Onderwerp bekijken
Ziggo helpdesk! Geef zelf tips, opmerkingen en ervaringen om de helpdesk te helpen. Hoe werkt het telefonische keuzemenu van de helpdesk.
 Onderwerp afdrukken
Internetsnelheid verschilt
AtHome

Quote

MisterSenseo schreef:
Check als allereerste de meest voorkomende fout,zorg ervoor dat modem en router fysiek minimaal anderhalve meter uit elkaar staan,omdat die 2 nogal eens op elkaar storen.............Wink


De blauwe kabel die door linksys erbij wordt geleverd heeft een vaste lengte, kan hem moeilijk langer gaan maken, toch? Ik denk dan dat zoiets wel goed is, als het van Linksys is.

Vandaag ga ik maar weer aan de slag ermee. Ik ben het eigenlijk zo zat die ellende met Ziggo.
Ik ga zometeen doen wat de helpdeksmedewerker gezegd heb:

(sorry, ik bedoelde modem natuurlijk) Mijn pc en router van modem halen. Stekker van de modem eruit 10 sec opnieuw erin, en dan direkt verbinden aan mijn laptop, en dan de snelheid opnieuw testen. Ik ben benieuwd of het beter zal zijn wat hieronder staat (zou eigenlijk dus 120 moeten zijn) Pfff...
1285746190-210 . 1285746427-950
Thuis bij AtHome
 
AtHome
SNELHEID LAPTOP BEKABELD
Duidelijk een stuk sneller. Maar het vreemde is dat ik nauwelijks echt een verschil merkt van 20 of 80. Het surfen op internet bedoel ik dan, wanneer ik een pagina wil openen.
1285749480-910 . 1285749528-980


EN NU GA IK ALLES WEER NORMAAL AANSLUITEN, EN DE RESETTEST DOEN
Gewijzigd door AtHome op 29-09-2010 14:06
Thuis bij AtHome
 
AtHome
En toen kreeg ik 24 updates op mijn laptop!Shock
Thuis bij AtHome
 
Undertaker
@home,
aan de snelheid valt niks temerken namate je meer dan 20 MB heb, 120MB is alleen voor de bofkonten onder ons die razend snel willen downloaden :-) anders dan dat heb je aan een 120 MB lijn geen ene moer Smile

Heeft ook heel wat temaken met de servers waar de webpagina in kwestie gehost is.
Gewijzigd door Undertaker op 29-09-2010 14:53
 
AtHome
Undertaker ik schreef dit naar aanleiding van de snelheidplaatjes die ik moest uploaden voor dit forum. Het was dus één en dezelfde site en ik merkte dus geen verschil bij 80 of 20. Maar het gekke komt nu. Ik dacht, ik ga even checken wat de snelheid is voor ik de resetknop oplossing ga doen.

Heeft iemand hier een verklaring voor? Ik zit dus nu weer aan mijn eigen vertrouwde pc, die net 20 had bij Ziggo. Alhoewel speedtestnet duidelijk iets anders laat zien. Note: de testen heb ik achter elkaar gedaan!
1285754204-430 .1285752941-660Ik probeer het morgen weer. Want moet ik nu wel of niet nog die resetknop oplossing doen?
Gewijzigd door AtHome op 29-09-2010 15:17
Thuis bij AtHome
 
AtHome
Ik dacht ga nu even mijn laptop aanzetten, die was dus eerst draadloos. Ik zet'm aan. Gebeurt niets. Ik krijg hem niet meer uit, Dus ik wil de zaak bellen waar ik'm vandaan heb. Doet me telefoon het niet. Dam'n. Kijk ik bij Ziggo Groeps storing telefoon modem 2 minuten van het stroom halen bla bla bla. Terwijl ik dat dus net allemaal gedaan hebt, en gevoel het dat mijn pc wat sneller is dan voor ik de aansluiting deed met mijn laptop.
ZIGGO. Wat een gezeur ZIGGOSad

Gaan we weer! Weer een middag Ziggo achter de rugAngry
Gewijzigd door AtHome op 29-09-2010 17:50
Thuis bij AtHome
 
AtHome
Mijn telefoonverbinding is er weer! Allemaal toevallig, wil ik eindelijk aan de slag met mijn internet, is er op dat moment een groepsstoring internet en telefoon. Dat heb ik weer!

De resetknop indrukken nog niet gedaan, omdat de snelheid nu bij ziggo 110.9-9.3 is en bij speedtest.net 39.55-9.08
Mister Senseo... moet ik dit nu toch nog doen ?????

Vreemd dat het dit keer wel iets geholpen heb (modem van stroom halen etc)
Thuis bij AtHome
 
MisterSenseo

Quote

AtHome schreef:
De resetknop indrukken nog niet gedaan, omdat de snelheid nu bij ziggo 110.9-9.3 is en bij speedtest.net 39.55-9.08
Mister Senseo... moet ik dit nu toch nog doen ?????

Vreemd dat het dit keer wel iets geholpen heb (modem van stroom halen etc)


Ik zou lekker helemaal niets doen en genieten van hetgeen je nu hebt........Wink
Die 110/9 die je meet op Ziggo is keurig,ga nou ipv alle speedtesten eerst eens "normaal" surfen en kijk hoe dat gaat.
Als dat naar wens gaat,helemaal nergens meer naar kijken en lekker alles zo laten werken zoals het staat,nooit sleutelen aan iets wat goed werkt,het wordt altijd slechter.......
Groepsstoringen kunnen technisch zijn of een fanatieke hijskraan en duren meestal niet langer dan een paar uur.........zolang internetten en telefoneren en tv kijken goed gaat zonder al teveel storingen,de storingen die er zijn even op de koop toe nemen,het upgrade-proces is nog niet helemaal klaar dus storingen houden we allemaal nog wel een maandje of 3..............
Trouwens,die speedtest van www.speedtest.net is in mijn ogen toch niet zo betrouwbaar als ik misschien eerder heb verteld,beter kun je checken en vergelijken bij UPC en Ziggo en Telenet.be,het gemiddelde zal ongeveer jouw snelheid zijn.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
AtHome
Hallo Niets meer aan doen! Heb ik ook niet gedaan. Maar als een paar dagen goed gaat is weer helemaal mis.

Zeg het maar: Sneldhied zojuist gemeten. Ik word er echt vreselijk en ook vreselijk niet goed van!
1286036172-070 .1286036641-530
Gewijzigd door AtHome op 02-10-2010 21:48
Thuis bij AtHome
 
MisterSenseo
Zou het misschien in je op kunnen komen dat het probleem wel eens bij Ziggo ligt en dat men ermee bezig is ?
De ene keer snel en dan weer langzaam duidt erop dat er iets aan de hand is,als je dan weer snelheid hebt is het weer even opgelost...........doe wat je zelf gezegd hebt en kijk het tot het eind van het jaar aan,in die tijd is alles als het goed is opgelost.................als het bij jou dan nog niet goed is is het een individueel probleem.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internetsnelheid verschilt', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Telenet (Liberty Global) werkt aan 1Gbps internetsnelheid via de kabel Ziggo nieuws : 1 30-08-2014
Internetsnelheid variert factor 10 Klacht over Ziggo : 9 26-04-2014
Instabiele internetsnelheid. Storing : 6 02-04-2013
Goede internetsnelheid Zeer trage downloadsnelheid Nieuwsgroepen : 12 16-12-2012
Internetsnelheid betreurenswaardig laag Snelheid : 2 02-06-2012
Advertentie