obey-robots.txt
09 December 2016, 18:22
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Stemmen: 10
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Draadloos.

Ruud
Beste mensen,
Sinds enige dagen heb ik ook draadloos internet bij athome. De eerste twee dagen ging het prima, daarna werd en blijft het icoontje rood. De stekker even eruit helpt niet. Er is wel verbinding want via een ander (onbeveiligd) network kan ik wel internetten.
Iemand een idee?

j0kkel
"Het icoontje" blijft rood ... welk icoontje bedoel je ?

Zippo
Heb hier een nieuwe router. Was tevreden met Sitecom dus heb een nieuwe gehaald. Tot mijn ergernis kan ik regelmatig geen verbinding krijgen met mijn draadloze netwerk. Begon de aanschaf al te betreuren. Ik heb na experimenteren de dhcp server uitgezet en alle pc's en laptop statisch (vast ip) ingestelt. Gelukkig heb ik nu geen problemen meer.

Probeer dat ook eens.
Zippo. Niet meer in mijn sas met Cogas.

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Oplossen van een E16, E19, of E30 melding op TV.
Log in op je Mijn Ziggo account. Ga naar Mijn Instellingen/Smartcard. Klik op de button "Herstel".

Ruud
ATLocalhost schreef:
Heb hier een nieuwe router. Was tevreden met Sitecom dus heb een nieuwe gehaald. Tot mijn ergernis kan ik regelmatig geen verbinding krijgen met mijn draadloze netwerk. Begon de aanschaf al te betreuren. Ik heb na experimenteren de dhcp server uitgezet en alle pc's en laptop statisch (vast ip) ingestelt. Gelukkig heb ik nu geen problemen meer.

Probeer dat ook eens.

Tja, daar heb ik helaas geen verstand van. Ik heb slechts een pc als prive-gebruiker thuis.

Zippo
Laten we dan eens bij het begin beginnen.

Welk modem heb je van @home?
Heb je naast het modem van @home nog een eigen router?

Welk merk en type nummer heb je?

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Log in op je Mijn Ziggo account. Ga naar Mijn Instellingen/Smartcard. Klik op de button "Herstel".

Ruud
Ik heb ales officieel van athome.
Het modem is een Arris en de router is een Netgear WG 111v2

Zippo
Het Arris modem is van @home de Netgear WG 111v2 bij mijn weten niet.

De Netgear WG 111v2 is een dongle en geen router, zie plaatje.
wg111v2

Welke router gebruik je?

tja
Hij heeft dan de WGR614v6 met @Home firmware, de officiele @Home router dus.

Het rode icoontje is het statusicoontje van de usb dongle. Als die rood is, is er geen verbinding.

Oorzaken: een heleboel:

- geen wifi signaal
- stuurprogramma corrupt
- verkeerde WPA key of SSID
- hardware problemen
- enzovoort.

Zippo
Dank je tja, ik wist niet dat @home ook al in de routers zat.

wgr614v6

Ok laten we proberen het probleem op te lossen.

Als je op icoontje klikt wat hier op lijkt, dcbutton, in de status balk.

Dan zie je een lijst met beschikbare draadloze netwerken!

Kun je het tot zover volgen?

Brochure WGR614v6
Installatie handleiding @home
Gewijzigd door Zippo op 25-09-2007 16:19

tja
Ik lees net dat hij in de openingspost aangeeft dat hij wel op andere netwerken kan. Dongle zelf en stuurprogramma's zijn dus OK.

Blijft over:
- verkeerd ingestelde beveiliging: check de ingestelde SSID en het wachtwoord met die onderop de router. Gebruik voor het wachtwoord het schermpje op pagina 6 van de @Home handleiding van ATLocalhost. SSID stel je in het hoofdvenster van de adapter in.

- mogelijk storing op de frequentie: verbind de pc en router met een kabel en stel 'Channel' anders in in het schermpje op pagina 3 van de handleiding. Varieer in stappen van drie.

- instellingenprobleem met de router: achter het roostertje naast de antenne zit de resetknop. Deze 30 seconden ingedrukt houden. Router start nu met fabrieksinstellingen op. Als je nu op internet probeert te gaan zal de router om je computernaam vragen. Invullen en kijken of het werkt.

- hardwareprobleem met de router: werkt het (na bovenstaande reset) wel via een kabel op de router? Dan even nakijken of de antenne nog goed vastedraaid zit (komt vaker voor dat deze los zit).

Werkt het via kabel niet en was het niet de antenne? Dan is de router waarschijnlijk stuk, en dien je de klantenservice te bellen voor een nieuwe.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloos.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
wifi draadloos netwerk WiFi, draadloos netwerk 4 31-03-2015 16:09
Draadloos netwerk van UPC gekoppeld aan Ziggo WifiSpots WiFi, draadloos netwerk 10 25-03-2015 15:43
Netwerk aanmaken (draadloos printen etc) WiFi, draadloos netwerk 2 09-10-2014 09:09
Problemen met draadloos internet en kabel. Storing 2 23-05-2013 12:21
ubee evw300 draadloos probleem Storing 11 14-05-2013 17:32
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| MisterSenseo< 5 mins
| ArieBuu00:22:32
| Zippo01:18:22
| Desmark04:29:08
| Tomar05:54:24
| Black Tiger06:02:19
| knilleske06:18:43
| gerrelle07:42:11
| Gilex07:47:24
| kezeltje08:51:30
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan