obey-robots.txt
09 December 2016, 20:25
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Stemmen: 10
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Langzame verbinding

Rokyat
Goedemorgen,

ik heb afgelopen weekend ziggo alles in 1 extra geinstalleerd gekregen door de installateur...

Maar nu het volgende probleem:
- Draadloos internet tussen 20 en 30mb/s dus niet beloofde 120mb/s
- als ik een spel online speel via xbox of pc (imac) hoge ping en kicks van de server

Als ik dan voor de grap mijn internet stream vanaf met HTC desire heb ik via het 3g netwerk een betere verbinding voor online gaming dan via met 120mb snelheid van ziggo.

Ik heb de ubbee modem met de Netgear WNR3500v2 router.

De instellingen zijn gewoon zoals ze zijn geplaats zaterdag door installateur heb alleen me netwerknaam en ww veranderd.

kan ieman me helpen ??
Gr RK
Gewijzigd door Rokyat op 22-11-2010 11:33

MisterSenseo
Welk postcodegebied woon je?
Wat is de setup van de huisinstallatie,zit er wel of geen splitter in de wandcontactdoos,zit je modem aan die splitter of zit die in de versterker,is modem na installatie gereset en hoe,hoeveel oranje lampjes branden er op het modem,heb je snelheid gemeten op een bedrade machine,heb je snelheid en ping gemeten met een bedrade pc direct aan je modem,hoe groot is de afstand tussen router en modem fysiek,waar staat de router ten opzichte van andere electronische apparaten,hoe groot is de afstand tussen router en draadloze adapter,hoeveel muren en plafonds zitten er tussen router en WiFi adapter,draait er op een pc een P2P programma,hoe snel is de draadloze adapter,wat is je WiFi kanaal,wat is je LAN IP ?
Graag iets meer info,er zijn heel veel factoren die grote invloed kunnen hebben.

Check bovenstaande checklist,vertel ons hoe het aangesloten zit en misschien kunnen we je dan verder helpen...Wink

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijdt maar wij vinden van niet hoor !

Ziggo Connect & Play TV Complete/Internet Max 200/20 Mbit-Horizon SMT-G6400 bedraad via thuisnetwerk verbonden met Horizon Mediabox SMT-G7400, werkend als switch/accesspoint, verbonden aan Dlink DIR825 als router achter Ubee EVM320B...... Wink

Voor de beste draadloze resultaten met Atheros WLAN kaarten, Windows auto update uit en hier of hier de beste drivers downloaden.

Rokyat
Bedankt voor je reactie

Ik woon in postcode gebied 3543 (Utrecht, Terwijde)

Installatie is op de volgende manier ingedeeld:

In de meterkast zonder splitter naar de versterker toe vanaf de versterker naar de modem naar de router. 1 oranje lampje brand op de modem zoals het hoort. Tevens heb ik getest met een minilaptop acer aspire one rechtstreeks op de modem aan te sluiten toen haalde ik wel de 100mb/s (is volgens mij ook de max voor deze laptop) Maar ik het dan weer draadloos test met diezelfde laptop kom ik niet hoger uit dan 25mb/s. Ook al sta ik ernaast. Tevens woon ik in een appartement waar de router alleen maar door 2 deuren heen moet komen om bij me vaste pc (imac) te komen (zeer goeie signaal sterkte). De afstand tussen de router en modem is 30cm en de kabel cat5 is ongeveer een meter deze werd meegeleverd door ziggo installateur.

Wifi kanaal weet ik niet en ook me lan ip weet ik zo niet moet ik kijken vanavond als ik weer thuis ben. Maar zijn dat geen instellingen die al goed staan op het moment dat de router uit de doos komt aangezien ziggo een router levert met een firmware van ziggo.

Ik hoop dat je iets kan met deze informatie.

Gr RK

Rokyat
Rokyat schreef:
Bedankt voor je reactie

Ik woon in postcode gebied 3543 (Utrecht, Terwijde)

Installatie is op de volgende manier ingedeeld:

In de meterkast zonder splitter naar de versterker toe vanaf de versterker naar de modem naar de router. 1 oranje lampje brand op de modem zoals het hoort. Tevens heb ik getest met een minilaptop acer aspire one rechtstreeks op de modem aan te sluiten toen haalde ik wel de 100mb/s (is volgens mij ook de max voor deze laptop) Maar ik het dan weer draadloos test met diezelfde laptop kom ik niet hoger uit dan 25mb/s. Ook al sta ik ernaast. Tevens woon ik in een appartement waar de router alleen maar door 2 deuren heen moet komen om bij me vaste pc (imac) te komen (zeer goeie signaal sterkte). De afstand tussen de router en modem is 30cm en de kabel cat5 is ongeveer een meter deze werd meegeleverd door ziggo installateur.

Wifi kanaal weet ik niet en ook me lan ip weet ik zo niet moet ik kijken vanavond als ik weer thuis ben. Maar zijn dat geen instellingen die al goed staan op het moment dat de router uit de doos komt aangezien ziggo een router levert met een firmware van ziggo.

Ik hoop dat je iets kan met deze informatie.

Gr RK

Ping is ongeveer 15 en upload is iedere test tussen de 6 en 9mb dat is dus wel redelijk.

Stukje extra info Wink

kobus1960
Gebruikt je laptop Wireless B, G of N??
Dat is hier de hamvraag!
Ik ga er vanuit dat het G is, omdat je 100 Mb haalt bedraad.
Dergelijke laptops zijn dan ook uitgerust met Wireless G.
En dan is je snelheid goed. Rest er niets anders dan je laptop upgraden,
Wel even kijken of dit zinvol is i.c.m. je geheugen, Hd, grafisch geheugen enz.

MisterSenseo
Okee,dus router staat 30 cm vanaf het modem IN de meterkast.
Een slechter scenario kun je niet opstellen als monteur zijnde !
Router moet uit de meterkast in de vrije lucht,want ook al is je signaal prima,je signaal wordt zwaar verstoord door de meterkast zelf en alles wat erin staat inclusief het modem.
Fysiek moeten modem en router minstens 1,5 meter uit elkaar staan en moet je WiFi signaal vrij de lucht in gaan,ik neem aan dat dat logisch klinkt.
Dat je zegt dat je kanaal en LAN IP goed staan hoeft dus helemaal niet waar te zijn,die Ziggo firmware is niks anders dan standaard en kan heel gemakkelijk storen of storing ontvangen van andere netwerken in de omgeving.
Sowieso moet die router uit de meterkast,daarmee ga je al verschil merken,weg van je modem en weg van je stroomkast,modem en router kunnen ook heel gemakkelijk op elkaar storen,elke storing geeft vertroebeling van je signaalkwaliteit.
De meting van 100Mbit op die mini laptop lijkt inderdaad op het max van die laptop,maar is natuurlijk vele malen meer dan die 20-30 MBit die je draadloos haalt........Pfft
Het lijkt er dus op dat het alleen aan het draadloze gedeelte ligt.
De setup vanaf wandcontactdoos tot modem lijkt goed,vanaf daar is het minder goed.
Kijk of je met behulp van een langere CAT5E of CAT6 kabel de router ergens anders kunt plaatsen,test je snelheid en kwaliteit,speel eventueel met je WiFi kanaal,misschien helpt automatisch zetten wel.......

Volgens mij ligt het probleem daar en lijkt de rest in orde te zijn.

Veel succes weer,

Ziggo Connect & Play TV Complete/Internet Max 200/20 Mbit-Horizon SMT-G6400 bedraad via thuisnetwerk verbonden met Horizon Mediabox SMT-G7400, werkend als switch/accesspoint, verbonden aan Dlink DIR825 als router achter Ubee EVM320B...... Wink

Voor de beste draadloze resultaten met Atheros WLAN kaarten, Windows auto update uit en hier of hier de beste drivers downloaden.

MisterSenseo
kobus1960 schreef:
Gebruikt je laptop Wireless B, G of N??
Dat is hier de hamvraag!
Ik ga er vanuit dat het G is, omdat je 100 Mb haalt bedraad.
Dergelijke laptops zijn dan ook uitgerust met Wireless G.
En dan is je snelheid goed. Rest er niets anders dan je laptop upgraden,
Wel even kijken of dit zinvol is i.c.m. je geheugen, Hd, grafisch geheugen enz.

Klopt ook,wat je zegt maar het ging om de kwaliteit van draadloos,online gamen ging niet goed,daar moeten we aan werken.......Pfft

Rokyat
Bedankt voor je antwoord !

Oke zit momenteel wel achter deze laptop maar deze heeft een 802,11n adapter zou dan toch hoger moeten zijn?

En hoe zou het dan kunnen dat ik op dit moment niet kan gamen online? Ik krijg eerst zeer lange laggspikes waarna ik een disconnection krijg. Terwijl ik al een jaar of 4 dezelfde game speel hiervoor met ADSL zonder een enkel probleem! En dezelfde game kan ik wel spelen als ik van me android based HTC Desire een wifi hotspot maak en me pc daarmee laat verbinden (dus met 3g network word een wifi network)

Ik heb al meerdere forums gelezen en zo af en toe komen ik wel dezelfde problemen tegen maar zonder een duidelijk antwoord. Behalve een andere router kopen maar ik mag toch aannemen dat deze router er ook geschikt voor zou moeten zijn! Aangezien ik deze net afgelopen zaterdag heb gekregen en ik ervoor 100 eurie heb betaald is een andere kopen niet me eerste optie. Smile

Gr. RK

kobus1960
Mag ik even merk en typenr. van die laptop?
Kijk ik even of de combinatie met de N adapter wel werkt.

MisterSenseo
Rokyat schreef:
Bedankt voor je antwoord !

Oke zit momenteel wel achter deze laptop maar deze heeft een 802,11n adapter zou dan toch hoger moeten zijn?

En hoe zou het dan kunnen dat ik op dit moment niet kan gamen online? Ik krijg eerst zeer lange laggspikes waarna ik een disconnection krijg. Terwijl ik al een jaar of 4 dezelfde game speel hiervoor met ADSL zonder een enkel probleem! En dezelfde game kan ik wel spelen als ik van me android based HTC Desire een wifi hotspot maak en me pc daarmee laat verbinden (dus met 3g network word een wifi network)

Ik heb al meerdere forums gelezen en zo af en toe komen ik wel dezelfde problemen tegen maar zonder een duidelijk antwoord. Behalve een andere router kopen maar ik mag toch aannemen dat deze router er ook geschikt voor zou moeten zijn! Aangezien ik deze net afgelopen zaterdag heb gekregen en ik ervoor 100 eurie heb betaald is een andere kopen niet me eerste optie. Smile

Gr. RK

Die ADSL router stond dan ook zeer waarschijnlijk niet in de meterkast...........als je een 3G netwerk maakt ligt die GSM ook ergens in huid en niet in de meterkast neem ik aan ?
het probleem moet volgens mij gezocht worden in het feit dat die router in de meterkast staat en eruit moet.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Langzame verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
wegvallende verbinding Storing 6 06-05-2016 09:25
Cisco 3928 wel verbinding WiFi; geen internet Storing 5 07-03-2016 08:11
Verbinding valt steeds weg Storing 4 28-12-2015 15:34
Test met DS-Lite verbinding Algemeen 2 21-12-2015 21:35
verbinding HB met netwerk(modem) Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. 6 03-12-2015 00:29
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| kezeltje01:01:05
| Black Tiger01:02:22
| Zippo01:48:31
| MisterSenseo01:58:27
| ArieBuu02:25:02
| Desmark06:31:38
| Tomar07:56:54
| knilleske08:21:13
| gerrelle09:44:41
| Gilex09:49:54
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan