstrookje van Ziggo B.V. Wink
De feiten scheiden van de emoties
 
MaXMhZ
Alle computers moeten wel hetzelfde type WiFi kunnen ontvangen dat de router uitzend.

Of dit nu 802.11g of 802.11n is. Sommige routers kunnen ook tegelijk g en n afhandelen.

Een typenummer van die Netgear router was wel zo handig geweest. Moeten we nu alle mogelijke situaties maar gaan beschrijven?

Type van de router graag.

Kijk in de router waar die op ingesteld is. De oude computers zullen waarschijnlijk op 802.11g ingesteld zijn. Het kan goed zijn dat de nieuwe op het N netwerk zit. Als de router dan ook op N zit, hebben de oude computers geen verbinding, maar de nieuwe wel.



Ik zou eerst het netwerk zonder beveiliging opzetten. Als de computers dan verbinding hebben kun je de beveiliging alsnog aan zetten.


Sluit de hoofd computer via kabel aan zodat je daarmee de router in kunt stellen.

Geef deze computer een vast lokaal IP adres in dezelfde reeks als het lokale IP adres van de router. (alleen laatste nummer anders in IP).

Als de router/computers WPS hebben en dit ingeschaskeld is, heb je 1 minuut om alle WPS knoppen in te drukken (ren ze!) Binnen die tijd moeten de computers een verbinding opbouwen, anders weer opnieuw. Knap irritant dat WPS.
Gewijzigd door MaXMhZ op 09-05-2009 15:53
 
olivierbos

Quote

mart1994 schreef:
Hallo, wij hebben ongeveer 2 week geleden ziggo alles in een extra aangeschaft, en sinds gister hebben wij dit en nu kan ik op een van de 3 computers slechts op internet komet dit doordat dit een vista is met een splinternieuwe internet kaart? die andere 2 pcs zijn behoorlijk verouderd maar werkte wel op het oude draadloos netwerk. nu werkt dus alleen de vista en de rest krijgt maar geen verbinding. kortom moet ik een nieuwe internetkaart?

Alvast bedankt!

ohja, het is een splinternieuwe router van netgear. met de meest recente beveileging WPA-PSK ik weet niet of dat er misschien ook mee te maken heeft


Ik weet niet of het ondertussen is opgelost, toch mijn input:

- Kunnen je (verouderde) netwerkkaarten de WPA-PSK beveiliging aan? (probeer eens een WEP 64-bits beveiliging)
- Staat je router ingesteld op G+N of alleen N? (oude wireless ontvangers misschien alleen B compatible)

Succes!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet werkt niet op alle pcs', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 4 22-04-2024
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie