obey-robots.txt
03 December 2016, 14:43
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 44% [4 stemmen]
44% [4 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 56% [5 stemmen]
56% [5 stemmen]

Stemmen: 9
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Samsung decoder crasht op HD-zenders

Kinsella55
Mijn 'klacht' is gekoppeld aan een lang verhaal. Probeer het zo compact mogelijk weer te geven in de hoop dat iemand het herkent en een oplossing kan bieden, want bij Ziggo weten ze het helaas ook niet meer. Ik heb twee decoders. Beiden Samsung. Een gewone oudere HD-decoder en een interactieve, die uiteraard ook HD aan kan. De gewone heb ik meer dan 3 jaar en die functioneert prima. De interactieve is in gebruik sinds januari 2010 maar vertoont sinds kort kuren. Hij loopt vast op HD-zenders. Soms duurt het 10 seconden voor hij crasht en soms 5 minuten, maar hij crasht gegarandeerd op alle HD-kanalen. Ik moet dan de power uitschakelen om de zaak weer aan de praat te krijgen.

De oudere decoder blijft het prima doen. Ook op de HD-kanalen. De kapotte decoder vertoont zijn kuren op alle 4 aansluitingen in huis. De oude doet het overal. Ik meen dat je daar de conclusie uit kunt trekken dat de bekabeling niet de issue is. De signaalsterkte is overigens 100% en de kwaliteit 87%. Toch wisten de helpdesk-medewerkers van afstand zeker dat het aan de bekabeling lag. Naar mijn argumenten werd bijna structureel niet geluisterd.

Na enig telefonisch overleg met de Ziggo helpdesk de decoder uiteindelijk naar de technische afdeling opgestuurd. Met een keurige brief met complete uitleg over de klacht en telefoon-nrs en mailadres erbij. Na 6 werkdagen werd een pakketje bezorgd met daarin de opgestuurde decoder. Ik denk 'hoera, hij is gerepareerd want ik heb niks gehoord'. Maar nee hoor. Er was een briefje bij dat men geen mankementen had aangetroffen en dat was het dan. Maar bij mij vertoont de decoder nog steeds dezelfde kuren, hij loopt vast op ALLE HD-zenders. Soms duurt dat weliswaar 5 minuten, maar het gebeurt geheid. Weer gebeld. Antwoord: 'meneer vermoedelijk is uw bekabeling niet goed'. Tja, dan moet je rustig blijven. Bovendien wil ik best geloven dat de decoder het bij de servicedienst van Ziggo wel deed. Alleen rest de vraag hoe lang hebben ze hem getest?

Nou wil ik de mensen van Ziggo dus zeker niet direct diskwalificeren, maar als dat zo is, slechte bekabeling, waarom is het dan 20 maanden wel goed gegaan en doet mijn andere decoder het nog steeds ook goed? Dat krijgen ze mij niet uitgelegd. Probleem is nu dat ik met een patstelling wordt geconfronteerd. Door de aanwezigheid van een 2e decoder die het nog wel doet kan ik nog HD kijken, maar ik kan geen gebruik maken van de interactieve diensten omdat ik dan steeds van decoder moet gaan wisselen. De oude decoder staat nu immers permanent in de woonkamer en de defecte in de slaapkamer waar ik nu alleen SD-zenders kan kijken.

Wie herkent dit verhaal en heeft er wel een oplossing voor gevonden?
Begrijp me goed, dit is geen aanklacht richting Ziggo. Misschien is er wel iets met mijn instellingen/bekabeling waar de ene decoder wel en de andere niet mee uit de voeten kan. Ik wil de zaak graag opgelost zien en dat hoeft helemaal niet voor niks maar ik weet niet meer waar ik nu moet beginnen.

Zippo
Is er een firmware update voor je decoder beschikbaar? Zo ja wellicht verhelpt dat het probleem.
Zippo. Niet meer in mijn sas met Cogas.

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Oplossen van een E16, E19, of E30 melding op TV.
Log in op je Mijn Ziggo account. Ga naar Mijn Instellingen/Smartcard. Klik op de button "Herstel".

Kinsella55
@Zippo
Dank voor je reply, maar dit is al bij mijn 1e contact met Ziggo aan de orde gekomen. Ik heb de meest actuele firmware.

kobus1960
Heb je een configuratie zoals in klikkerdeklik in het onderschrift?
Heb je toevallig een draaidoos splitter op je wandcontactdoos zitten?
Het je een bidirectionele versterker of een wat oudere versterker?

Kinsella55
@kobus1960
Idd is mijn aansluiting zoals beschreven in klikkerdeklik, maar zoals ik al schreef kan het daar eigenlijk niet aan liggen, omdat een decoder prima funrtioneert en de andere het ook 20 maanden geweldig gedaan heeft. Zonder dat ik iets heb gewijzigd in de aansluiting is dat ding ineens moeilijk gaan doen.
Problemen met een progressief karakter trpuwens. Eerst de buitenlandse HD-zenders: Discovery, History en National Geographic en na een paar dagen ook de Nederlandse zenders en de HD films in het interactieve aanbod. Al het SD-materiaal blijft het wel prima doen. En zoals gezegd de oude decoder. Die doet alles goed, maar heeft geen interactieve mogelijkheid.

Dank trouwens voor het meedenken en de suggesties. Alles is welkom uiteraard. Ik wil alle opties uitsluiten/checken.

veloci
Ik denk ook niet dat er iets met de coax kabel of iets dergelijks aan de hand is, het signaal is goed in je 1ste post (hoewel ik denk dat je signaal en kwaliteits percentages hebt omgedraaid)
Maar bedoel je met crashen dat de decoder blijft hangen en ook niet meer op functies van de afstandbediening reageert, zoals menu, of naar een andere zender? Of blijft het beeld op zwart?

Maar of dit bij jou het geval is of niet. Als er te weinig of een verstoord signaal op de decoder binnen komt zal de ontvanger gevoeliger zijn voor vastlopen of trager reageren omdat de decoder het verstoorde signaal probeert te corrigeren, en dat kost rekenkracht.

Kinsella55
@Veloci.

Je hebt gelijk. Ik heb de signaalsterkte en kwaliteit gewisseld.

De decoder loopt idd helemaal vast. Hij reageert nergens meer op. Ik moet de stekker eruit trekken of de powerschakelaar even uit en aan zetten om de zaak weer op te starten. Dan gaat het goed tot ik naar een HD-kanaal overschakel. Dan is het wachten. Tussen de tien seconden en vijf minuten en hup, hij 'bevriest' weer.

Ik heb hem ook al eens geruime tijd in 'bevroren' toestand laten staan om te testen wat er dan gebeurt. Maar zelfs na drie uur was er niets gewijzigd in de toestand.

Nogmaals, deze problemen komen voor op de interactieve decoder, maar niet op mijn 'gewone' HD-decoder. Die geeft alle zenders perfect. Zonder haperen en met dezelfde percentages signaal- en kwaliteitssterkte als bij de haperende decoder...... De problemen zijn overigens begonnen rond de tijd dat Ziggo bezig was de zenderpaketten om te zetten. Medio augustus.

veloci
Heb je trouwens ook al gekeken wat er gebeurd als je de ontvanger op 720i zet ipv 1024i? Bij de cisco itv ontvanger kun je die instellen in het menu bij instellingen/beeld en geluid

BMP
veloci schreef:

Heb je trouwens ook al gekeken wat er gebeurd als je de ontvanger op 720i zet ipv 1024i? Bij de cisco itv ontvanger kun je die instellen in het menu bij instellingen/beeld en geluid

Op 720p instellen dat is beter dan 1080i Wink
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)

kobus1960
Je hebt de klikkerdeklik setup zeg je zelf.
Daarbij gebruik je dus een versterker, zit de kabel
naar decoder op de juiste versterkte uitgang van
die versterker? Je hebt 3 keuzes namelijk.
Staat die versterker wel aan?
Zijn het eigen gemaakte kabels met losse stekkers?
Kijk dat even na, je zal zeker niet de eerste zijn die
met defecte bekabeling zit, het is geen moeite.

Wat je ook kan doen, is iets meer werk. Zet de decoder én
TV even zo dicht mogelijk bij de hoofdaansluiting en test
of het probleem er nog is, zo sluit je één en ander uit.
Doe dit dan met een zo kort mogelijke NIET gebruikte kabel.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 25 2011 17:30:09:
BMP schreef:

veloci schreef:

Op 720p instellen dat is beter dan 1080i Wink

Bedoel je weg met HD tv?
Gewijzigd door kobus1960 op 25-09-2011 17:30

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Samsung decoder crasht op HD-zenders', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen EPG op Samsung Smart TV Digitale radio of televisie storing 5 17-08-2016 12:30
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk 10 10-08-2016 21:38
2 gratis zenders weg bij ziggo tv extra pakket Klacht over Ziggo 6 23-04-2016 16:23
Ziggo stopt met Samsung DCB-H360r Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. 1 10-01-2016 10:47
Samsung Horizon Mediabox kan geen SD signaal afgeven? Ziggo Gebruikers Groep 4 06-12-2015 14:51
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| MisterSenseo00:42:45
| buijs01:11:52
| Black Tiger01:32:33
| Desmark03:06:24
| Gilex03:22:05
| kezeltje04:25:09
| Zippo04:33:50
| Bitfreak05:13:21
| Puma05:44:29
| Justin2305:50:12
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan