obey-robots.txt
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Digitale tv van Ziggo, wel een signaal geen werkend modem
growol
Voor mijn 82-jarige moeder hebben we digitale tv van ziggo aangevraagd. Lekker meer kanalen en mooier beeld. Wat een oplichterij. Ze leveren het modem (of hoe je zo'n ding ook noemen mag) twee weken later dan eigenlijk in de voorwaarden staat mnaar beginnen wel meteen de centjes te innen (volgens mij is dit gewoon fraude of diefstal).
Vervolgens beginnen we te installeren maar het rotding werkt niet. Uiteindelijk mobiel (want de telefoon lag er ook weer eens uit) de helpdesk gebeld. Wat een ongelooflijk stelletje onbenullen werkt daar. Hij kon ons niet helpen, stelde vragen waar we het antwoord al op hadden gegeven nog drie keer en stelde als klapper op de vuurpijl ook nog eens drie keer voor dat we maar met het modem naar één van de buren moesten gaan of het mee naar huis nemen om het daar uit te proberen. Buren? Man van welke planeet kom je. Je gaat toch niet lopen leuren bij de buren? Schei eens effen lekker uit. Mee naar huis nemen is ook geen optie omdat wij zo verstandig waren om niet naar Ziggo over te stappen. Uiteindelijk de hele boel terug gestuurd, abonnement opgezegd voordat ik de strijd aan ging met Ziggo, die overigens al van het begin af aan gedoemd is te falen. Klacht ingediend maar mooi geen antwoord gekregen, wel een kort briefje met daarin de zin dat er geen restitutie van kosten kon plaatsvinden omdat ze wel een signaal hadden uitgezonden, duhu. Ik blijf erbij, het is gewoon diefstal.
 
data-full-width-responsive="true">
Decibert

Quote

Ze leveren het modem (of hoe je zo'n ding ook noemen mag) twee weken later dan eigenlijk in de voorwaarden staat


Waar staat dit in de voorwaarden?
http://www.ziggo.nl/alle-voorwaarden/

In de bevestiging (als het goed is) en op de website staat dat de levertijd is uitgelopen omdat de leverancier ze niet meer op voorraad heeft (de verwachte levertijd loopt ondertussen weer terug naar normale waarden). Als je dit telefonisch hebt besteld, had het je ook vermeld mogen worden, maar er zelf specifiek naar vragen is ook belangrijk.

Quote

Je gaat toch niet lopen leuren bij de buren?


Dit is een vrij vaak toegepaste procedure om vast te stellen waar het probleem ligt: in het signaal van Ziggo, in de manier waarop je het hebt aangesloten of aan een defect in de decoder/Smartcard. Dat is namelijk de simpelste manier om dit vast te stellen, en voordat je het probleem weet kan er geen oplossing worden bedacht (de technische dienst moet het onderzoeken of je moet de handleiding beter lezen of de decoder/Smartcard moet door Ziggo vervangen worden respectievelijk).

Quote


Ik blijf erbij, het is gewoon diefstal.


Van wat? Heb je analoog wel ontvangst gehad? Dan is er gewoon geleverd, voor digitaal betaal je niks meer dus heb je ook niks teveel betaald.
Geen loonstrookje van Ziggo B.V. Wink
De feiten scheiden van de emoties
 
growol
HOEZO HET KOST HETZELFDE, HET IS BIJNA TWEE KEER ZO DUUR
 
Decibert

Quote

HOEZO HET KOST HETZELFDE, HET IS BIJNA TWEE KEER ZO DUUR


Onzin. Er is één RTV abonnement, wat tegenwoordig Televisie Z1 heet, à €16,25/maand.

Als je televisie Z1 hebt, heb je 60 digitale zenders. Heb je echter geen decoder ertussen staan, heb je 30 analoge zenders.

In verhouding is het dus juist twee keer zo goedkoop. Ik begrijp dan ook niet waar je het over hebt. Overigens helpt het om je serieus te nemen als je Caps Lock uitzet.
Geen loonstrookje van Ziggo B.V. Wink
De feiten scheiden van de emoties
 
growol
Gut, gut zijn we licht geraakt? aandelen bij Ziggo?
factuur voor z1pakket inclusief telefoon 26,25 euro, bundel alles in1 basis (het goedkoopste pakket verkrijgbaar met digitale tv) 39,95 euro. Toegegeven niet twee keer zo duur maar wel duurder ondanks dat we aangegeven hebben dat internet niet nodig was krijg je te horen dat het een alles in 1 pakket is en dat daar internet niet kan worden uitgehaald. Betaal je dan soms voor iets wat je niet krijgt?
Even los van de kosten en of het duurder is of niet. Als je een serieuze klacht hebt voor welk bedrijf dan ook dan verwacht je een serieus antwoord te krijgen en niet een standaard zinnetje en daar moet je het mee doen. Ziggo neemt haar klanten niet serieus!
 
Decibert

Quote

Gut, gut zijn we licht geraakt?

Nope, hartstikke goedgehumeurd.

Quote

Als je een serieuze klacht hebt


Dat helpt, ja.

Quote

26,25 euro, bundel alles in1 basis (het goedkoopste pakket verkrijgbaar met digitale tv) 39,95 euro. Toegegeven niet twee keer zo duur maar wel duurder ondanks dat we aangegeven hebben dat internet niet nodig was krijg je te horen dat het een alles in 1 pakket is en dat daar internet niet kan worden uitgehaald. Betaal je dan soms voor iets wat je niet krijgt?


Waar is dit diefstal? Je kiest er toch zelf voor? Je kan RTV + Tel Z1 ook gewoon houden en dan een ontvanger zelf aanschaffen met die cashback-actie van €25,-. Tweedehands zijn ze goedkoper dan bij Ziggo. En dan betaal je in de maand hettzelfde als eerst.

Bij het Alles in 1 pakket krijg je zo'n ding gratis, is niet echt nodig om te behouden als je internet niet gebruikt, maar het staat je vrij dit op te zeggen en terug te gaan naar de oude situatie, zélfs als je de ontvanger gratis hebt gekregen en ook behoudt. Omdat er twee jaar garantie bij zo'n ding komt, had je van Ziggo een nieuwe kunnen krijgen (als-ie echt defect was).
Geen loonstrookje van Ziggo B.V. Wink
De feiten scheiden van de emoties
 
Essebes

Quote

growol schreef:
Gut, gut zijn we licht geraakt? aandelen bij Ziggo?
factuur voor z1pakket inclusief telefoon 26,25 euro, bundel alles in1 basis (het goedkoopste pakket verkrijgbaar met digitale tv) 39,95 euro. Toegegeven niet twee keer zo duur maar wel duurder ondanks dat we aangegeven hebben dat internet niet nodig was krijg je te horen dat het een alles in 1 pakket is en dat daar internet niet kan worden uitgehaald. Betaal je dan soms voor iets wat je niet krijgt?
Even los van de kosten en of het duurder is of niet. Als je een serieuze klacht hebt voor welk bedrijf dan ook dan verwacht je een serieus antwoord te krijgen en niet een standaard zinnetje en daar moet je het mee doen. Ziggo neemt haar klanten niet serieus!



tsja, het komt wel eens voor dat klachten niet terecht zijn (zelfs bij Ziggo Cool )
Je doet het bijna voorkomen alsof je recht hebt op geld terug OMDAT je een klacht hebt ingediend......
Gewijzigd door Essebes op 30-05-2009 19:51
Blond......
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Digitale tv van Ziggo, wel een signaal geen werkend modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo en ISDN telefooncentrale Eigen telefoon netwerk : 3 23-06-2019
Ziggo verhoogd tarieven per 1 juli Ziggo nieuws : 3 09-05-2019
Ziggo verhoogt internetsnelheden voor consumenten +25% en bedrijven +20% Ziggo nieuws : 18 24-04-2019
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Ziggo kastje in voortuin Helpdesk : 2 08-02-2019