Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
geen koppeling aan ziggo modem...
erique
sedert korte tijd is het -plotseling- niet meer mogelijk via het (Motorola) ZIGGO-modem via een router verbinding met internet te krijgen. deze router deed het met hetzelfde modem tot voor kort dus prima. Met een tweetal andere routers heb ik het ook geprobeerd. het modem heb ik iedere keer zekre 15 minuten zonder spanning gelaten.
Er valt nu alleen met een netwerkkabel direct in het modem verbinding met internet te krijgen..
Help...alsjeblieft

wongo
Probeer eens het mac adres van de pc, die het wel rechtstreeks doet op je modem, te clonen in een van de routers. het mac adres kan je vinden in de uitvoer van 'ipconfig /all' in een dos box (van windows). meestal hebben de routers wel zo'n optie. het kan zijn dat je modem alleen nog maar wil samenwerken met dat specifieke mac adres. door te clonen laat je het modem denken dat je router die ene pc (die het wel doet) is.

erique
dank je wel voor het idee, ik zou echter niet weten hoe ik dit moet uitvoeren. De ZIGGO monteur komt maandag as langs en hem zal ik jouw idee voorleggen..... nu ik er over denk...ik ga nog even proberen of een andere computer (ook) direct via het modem verbinding met internet krijgt, als dit lukt helpt de aanpassing natuurlijk niet.
vriendelijke groet

nou... dat was onverwachts.... heb gewoon van deze computer de netwerkkabel 'hot' naar de andere verplaatst en binnen een seconde had ik internet...het wordt steeds vreemder denk ik.

Zou het kunnen dat vier routers/switches in één keer gedeeltelijk opgeblazen zijn? Want binnen mijn eigen netwerk is communicatie wèl mogelijk, alleen naar buiten (internet) toe niet!??
Gewijzigd door erique op 13-08-2010 11:04

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'geen koppeling aan ziggo modem...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo is een RAMP – Blijf er ver van weg! Klacht over Ziggo : 6 04-04-2025
Ziggo probleem met sky showtime Klacht over Ziggo : 2 30-06-2024
Student op zoek naar klantnummer Ziggo Algemeen : 4 22-04-2024
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 4 22-04-2024
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024