obey-robots.txt
08 December 2016, 07:01
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Stemmen: 10
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Ziggo en verbindingsproblemen

Jan Siert
Hallo allemaal,

Sinds het moment dat @Home fuseerde met de andere kabelproviders tot Ziggo is het op ons adres één en al ellende. Ondanks dat de snelheid 12 Mbit zou moeten zijn is het onmogelijk gebleken om een stabiele verbinding met Ziggo te krijgen. Na een bezoek van een monteur werd geconstateerd dat de kabel in de wijkkast gecorrodeerd is. Er is toen een noodoplossing geinstalleerd, deze oplossing heeft 1 week stand gehouden. Na weer kontakt te hebben gezocht met Ziggo (onbehoorlijk lange wachttijd) werd opnieuw een monteur toegezegd, echter deze is nooit komen op dagen. Tot onze verrassing stond een week later een ploegje monteurs voor de deur die de coax-kabel tussen de woning en de wijkkast hebben vervangen, ook dit bood geen oplossing. Na weer kontakt te hebben gezocht met Ziggo en wederom een monteur werd toegezegd werden wij gebeld door Ziggo. Kortweg kwam het verhaal erop neer dat het allemaal erg verdrietig was en dat het hun heel erg speet maar dat de kabel gecorrodeerd is en dat deze moet worden vervangen. Wanneer dat gaat gebeuren is niet bekend, volgens de zegsman begint men ergens in de Randstad en wanneer Gorredijk aan de beurt is dat is onbekend, maar kon wel even duren. Ziggo vind het allemaal heel erg jammer maar kan er ook niets aan doen, ondertussen wordt wel elke maand vrolijk EUR. 45,- afgeschreven voor een falende verbinding. Nu is het 8 Oktober 2008 en de Ziggo-telefonie doet het weer eens niet, maar weer gebeld met de mobiele Prepaid telefoon, na een wachttijd van 20 minuten en 10 minuten gesprek is het beltegoed van EUR. 30,-- op. Natuurlijk belt de dame van de Klantenservice niet terug en hebben we nog steeds geen telefoon. Ondertussen is er voor EUR. 50,-- met mobiele prepaid telefoon gebeld met Ziggo en de kosten zijn niet te verhalen omdat er geen specificatie aan ten grondslag ligt.

Herkent iemand deze problematiek, wat mij namelijk zeer onrealistisch overkomt is dat wij tot mei 2008 geen enkel probleem hebben gehad met @Home en plotsklaps is de kabel gecorrodeerd en moet er een hele nieuwe kabel worden gelegd. Zelf heb ik het vermoeden dat met de fusie een heel aantal servers, switches, versterkers etc. zijn uitgeschakeld.

Ik hoor graag reacties, tips etc. om van dit gelazer af te komen anders zit er niks anders op dan overstappen naar een andere provider (ADSL).

Groetjes Jan Siert

bigjoe
Hallo Jan,

Hier soortgelijke problemen (al heb ik die smoes van die roestende coaxkabels nog niet gehoord). Wat ik niet begrijp is hoe ze het in hun hoofd halen om zo'n grootschalige migratie in te zetten terwijl ze al uit ervaring weten dat dit met een hoop ellende gepaard gaat (de eerder gemigreerde multikabel- en casema abonnees zijn er ook niet zonder kleerscheuren vanaf gekomen)
Ik werk zelf in de IT, waar we vrij stricte regels hanteren met betrekking tot wijzigingen. Een van de belangrijke zaken is een gedegen roll-back scenario voor het geval er toch iets serieus misgaat.

Van een medewerker van Ziggo klantenservice heb ik het advies gekregen om niet meer met klantenservice te bellen, maar in plaats daarvan het klachtenformulier in te vullen. Hierdoor liggen zaken vast en kan er (tzt) ook nog iets mee gedaan worden. Mondelinge toezeggingen kunnen/mogen ze aan de telefoon toch niet geven (is ook vrij zinloos)
Ik zit nu in mijn derde telefoonloze week (diagnose na veel gebel en onderling overleg was dat het modem zich niet registreert aan de nieuwe ziggo telefonie server). Totdat de storing is opgelost spam ik die klachtenbox helemaal vol. Ik zie wel waar het strand en het is goedkoper en minder frustrerend dan iedere keer bellen.

Het moment waarop ziggo iets aanbiedt dat niet zuigt, is het moment waarop ze stofzuigers gaan verkopen.

teerex
Komt me in zekere mate bekend voor. Wij zaten bij Casema, en alles liep als een zonnetje. Zelfs telefonie erbij genomen omdat t zo goed beviel.
Ziggo neemt de boel over en vanaf 1 oktober valt regelmatig internet uit, samen met de telefoon dus. De ene keer duurt dit zo een paar uur, de andere keer 10 minuten. Maar dan wel 2 keer binnen een half uur.
Ik heb nu een klachtenformulier ingestuurd. Ze krijgen van mij een week de tijd om te reageren. Anders gaat als eerste de telefoon weer terug naar KPN, en voor internet ga ik wel ff shoppen dan...

Leidi
Ik was bij @Home. Nooit problemen gehad. Zondag viel mijn telefoonverbinding uit. Gebeurde al eens eerder maar niet voor lange tijd. Dacht dat het nu weer zo was. Gekeken op de site bij storing en onderhoud. Ja hoor, op maandag 6 oktober van ......tot 6 oktober 18.55 (hoe bedenken ze het): Er is een telefoniestoring in uw gebied (8821). Hoera.....duurt dus niet lang..... Postcode van vrienden in Enschede ingetypt: zelfde storing. Gemaild met die vrienden: nergens last van (ze weten niet wat hun misschien nog te wachten staat....). Ik heb steeds bozere meldingen per mail gestuurd naar ZIGGO (wie bedenkt zo'n naam??). Gedreigd met RADAR en CONSUMENTENBOND e.d. Bij vrienden gebeld met helpdesk. Hun advies: moet met mijn mobiel bij mijn modum gaan staan/zitten en dan zullen ze mij vertellen wat ik allemaal moet gaan doen. Kan wel 45 minuten duren. Ja, ben me een haartje betoeterd. Kwam op deze site terecht en zie wat jullie allemaal mobiel verbeld hebben met deze fantastische firma. Ik blijf de storing per mail melden. Maar ondertussen baal ik wel verschrikkelijk. Wat een organisatie. Het lijkt de NS wel toen die pas geprivatiseerd was. Ook zo'n onsympathiek zootje. Maar wel dure topmensen!!!!
Ben direkt lid geworden van COAX voor 7.50 per jaar. Moeten jullie allemaal doen, SAMEN STERK !!!!
Nou, allemaal een prettig telefoonloos weekend gewenst. Gelukkig hebben wij onze mobieltjes. Aan de andere kant: t'is wel 'rustig', zoiets als een autoloze zondag.........
Dag mede-telefoonlozen, sterkte allemaal, hartelijke groet van Leidi de Vries uit Kimswerd

famaukema
jeetje dus nou kan mijn borst natmaken .heb dus ook al sinds vorige week zaterdag geen telefoon en idd met mijn mobieltje aan mijn oor alles nalopen en de belofte krijgen dat afgelopen donderdag het probleem opgelost zal worden door de technische dienst . nou mooi niet dus en ik ben niet van plan nog meer bel kosten te maken!!! heb jij ondertussen al wel weer telefoon en naar wel klachten adres stuur je je mail het want ik krijg wel keurig een automatische mailbevestiging maar ook daar blijft het bij.
groet trees uit makkum
tjaukema

Leidi
Hallo mensen,Wink
Ik schrok een beetje, pakte mijn telefoon en zo waar: een kiestoon. Ik kreeg ook een echt antwoord van Ziggo op mijn eerste (van de vier) klacht. Wat ik allemaal moet doen. Heb ik niet gedaan want de telefoon werkt, dus waarom alle kabels losmaken. COAX, waar ik lid van ben geworden heeft eergisteren een mail gestuurd naar Ziggo. Dus advies: sluit je aan bij COAX voor 7.50 per jaar!!
Ik hoop dat jullie ooksnel weer aangesloten worden. Ik ga proberen 1/4 van mijn abonnement terug te krijgen.......Grin
Hartelijke telefoongroet,
Leidi

teerex
Ik heb een iets duidelijkere maatregel genomen: Ik heb nu internet en telefoon bij een andere aanbieder besteld, en Ziggo gaat eruit.
Wat wel een oplossing is die iedere keer werkte toen telefoon en internet steeds uitvielen: De stekker van het modem eruit trekken en na 10 seconden er weer in. Dan kwam eerst telefoon terug, en na resetten van de router internet ook weer. Voor hoelang is alleen iedere keer weer de vraag..
Gewijzigd door teerex op 14-10-2008 21:47

bigjoe
klacht ook via coax.nl ingeschoten. Na drie dagen kreeg ik een brief van Ziggo;
Ze willen graag met mij in contact komen om de problematiek telefonisch te bespreken, maar helaas was ik telefonisch onbereikbaar (!!!!)
Mijn broek zakte ervan af, maar toch weer €3 beltegoed verstookt om m'n 06 nummer voor de tweede maal door te geven.
Intussen 3 dagen verder en nog niet teruggebeld.
Ik vraag me af wat de patatgeneratie op 09001884 eigenlijk vastlegd, want ik moet het verhaal iedere keer opnieuw uitleggen. En dan vinden ze het vreemd als je daar kwaad over word.

Het moment waarop ziggo iets aanbiedt dat niet zuigt, is het moment waarop ze stofzuigers gaan verkopen.

duperik7
alweer 10 dagen zonder telefoon;het lijkt wel of de helpdesk wordt bevolkt door clonen van die halfgare die in dat Ziggo-tv-spotje figureerd . toezeggingen dat alles binnen 48 uur opgelost zou zijn galmen na vijf keer mobiel bellen ( = €35,- ) nog steeds na .er wordt geen verantwoording afgelegd , geen excuses en geen oplossing aangeboden .

debbyolde
Wij zitten ook zonder vaste telefoon vanaf 1 oktober, dankzij de grappen van Ziggo. Allerlei klachtenformulieren ingevuld, aangetekende brieven gestuurd, voor een kapitaal verbeld met de mobiele om telkens weer afgesnauwd te worden door Ziggo. We zijn nog steeds niet terug te vinden in hun systeem, worden geholpen door een "speciaal" team (waarvan niemand een nummer heeft of de status weet). Niets helpt!

We wachten nog 2 dagen af, is het niet opgelost dan kan Ziggo het dak op en gaan we een advocaat benaderen, we hebben een schriftelijke overeenkomst en die zijn bindend volgens de geleerden.

Ziggo....nooit meer..

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo en verbindingsproblemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Netflix kijken met de Horizon Mediabox van Ziggo Digitale radio en televisie problemen, tips & truuks 6 07-12-2016 16:52
Verdwenen Ziggo netwerk WiFi, draadloos netwerk 2 03-12-2016 23:46
Ziggo mail komt niet aan Instellingen software 4 23-11-2016 12:46
storing interactieve televisie van Ziggo Storing 4 22-11-2016 14:14
Ziggo afstandbediening koppelen met Philips tv Algemeen 2 10-11-2016 16:02
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| MisterSenseo04:19:03
| Black Tiger05:45:39
| fblemans07:34:34
| Puma08:06:35
| Matty08:13:26
| Zippo10:19:35
| Bitfreak11:20:44
| emiliovisser11:37:27
| buijs11:42:43
| Justin2313:07:24
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan