obey-robots.txt
02 December 2016, 19:01
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 44% [4 stemmen]
44% [4 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 56% [5 stemmen]
56% [5 stemmen]

Stemmen: 9
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Latency spikes

KeesKaas
Hallo,

Sinds een paar weken heb ik last van ping spikes. Normaal gesproken rond de 20ms en bij een spike 1000~2000ms. Dit heb ik getest met ping -t 8.8.8.8.
Naar modem heb ik er geen last van.

C:\Users\Naamloos>tracert google.com

Tracing route to google.com [74.125.136.113]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.178.1
2 6 ms 7 ms 7 ms 10.240.192.1
3 7 ms 15 ms 18 ms ht-rc0001-cr102-irb-202.core.as9143.net [213.51.151.193]
4 17 ms 13 ms 10 ms asd-tr0610-cr101-ae4-0.core.as9143.net [213.51.158.102]
5 9 ms 9 ms 10 ms 213.51.156.110
6 9 ms 11 ms 13 ms 209.85.254.250
7 9 ms 10 ms 10 ms 209.85.253.247
8 13 ms 12 ms 13 ms 209.85.254.213
9 13 ms 14 ms 15 ms 216.239.49.28
10 * * * Request timed out.
11 13 ms 13 ms 13 ms ea-in-f113.1e100.net [74.125.136.113]

Trace complete.

Weet iemand wat ik hier het beste mee kan doen?
 
MisterSenseo
De grote vraag is.........heb je ook werkelijk problemen met internetten ?
Als je er verder weinig van merkt zou ik zeggen, lekker laten zo.
Anders kun je via http://192.168.1.1 zien wat je waardes zijn van je modem, dan via screenshots hier plaatsen en misschien kunnen we je dan verder helpen.....Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijdt maar wij vinden van niet hoor !

Ziggo Connect & Play TV Complete/Internet Max 200/20 Mbit-Horizon SMT-G6400 bedraad via thuisnetwerk verbonden met Horizon Mediabox SMT-G7400, werkend als switch/accesspoint, verbonden aan Dlink DIR825 als router achter Ubee EVM320B...... Wink

Voor de beste draadloze resultaten met Atheros WLAN kaarten, Windows auto update uit en hier of hier de beste drivers downloaden.
 
KeesKaas
Als ik online game, via bijvoorbeeld, mijn playstation 4 dan heb ik er zeker last van. Het scherm blijft compleet hangen voor een paar seconden en gaat dan weer verder. Dit gebeurt steeds met intervallen van ongeveer 30 seconden.
En welke waarden zou je dan graag willen zien?

Als ik mijn modem ping heb ik, blijft ie altijd onder de 1ms. Dus de verbinding naar het modem is wel goed, denk ik.
 
Zippo
Hoe is je spelcomputer verbonden met internet?
Rechtstreeks (bedraad) of via Wifi (draadloos)?
Zippo. Niet meer in mijn sas met Cogas.

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Oplossen van een E16, E19, of E30 melding op TV.
Log in op je Mijn Ziggo account. Ga naar Mijn Instellingen/Smartcard. Klik op de button "Herstel".
 
KeesKaas
Met de kabel. Het ligt denk ik ook niet aan de verbinding tussen dat apparaat en het modem, want ik heb die ping spikes ook via mijn computer. Ik heb ook een tracert gedaan.

Microsoft Windows [Version 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. All rights reserved.

C:\Users\Naamloos>tracert google.com

Tracing route to google.com [74.125.136.113]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.178.1
2 6 ms 7 ms 7 ms 10.240.192.1
3 7 ms 15 ms 18 ms ht-rc0001-cr102-irb-202.core.as9143.net [213.51.151.193]
4 17 ms 13 ms 10 ms asd-tr0610-cr101-ae4-0.core.as9143.net [213.51.158.102]
5 9 ms 9 ms 10 ms 213.51.156.110
6 9 ms 11 ms 13 ms 209.85.254.250
7 9 ms 10 ms 10 ms 209.85.253.247
8 13 ms 12 ms 13 ms 209.85.254.213
9 13 ms 14 ms 15 ms 216.239.49.28
10 * * * Request timed out.
11 13 ms 13 ms 13 ms ea-in-f113.1e100.net [74.125.136.113]

Trace complete.
 
MisterSenseo
KeesKaas schreef:

En welke waarden zou je dan graag willen zien?


Ik zou graag dit <<<klik willen zien, die tracert test boeit me niet zo, dat is alleen een test of er wel verbinding is......Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijdt maar wij vinden van niet hoor !

Ziggo Connect & Play TV Complete/Internet Max 200/20 Mbit-Horizon SMT-G6400 bedraad via thuisnetwerk verbonden met Horizon Mediabox SMT-G7400, werkend als switch/accesspoint, verbonden aan Dlink DIR825 als router achter Ubee EVM320B...... Wink

Voor de beste draadloze resultaten met Atheros WLAN kaarten, Windows auto update uit en hier of hier de beste drivers downloaden.
 
KeesKaas
2ntfryf
 
MisterSenseo
Kijk, hier kunnen we wat mee.
Op de eerste plaats is dit dus een EVW320 en geen EVM320 zoals in je profiel staat.
Dit is dus een modem/router met WiFi waar mij meteen het idee bekruipt dat de ingebouwde firewall te sterk staat, zet die eens op minimaal, dan hij is nog steeds sterk genoeg.
Of tijdelijk helemaal uit als test.
Volgens mij ga je daar al flink resultaat mee bereiken.
Vervolgens lijkt het signaal iets aan de zwakke kant te zijn, Power staat nu gemiddeld op -2,5 en tussen 0,0 en +10,0 geeft de beste resultaten is mijn ervaring.
Dit kun je oplossen door een betere keurmerk coax kabel te monteren tussen wandcontactdoos en modem.
Als hiertussen een versterker zit gemonteerd kun je je modem in een meer versterkte poort zetten, dus poort 3 ipv 2 ( poort 1 is dan WCD-versterker-ingang ).
Probeer eerst bovenstaande oplossingen, volgens mij kom je daar al een eind verder mee........Wink

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijdt maar wij vinden van niet hoor !

Ziggo Connect & Play TV Complete/Internet Max 200/20 Mbit-Horizon SMT-G6400 bedraad via thuisnetwerk verbonden met Horizon Mediabox SMT-G7400, werkend als switch/accesspoint, verbonden aan Dlink DIR825 als router achter Ubee EVM320B...... Wink

Voor de beste draadloze resultaten met Atheros WLAN kaarten, Windows auto update uit en hier of hier de beste drivers downloaden.
 
KeesKaas
MisterSenseo schreef:

Kijk, hier kunnen we wat mee.
Op de eerste plaats is dit dus een EVW320 en geen EVM320 zoals in je profiel staat.
Dit is dus een modem/router met WiFi waar mij meteen het idee bekruipt dat de ingebouwde firewall te sterk staat, zet die eens op minimaal, dan hij is nog steeds sterk genoeg.
Of tijdelijk helemaal uit als test.
Volgens mij ga je daar al flink resultaat mee bereiken.
Vervolgens lijkt het signaal iets aan de zwakke kant te zijn, Power staat nu gemiddeld op -2,5 en tussen 0,0 en +10,0 geeft de beste resultaten is mijn ervaring.
Dit kun je oplossen door een betere keurmerk coax kabel te monteren tussen wandcontactdoos en modem.
Als hiertussen een versterker zit gemonteerd kun je je modem in een meer versterkte poort zetten, dus poort 3 ipv 2 ( poort 1 is dan WCD-versterker-ingang ).
Probeer eerst bovenstaande oplossingen, volgens mij kom je daar al een eind verder mee........Wink

Succes,


Bedankt voor deze post. Thumbs Up

De firewall stond al op low, dus kan niet lager, behalve uit. Over de power gesproken; vorige week was er een ziggo monteur langsgeweest en die heeft alles opnieuw aangesloten omdat het verkeerd zat. Hierdoor was het signaal veel te laag.
Sinds vanochtend heb ik er tot dusver geen last meer van, raar genoeg. Hopelijk blijft dat zo, en als het terugkomt merk je het vanzelf. Wink
 
MisterSenseo
Die foto die je eerder plaatste, van wanneer was die ?
En hoe is de Power nu ?
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijdt maar wij vinden van niet hoor !

Ziggo Connect & Play TV Complete/Internet Max 200/20 Mbit-Horizon SMT-G6400 bedraad via thuisnetwerk verbonden met Horizon Mediabox SMT-G7400, werkend als switch/accesspoint, verbonden aan Dlink DIR825 als router achter Ubee EVM320B...... Wink

Voor de beste draadloze resultaten met Atheros WLAN kaarten, Windows auto update uit en hier of hier de beste drivers downloaden.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Latency spikes', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Random ping spikes elke 5-10 seconden Snelheid 2 06-12-2014 16:26
UPNP veroorzaakt ping spikes Firmware 10 03-09-2014 14:49
Latency Problemen (lag spikes) Klacht over Ziggo 5 03-07-2014 11:56
ping spikes van 2000 Klacht over Ziggo 8 23-07-2013 09:56
Latency probleem Algemeen 3 24-06-2010 17:32
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Zippo01:22:16
| Desmark02:19:51
| MisterSenseo03:36:46
| bertusdh04:34:52
| Black Tiger07:06:20
| Gilex08:35:59
| jlebbink10:35:28
| frankgr17:45:37
| Bitfreak20:55:56
| Hefaistos21:25:21
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan