obey-robots.txt
06 December 2016, 13:11
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Stemmen: 10
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Linksys WRT 160N + nieuw Ziggo modem.

Optikn3rv
Zo ik heb mijn nieuwe modem binnen maar helaas geen internet via mijn router.
Heeft iemand hier wel een Linksys WRT160N en die Arris 7 modem aan de gang?
Bij mij alleen local netwerk en geen internet. Ik heb alles geprobeerd maar het lukt mij niet. Met een kabel direct naar mijn modem werkt internet wel.

Volgens Ziggo zo het gewoon moeten werken.

Puma
Reset dat ding eens naar standaard instellingen.

Zet je Arris modem uit en koppel alles los, op stroom en coax kabel na. Zet het modem na 1 min weer aan en wacht tot dat die volledig online is.

Sluit de router weer aan en start hem op. Het duurt eventjes voordat de router een IP krijgt en het Internet op kan. Dit is normaal en gebeurt bij elke nieuwe router die je aan sluit.

Na een tijdje moet het gewoon werken. Je zult zien dat je ook een ander IP adres heb (extern, niet intern).

bacaatje
Ik heb hem hier goed draaien dus het werkt wel.
Heb gewoon gedaan wat er op cd stond.
Het enige wat ik nog wel heb moeten doen was me router een nieuwe firmware laten laden had namelijk veel last van wel internet pagina's openen en dan weer niet.
Maar dat was met nieuwe firmware opgelost.
Firmware update Linksys WRT160N.
Gewijzigd door bacaatje op 16-08-2009 00:40

dvdcassie
bacaatje schreef:
Ik heb hem hier goed draaien dus het werkt wel.
Heb gewoon gedaan wat er op cd stond.
Het enige wat ik nog wel heb moeten doen was me router een nieuwe firmware laten laden had namelijk veel last van wel internet pagina's openen en dan weer niet.
Maar dat was met nieuwe firmware opgelost.
Firmware update Linksys WRT160N.

Ik heb ook de firmware gedownload en krijg een bin bestand wat nu?

gr

bacaatje
In de router kan je dan de firmware laden en even de internet link goed door nemen en dan moet het wel lukken
Gewijzigd door bacaatje op 28-08-2009 05:35

dvdcassie
Hoi,

Heb in de router gekeken en nwe sw staat erin.

Toch blijft mijn snelheid ver beneden peil, ik denk dat ik er maar een Ziggo monteur bij laat komen.

Ik geef het op ben al weken bezig

gr

alien
Let op die router van Linksys kan geen 50MBit aan. Ik gebruik al een hele tijd de dir-655 tot volle tevredenheid
Gewijzigd door alien op 09-10-2009 21:37

ronaldvharten
Goedendag,

ik ben nieuwe hier en ook nieuw met Ziggo internet.
Hiervoor had ik ADSL maar vanwege de snelheid kies ik
waarschijnlijk toch voor ziggo.
Ik zit wel met een vraag: kan iemand mij de juiste instellingen
geven voor een Linksys WRT53g of WRT160N draadloz router ?
Ik krijg maar geen insternet signaal op geen van beide routers.......

Alvast bedankt voor respons !

Bekende1
Volgens mij komt dat door de firewall van de Linksys WRT 160N. (192.168.1.1 in je adresbalk) De staat standaard aan en kun je uitzetten via Security en dan een vinkje bij Disabled en klaar is kees. Had het probleem ook, maar nadien niet meer.

bisq_bird
Ook ik heb een snelheidsprobleem met de WRT160n

Ik heb sinds 3 dagen alles in 1 extra met een daarbij behorned Arris kabelmodem. Qua installatie is alles prima verlopen, de internetsnelheid
is prima als ik de UTP rechtstreeks van het kabelmodem naar m'n pc leid.
Op advies van een vriend heb ik WRT160 aangeschaft om draadloos te kunnen werken.
ik heb de installatieprocedure precies gevolgd, eerst de softare geinstalleerd en daarna pas de router aangelsoten, precies zoals gevraagd.
De installatie verliep op zich probleemloos maar toen ik daarna het internet op wilde verbaasde ik mee zeer over de snelheid.
Een pagina die ik (zonder tussenkosmt van de router) binnen een flits op m'n scherm had, daar moest ik nu een paar seconden op wachten.
Dit overigens zonder verbinding te maken met het draadloze netwerk, het gaat er hier om dat zelfs met de UTP kabel de snelheid bedroevend minder
word. Over het draadloze netwerk zullen we het maar niet eens hebben.
Met 2 verschillende laptops verbinding maken lukt prima, maar de ik moet soms 20 tot 30 seconden wachten voor ik een pagina geladen heb.
Dit lijkt me dus aan de router te moeten liggen.
ik heb dit forum uitgebreid gelezen en wat dingen uitgeprobeerd maar ik kom er niet uit (ik ben helaas niet zo techinisch)
Ik heb her en der de volgende vragen/tips gezien/gelezen:
Hoe staat je internetverbinding ingesteld ? Hoort geheel AUTO te staan.
Hoe staat de firewall ? Hoort standaard te staan.
Hoe staat QoS ? Hoort uit te staan ( in eerste instantie ).
de WMM optie uit te zetten (toepassingen/games - QOS, eerste optie)
Waar vind ik dit? In de router of pc?

Verder zag ik hier een link staan voor een firmwareupdate, ik zag daar staan dat het voor revisie 2 of 3 geld.
Misschien een domme vraag maar waar zie ik dat?
.
Het kan toch niet in orde zijn dat alleen omdat de router er tussenkomst de snelheid zo keldert?
Sorry voor de lange vraag maar ik hoop dat iemand me kan helpen (of evt. adviseren dat ding dan maar terug te sturen, ik lees er helaas niet veel positiefs over)

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Linksys WRT 160N + nieuw Ziggo modem.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Netflix kijken met de Horizon Mediabox van Ziggo Digitale radio en televisie problemen, tips & truuks 2 06-12-2016 12:54
Verdwenen Ziggo netwerk WiFi, draadloos netwerk 2 03-12-2016 23:46
Ziggo mail komt niet aan Instellingen software 4 23-11-2016 12:46
storing interactieve televisie van Ziggo Storing 4 22-11-2016 14:14
Ziggo afstandbediening koppelen met Philips tv Algemeen 2 10-11-2016 16:02
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Black Tiger00:16:36
| Zippo00:19:22
| kezeltje00:48:30
| Desmark01:23:42
| buijs03:25:15
| jlebbink04:52:17
| Gilex06:00:18
| Matty11:50:38
| Drenthe201612:00:43
| Monteur_kees13:36:07
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan