obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
Wegvallen signaal op Tiptel Easydect 6600
AdK
Al enige tijd telefonie van @Home (Ziggo).
Ik had in het begin problemen met nummermelding op mijn Tiptel. Lag aan DMTF/FSK.
Basisstation uit het stopcontact en opgelost.
Ja, dat wel. Maar sindsdien valt regelmatig mijn basisstation uit, terwijl mijn "back-up" testtelefoon nog gewoon signaal heeft.
Mijnheer monteur heeft gemeten en zegt dat een goed signaal binnenkomt.
Eigen monteur de verbindingen in huis gecontroleerd. Ook oke (kost een paar centen, maar dan heb je ook wat, hi, hi).

Nu digitale TV en nu lijkt het probleem te verergeren.
Heeft iemand dit ook aan de hand gehad en wellicht opgelost.
Of moet ik gewoon een FSK telefoon kopen??
Gewijzigd door AdK op 26-05-2009 20:45
 
Decibert
Ondersteunt je toestel nou FSK of niet? En zo ja, heb je dat dan ook ingesteld? Als je een KPN-toestel hebt (wat natuurlijk weer geen FSK ondersteund), blijf je sowieso problemen houden.

Als je met een ander toestel prima signaal hebt, zit het probleem in je storende toestel of in de aansluiting daarop, en als je al getest hebt of de verbinding naar het storende toestel goed is (kan goedkoper: gewoon de toestellen omwisselen!) is het gegarandeerd iets in je toestel.

Ander punt. Hoe dicht bij je decoder staat het basisstation?
Gewijzigd door Decibert op 26-05-2009 23:16
Geen loonstrookje van Ziggo B.V. Wink
De feiten scheiden van de emoties
 
AdK
Het toestel ondersteund FSK. Ook gemerkt omdat er wel degelijk nu ook nummermelding is, terwijl dat toen ik het basisstation nog niet van de stroom had gehaald, geen nummermelding had.
Deze is echter niet instelbaar via menu's, maar wordt kennelijk "hardware" matig herkend.

Als de testtelefoon op de aansluting van het basisstation zit, houdt de testtelefoon het signaal.
Het basisstation staat in de huiskamer terwijl het modem in de meterkast hangt.

De enige andere test die ik nog kan bedenken, is het toestel bij een andere Ziggo telefonist te gebruiken, die geen last van uitvallen van het basis station heeft.
Ad Kastelijn

Serve or not to serve: What is the question?
 
Decibert
Zoals je het zegt ben ik sterk geneigd te concluderen dat je toestel niet in orde is.
Geen loonstrookje van Ziggo B.V. Wink
De feiten scheiden van de emoties
 
MaXMhZ
Staat er misschien een WiFi router bij het basis station in de buurt? Deze apparaten gebruiken allemaal de 2.4GHz frequentie en willen elkaar nog wel eens storen. Indien er zo'n router in de buurt staat, probeer eens wat er gebeurt als je het zendvermogen van de router verminderd (kan soms via het webmenu van de router), of het WiFi kanaal veranderd.

De kijkshop heeft een ruime keuze in telefoons die FSK ondersteunen. Vanaf 10,- heb je er al een. Ik gebruik zelf een DECT Profoon model, dat al jaren zonder problemen werkt.
Gewijzigd door MaXMhZ op 03-06-2009 12:01
 
AdK
Ik heb al alles uitgeprobeerd. Zelfs even zonder router. Geen verbetering.
Zal eens een EURO of 10 spenderen om een echte FSK telefoon aan te schaffen.
Bedankt voor de tip
Ad Kastelijn

Serve or not to serve: What is the question?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wegvallen signaal op Tiptel Easydect 6600', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Humax IHDR 5500C Geen signaal Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 14-07-2020
Afschakelen analoog signaal, gevolgen voor radio-ontvangst? Ziggo nieuws : 2 18-10-2018
Ziggo schakelt analoog TV signaal uit vanaf april. Ziggo nieuws : 1 09-03-2018
Horizon mediabox ‘geen signaal, controleer antenne aansluitingen’ Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 3 18-11-2017
Geen TV signaal meer Klacht over Ziggo : 2 26-12-2016
Advertentie