Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
Pagina 1 van 2: 12
|
Zeer traag na installatie modem
|
|
Thijmenn |
Geplaatst op 14-12-2010 11:56
|
Activiteit Berichten: 4 Lid sinds: 14-12-2010 |
Ik zit in een studentenhuis en wij hebben hier internet van Ziggo (alles-in-1). Onze huisbaas is wat nalatig, dus dit soort zaken regelen we meestal maar gewoon zelf. Wij hadden (zeer) snel internet. We kwamen gemakkelijk tot 4 Mbyte (niet Mbit) bij torrentdownloads. Toen kregen we een nieuw modem van Ziggo (Ubee) en nu halen we nog maar dit: . Dat is dus wel Mbit. Ongeveer 260 kbyte/s. We hebben al 3 keer een hardreset uitgevoerd en ook een pc direct op het modem (zonder tussenkomst van de sitecom router) aangesloten. Toen kwamen we op dezelfde snelheid uit. Wij begrijpen in de verste verte niet waar het aan ligt. Het lot wil echter dat we het oude modem niet meer aangesloten krijgen: het netwerk herkent het modem niet meer. Wat moeten we doen om weer naar de beloofde snelheid te gaan? |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 14-12-2010 14:10
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951CJ » Alles-in-1 Extra » Ubee EVM320B » D-Link DIR-655/E » TV Standaard » Cisco 8485DVB HD DVR Berichten: 3438 Lid sinds: 04-09-2010 |
Even Ziggo bellen, het kan zijn dat er 1 poort gebruikt wordt, dit moet omgezet worden naar 4 poorten bij Ziggo zelf. Heeft met de switch van modem te maken en een ander protocol van de Ubee. Als de medewerker dit gedaan heeft, 2 tellen werk, moet je het modem kabelvrij maken, ook van spanning, paar minuten wachten, geheel weer koppelen en het werkt naar behoren. Zelfde gehad hier, op die manier binnen paar minuten weer op snelheid. Deze wijziging wordt weleens vergeten bij de TD van Ziggo, kan de helpdesk voor je oplossen. |
|
|
Thijmenn |
Geplaatst op 14-12-2010 16:17
|
Activiteit Berichten: 4 Lid sinds: 14-12-2010 |
Heel erg bedankt! Het is helemaal opgelost! |
|
|
Undertaker |
Geplaatst op 15-12-2010 08:06
|
Activiteit » Den Haag Ziggo. » Internet Complete » FRITZ!Box 6690 Cable Berichten: 542 Lid sinds: 06-03-2010 |
Mooi om tehoren dat het is opgelost Thijmenn :-)
Met vriendelijke groet, Undertaker
|
|
|
ArsLP |
Geplaatst op 16-12-2010 17:42
|
Activiteit » Zuidwolde (Groningen) Berichten: 33 Lid sinds: 12-01-2010 |
Waar lag het nu aan? Wie weet heeft een ander wat aan deze oplossing, alvast bedankt. |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 16-12-2010 17:56
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951CJ » Alles-in-1 Extra » Ubee EVM320B » D-Link DIR-655/E » TV Standaard » Cisco 8485DVB HD DVR Berichten: 3438 Lid sinds: 04-09-2010 |
Quote kobus1960 schreef: Even Ziggo bellen, het kan zijn dat er 1 poort gebruikt wordt, dit moet omgezet worden naar 4 poorten bij Ziggo zelf. Heeft met de switch van modem te maken en een ander protocol van de Ubee. Als de medewerker dit gedaan heeft, 2 tellen werk, moet je het modem kabelvrij maken, ook van spanning, paar minuten wachten, geheel weer koppelen en het werkt naar behoren. Zelfde gehad hier, op die manier binnen paar minuten weer op snelheid. Deze wijziging wordt weleens vergeten bij de TD van Ziggo, kan de helpdesk voor je oplossen. Daar lag het dus aan. |
|
|
Poupou |
Geplaatst op 16-12-2010 23:28
|
Activiteit Berichten: 21 Lid sinds: 21-08-2010 |
Misschien kan Thijmenn zelf ons ook verblijden met de oplossing van zijn probleem? |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 16-12-2010 23:34
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951CJ » Alles-in-1 Extra » Ubee EVM320B » D-Link DIR-655/E » TV Standaard » Cisco 8485DVB HD DVR Berichten: 3438 Lid sinds: 04-09-2010 |
Gezien het aantal posts van Thijmenn verwacht ik geen bijdrage meer. |
|
|
Thijmenn |
Geplaatst op 17-12-2010 08:53
|
Activiteit Berichten: 4 Lid sinds: 14-12-2010 |
Excsuses, ik dacht dat het wel duidelijk was dat de oplossing van kobus1960 "de" oplossing was. Kobus, erg bedankt en excuses dat dat onduidelijk was! |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 17-12-2010 11:21
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951CJ » Alles-in-1 Extra » Ubee EVM320B » D-Link DIR-655/E » TV Standaard » Cisco 8485DVB HD DVR Berichten: 3438 Lid sinds: 04-09-2010 |
Beste Thijmenn, Poupou en ArsLP namen met het reeds gegeven antwoord geen genoegen. Sorry voor de overlast, veel plezier met de snelheid!! |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Pagina 1 van 2: 12
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zeer traag na installatie modem', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt | Klacht over Ziggo | : 3 | 22-08-2023 |
Niet te stoppen procces retournering oud modem. | Helpdesk | : 4 | 15-03-2019 |
Bin-file van compal-modem wijzigen | Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. | : 4 | 25-12-2018 |
settop box modem | Klacht over Ziggo | : 3 | 09-05-2018 |
2 externe box traag | Klacht over Ziggo | : 7 | 06-02-2018 |
Advertentie