obey-robots.txt
09 December 2016, 20:22
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Stemmen: 10
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Draadloos

tahasa
Hallo,

Sinds 14 Maart alles in 1 extra. Heb nog nooit zo een spijt gehad.
Hadden voorheen KPNinterplusbellen. Alles draaide prima, zelfs het draadloze was erg goed hier. Afstand van modem naar Laptop was best groot, en toch geen problemen mee gehad.
Sinds 14 Maart, alleen maar problemen. Het draadloze werkte totaal niet, en ook na 1200 en 2 keer 16 min ongeveer, de serviceplus, daar werd ik naar doorverwezen, is er niks veranderd.
Ja kostte me 20 euro, voor geen oplossing. Zelf dus rond gekeken en gegoogled. Na advies computerzaak de TP-link 200Mbps gekocht.
Hier op nu 2 computers aangesloten. Snap niet wrm wij extra internet hebben, hij komt volgens de speedtest niet hoger dan 7, maar meestal zelfs nog onder de 3.
Er is ook nog een laptop, die recht boven de modem zit, dus nog geen 3 meter, ook die verbinding valt te regelmatig weg. En snelheid net zo traag, zelfs als er 30 cm tussen zit.
Ook met een rechtstreekse verbinding tussen laptop en modem geeft iets snellere internet, maar lang niet die 120Mbps die toegezegd word.
Heb al meerdere keren gereset. Instellingen zijn bekeken door service + en toch is er geen oplossing. Dus vraag ik me af, wat moet ik doen? Betaal voor iets wat ik niet krijg. Een oplossing hebben ze ook niet. Zou het liefste terug naar mn oude internet, daar was het tenminste altijd goed. Iemand ideeen?Frown

kobus1960
Welk modem heb je? Ubee EVW of EVM, of een Cisco?
Zonder dat soort gegevens kunnen wij niet zoveel.
Hoe zit de boel aangesloten, zit er een UMU draaidoosje
op de kabel wandcontactdoos gedraaid?

Je kunt in het onderschrift op klikkerdeklik klikken voor de
ideale opstelling.

tahasa
kobus1960 schreef:

Welk modem heb je? Ubee EVW of EVM, of een Cisco?
Zonder dat soort gegevens kunnen wij niet zoveel.
Hoe zit de boel aangesloten, zit er een UMU draaidoosje
op de kabel wandcontactdoos gedraaid?

Je kunt in het onderschrift op klikkerdeklik klikken voor de
ideale opstelling.

Een Ubee EVW wifi, dacht dat dat wel zichtbaar was in mijn profiel.
Er is een gewone contactdoos, welke is verbonden met een wit kastje, daar zit alles op aangesloten, dus kabels voor tv, en een kabel naar de modem.
Ik zal kijken of ik die instellingen kan bekijken, ben echter niet zo handig in itc.
Maar alvast bedankt.

kobus1960
Oke, had ik even niet opgelet, je profiel dus Frown

Dat witte kastje, is dat een Tratec versterker?
Of zit dat ding op de contacdoos gedraaid?

Gebruik je de WiFi van de EVW én die van de TP link?
De WiFi prestaties van de EVW zijn niet je van het....
Die zou ik uitzetten en vervolgens even kijken of je met
alleen de TP link betere prestaties haalt.
Mocht dat ook niet echt verbeteren kan je wat spelen met
het WiFi kanaal welke de TP link gebruikt. Je kan last ondervinden
van buren of omgeving die bv. op hetzelfde kanaal zitten.

tahasa
kobus1960 schreef:

Oke, had ik even niet opgelet, je profiel dus Frown

Dat witte kastje, is dat een Tratec versterker?
Of zit dat ding op de contacdoos gedraaid?

Gebruik je de WiFi van de EVW én die van de TP link?
De WiFi prestaties van de EVW zijn niet je van het....
Die zou ik uitzetten en vervolgens even kijken of je met
alleen de TP link betere prestaties haalt.
Mocht dat ook niet echt verbeteren kan je wat spelen met
het WiFi kanaal welke de TP link gebruikt. Je kan last ondervinden
van buren of omgeving die bv. op hetzelfde kanaal zitten.

Kan gebeurenWink
Het is idd een Tratec.
En die TP link, zit rechtstreeks op de modem, en word via netwerk door gelinkt.
Zit volgens mij geen wifi op, heb dus alleen de wifi van Ubee.

Kan het draadloos dus wel uitzetten, maar heeft met die aansluiting denk niets te maken?
Het is best raar, we wonen buitenaf, de buren zitten op meer dan 100 meter, maar die pakt de laptop soms wel op, en de eigen op 3 meter niet. Hebben ook al het overige apparatuur volledig uitgeschakeld, helpt ook niet. Service+ wist ook geen oplossing, maar dat moet er toch wel zijn? Vorige provider was immers ook goed. En er is verder niks veranders bij ons in huis of omgeving.
En de kabel doet het goed, want de tv is superscherp.

kobus1960
Je hebt toevallig niet een Atheros WiFi adapter in die laptop zitten?

tahasa
kobus1960 schreef:

Je hebt toevallig niet een Atheros WiFi adapter in die laptop zitten?

Volgens mij een Intel Wifi Link 5100 AGN. Op dit moment is de snelheid 3,3 zelfs.....

Nicholas
Even voor de duidelijkheid: Die TP link 200mbs, is dat zo'n powerline Home-plug die je in het stopcontact moet steken? En heb je daar nu op dit moment 2 computers bedraad op aangesloten?
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemeen aanzienlijk meer bereikt met wat meer Humor en wat minder Ego.

crosscriss

tahasa
Nicholas schreef:

Even voor de duidelijkheid: Die TP link 200mbs, is dat zo'n powerline Home-plug die je in het stopcontact moet steken? En heb je daar nu op dit moment 2 computers bedraad op aangesloten?

Ja idd, dat is een homeplug. Om 2 computers daarop te kunnen aansluiten zit er een tp link ethernetswitch tussen. Maar er is geen verschil als ik de comp rechtstreeks op de homeplug aansluit.

Nicholas
Ik heb zelf geen ervaring met die Homeplugs maar ik heb ervan begrepen dat je signaal dan over je electriciteisnetwerk gaat. Dat kan nooit goed zijn voor je snelheid. Zeker niet bij een alles in 1 extra abonnement. De specificaties van die Homeplugs zijn ook altijd overdreven (zie evt. ook site van hardwareinfo hierover.)

http://nl.hardwar...-200-mbits
De hoogst scorende 200 Mbit/s-set behaalt in deze test 64,2 Mbit/s, terwijl de slechtst scorende set 45,4 Mbit/s haalt.

Ik heb zelf ook een wifi modem. Kreeg het ding in het begin niet aan de gang op de laptop. Bij mij werkte het ineens prima toen ik een ander Wifi kanaal koos.

p.s. ben nog even aan het nadenken over andere oplossingen die je zou kunnen proberen.
Gewijzigd door Nicholas op 22-03-2012 19:24
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemeen aanzienlijk meer bereikt met wat meer Humor en wat minder Ego.

crosscriss

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloos', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
wifi draadloos netwerk WiFi, draadloos netwerk 4 31-03-2015 16:09
Draadloos netwerk van UPC gekoppeld aan Ziggo WifiSpots WiFi, draadloos netwerk 10 25-03-2015 15:43
Netwerk aanmaken (draadloos printen etc) WiFi, draadloos netwerk 2 09-10-2014 09:09
Problemen met draadloos internet en kabel. Storing 2 23-05-2013 12:21
ubee evw300 draadloos probleem Storing 11 14-05-2013 17:32
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| kezeltje00:58:29
| Black Tiger00:59:46
| Zippo01:45:55
| MisterSenseo01:55:51
| ArieBuu02:22:26
| Desmark06:29:02
| Tomar07:54:18
| knilleske08:18:37
| gerrelle09:42:05
| Gilex09:47:18
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan