obey-robots.txt
06 December 2016, 13:10
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Stemmen: 10
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Cisco EPC3928AD USB poort werkt niet. Hoe activeren?

robert125
Sinds een week een Cisco EPC3928AD modem/router van Ziggo. Monteur gaf aan dat aan de USB poort een externe harddisk gekoppeld kan worden voor backups en centrale bestanden die je wilt delen met andere PC's in het netwerk. Externe (WD) harddisk geplaatst, maar is niet te vinden in Finder (Mac). Indicatielampje voor de USB op de router brand ook niet. Weet iemand hoe de USB te activeren is?

Zippo
Word die usb poort wel ondersteund door de ziggo firmware?
Wie van de experts weet dat?
Zippo. Niet meer in mijn sas met Cogas.

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Oplossen van een E16, E19, of E30 melding op TV.
Log in op je Mijn Ziggo account. Ga naar Mijn Instellingen/Smartcard. Klik op de button "Herstel".

Bitfreak
De usb poort op het modem is uitgeschakeld door Ziggo.

briolet
Niet op de nieuwe EPC3928AD als ik sommige berichten mag geloven. Bij een netwerkscan schijn je een 'onbekend' apparaat te zien met de naam "BRCM-LVG". Dat is de USB poort. Ik heb voor de rest geen idee hoe het werkt en of dit 'per ongeluk' niet weggehaald is.

Zoek op het internet naar: "BRCM-LVG"

perryverwijst
Ik heb dat brcm ding ook en het zegt een share te zijn, wat voor bij normaal een benaderbare externe schijf lijkt, zal het morgen testen

robert125
briolet schreef:

Niet op de nieuwe EPC3928AD als ik sommige berichten mag geloven. Bij een netwerkscan schijn je een 'onbekend' apparaat te zien met de naam "BRCM-LVG". Dat is de USB poort. Ik heb voor de rest geen idee hoe het werkt en of dit 'per ongeluk' niet weggehaald is.

Zoek op het internet naar: "BRCM-LVG"

Het klopt dat er een apparaat "BCRM-LVG" te zien is. Als je daarop klikt zie je een map 'storage'. Dat is een map van 16KB en die is leeg. Die is er ongeacht of de HD aangesloten is. Ofwel, als je de HD aansluit (waar bij mij wel files op staan) dan krijg je die niet te zien. Ook de led-indicator 'USB' aan de voorkant van het apparaat gaat niet branden. Volgens de manual van Cisco (niet die van Ziggo, want daar wordt niets gezegd over de USCool moet dat lampje branden als er een HD aangekoppeld is en moet hij knipperen als er data heen en weer gaat. Ook nog even de router uit en aan gezet met HD aangekoppeld, maar dat maakt niets uit. Ook een 8GB USB-stick werkt niet. Mijn analyse is dat de poort gedeactiveerd is. Of dat ik hem softwarematig kan activeren, maar nergens staat hoe.
Overigens: in de management console staat een menuoptie 'Media Server' (status = uit) met een naam die ook met 'BRCM' begint (zie plaatje). Die hele menuoptie staat ook niet in de handleiding. Je kunt hem ook niet 'aan' zetten. Wellicht heeft dit met elkaar te maken?

robert125 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

perryverwijst
Ik heb er een externe harde schijf aangehangen en die is gewoon te lezen, ook kan ik schrijven in de BCRM onderliggende mappen. Maar het wordt maar op1 pc binnen het netwerk herkend.

Bitfreak
Dat is dan helaas weer jammer.
Waarom heeft ziggo eigenlijk besloten om de usb poort nu wel vrij te geven?.

briolet
Is hij vrijgegeven, of staat hij per ongeluk aan en is hij bij een volgende firmware update weer weg?

Als je de officiële documentatie van Cisco over dit modem leest, dan zie je dat Cisco er zelf ook vaag over doet. Afhankelijk van de wensen van de klant (Ziggo) zetten ze het aan of uit.
Waarschijnlijk moet Ziggo meer betalen als het aan staat, want waarom zou je anders een al uitontwikkeld interface weglaten?

Er staat wel een waarschuwing in om niet gelijktijdig de USB en Ethernet poort te gebruiken. Dat zou dus betekenen dat één van de twee USB aansluitingen niet bedoeld is om een harde schijf aan te sluiten, maar om een (oude) computer aan te sluiten die nog geen ethernet poort heeft. Dat was ook zo bij de oude Motorola modems van Ziggo.
Gewijzigd door briolet op 06-09-2013 22:12

Black Tiger
Overigens: in de management console staat een menuoptie 'Media Server' (status = uit) met een naam die ook met 'BRCM' begint (zie plaatje). Die hele menuoptie staat ook niet in de handleiding. Je kunt hem ook niet 'aan' zetten. Wellicht heeft dit met elkaar te maken?

Zou het kunnen dat dit menu pas tevoorschijn komt als je een harddisk of zoiets op de usb aansluiting aangesloten hebt?
Want ik heb ook zo'n Cisco maar bij mij zit dat menu er niet bij.
Greetings, Black Tiger

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cisco EPC3928AD USB poort werkt niet. Hoe activeren?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Ziggo mail komt niet aan Instellingen software 4 23-11-2016 12:46
Scannen vanaf Printer gaat niet, vanaf PC wel Hardware instellingen 8 05-11-2016 14:49
Ziggo komt niet opdagen. Zucht. Algemeen 2 22-10-2016 15:52
Al 2 weken kan Ziggo mijn Ziggo modem niet in bridge-modus zetten Klacht over Ziggo 5 04-10-2016 14:53
Cisco ITV E52 melding Klacht over Ziggo 2 20-09-2016 15:31
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Black Tiger00:16:08
| Zippo00:18:54
| kezeltje00:48:02
| Desmark01:23:14
| buijs03:24:47
| jlebbink04:51:49
| Gilex05:59:50
| Matty11:50:10
| Drenthe201612:00:15
| Monteur_kees13:35:39
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan