obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Zeer traag na installatie modem
Thijmenn
Ik zit in een studentenhuis en wij hebben hier internet van Ziggo (alles-in-1). Onze huisbaas is wat nalatig, dus dit soort zaken regelen we meestal maar gewoon zelf.

Wij hadden (zeer) snel internet. We kwamen gemakkelijk tot 4 Mbyte (niet Mbit) bij torrentdownloads. Toen kregen we een nieuw modem van Ziggo (Ubee) en nu halen we nog maar dit:
1070168662.

Dat is dus wel Mbit. Ongeveer 260 kbyte/s.

We hebben al 3 keer een hardreset uitgevoerd en ook een pc direct op het modem (zonder tussenkomst van de sitecom router) aangesloten. Toen kwamen we op dezelfde snelheid uit. Wij begrijpen in de verste verte niet waar het aan ligt. Het lot wil echter dat we het oude modem niet meer aangesloten krijgen: het netwerk herkent het modem niet meer.

Wat moeten we doen om weer naar de beloofde snelheid te gaan?
 
kobus1960
Even Ziggo bellen, het kan zijn dat er 1 poort gebruikt wordt, dit moet omgezet
worden naar 4 poorten bij Ziggo zelf. Heeft met de switch van modem te maken
en een ander protocol van de Ubee. Als de medewerker dit gedaan heeft, 2 tellen
werk, moet je het modem kabelvrij maken, ook van spanning, paar minuten
wachten, geheel weer koppelen en het werkt naar behoren. Zelfde gehad hier,
op die manier binnen paar minuten weer op snelheid.

Deze wijziging wordt weleens vergeten bij de TD van Ziggo, kan de helpdesk voor
je oplossen.
 
Thijmenn
Heel erg bedankt! Het is helemaal opgelost!
 
Undertaker
Mooi om tehoren dat het is opgelost Thijmenn :-)
Met een hele vriendelijke groet,
Jeffrey.


Tv + Internet Z2 - Ubee EVW 3200 /
Samsung LE40B650/ Humax 5200C en 5300C / Harman Kardon AVR 255 Professional Audio Systems / Ps3 / Ps4 / Ipad3 / Iphone 5 Running 8.1.3


[color=#0066
 
ArsLP
Waar lag het nu aan?
Wie weet heeft een ander wat aan deze oplossing, alvast bedankt.
 
kobus1960

Quote

kobus1960 schreef:
Even Ziggo bellen, het kan zijn dat er 1 poort gebruikt wordt, dit moet omgezet
worden naar 4 poorten bij Ziggo zelf. Heeft met de switch van modem te maken
en een ander protocol van de Ubee. Als de medewerker dit gedaan heeft, 2 tellen
werk, moet je het modem kabelvrij maken, ook van spanning, paar minuten
wachten, geheel weer koppelen en het werkt naar behoren. Zelfde gehad hier,
op die manier binnen paar minuten weer op snelheid.

Deze wijziging wordt weleens vergeten bij de TD van Ziggo, kan de helpdesk voor
je oplossen.


Daar lag het dus aan. Wink
 
Poupou
Misschien kan Thijmenn zelf ons ook verblijden met de oplossing van zijn probleem?
 
kobus1960
Gezien het aantal posts van Thijmenn verwacht ik geen bijdrage meer.
 
Thijmenn
Excsuses, ik dacht dat het wel duidelijk was dat de oplossing van kobus1960 "de" oplossing was. Kobus, erg bedankt en excuses dat dat onduidelijk was!
 
kobus1960
Beste Thijmenn,

Poupou en ArsLP namen met het reeds gegeven antwoord geen genoegen.
Sorry voor de overlast, veel plezier met de snelheid!!
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zeer traag na installatie modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Bin-file van compal-modem wijzigen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 25-12-2018
settop box modem Klacht over Ziggo : 3 09-05-2018
2 externe box traag Klacht over Ziggo : 7 06-02-2018
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
Advertentie
data-full-width-responsive="true">