obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Problemen met Modem Ubee EVW 3200
sannie1967
Beste Forumleden,
Ik ben nieuw hier op het forum en ik hoop dan ook dat ik geen fouten maak in mijn vraagstelling...
Sinds kort heb ik van Ziggo een nieuw modem gekregen, de Ubee EVW 3200. Mijn laptop draait hierop draadloos bijna zonder problemen wanneer ik in dezelfde ruimte als de modem verblijf, maar neem ik de laptop de trap op, dan verdwijnt de internetverbinding als sneeuw voor de zon.

In de oude situatie had ik in en rondom het huis overal draadloos internet met de modem en mijn router (Linksys WRT54G)
De vaste PC die boven staat (had ook geen problemen met draadloos internet) heeft nu ook geen verbinding meer met internet, en ik ben zelf niet zo handig dat ik alle ingewikkelde uitleg begrijp. Ik ben echt geen dummy maar veel benamingen gaan me boven de pet, hoop dat jullie daar begrip voor hebben.

Mijn router (Linksys WRT54G) heb ik niet aangesloten omdat volgens de handleiding van Ziggo dit niet nodig was, ik kreeg immers nu overal in en om het huis beter draadloos internet (dus nietShock)


Wat ik nu wil is dat ik gewoon weer in huis overal kan internetten...!
Wie kan mij in simpele bewoording stap voor stap helpen?
Ik ben jullie zeer dankbaar voor het antwoord!
 
MisterSenseo
Het meest simpele antwoord is je WRT54G gewoon in één van de poorten van je Ubee3200EVW prikken en aanzetten,kijken wat hij doet.
Werkt het niet naar wens log dan in op je Ubee volgens de handleiding en zet draadloos uit.
Alles andere opties zijn technischer dus probeer het eerst op deze manier.

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Who_cares_100

Quote

MisterSenseo schreef:

Het meest simpele antwoord is je WRT54G gewoon in één van de poorten van je Ubee3200EVW prikken en aanzetten,kijken wat hij doet.
Werkt het niet naar wens log dan in op je Ubee volgens de handleiding en zet draadloos uit.
Alles andere opties zijn technischer dus probeer het eerst op deze manier.

Succes,

Dit werkt bij mij ook prima had het zelfe probleem De Ubee staat meestal niet op de meest gunstige plek in huis maar boven genoemde oplossing geeft je je oude situatie nagenoeg terug. wel opletten dat je nu twee ip reeksen voor draadloos hebt als je een wifi printer heb aangesloten moet je wel op die router aanloggen waarop die is aangesloten. Dat heb ik ondertussen verholpen door de dhcp van de linksys uit t ezetten en een restart te geven alles dan in de juiste reeks :-)
 
kobus1960
Zoals al aangegeven, de Ubee is zeer gevoelig voor plaatsing.
Het beroerde is dat ie meestal weer in de meterkast geplaatst wordt.
Foute boel, dat is een kast vol koper en andere WiFi verstorend spul.
Bij de wandcontactdoos in de woonkamer en dan verticaal met de leds
naar boven is het meest ideale, al zal ie je Linksys nooit verslaan.

Het zou wel handig zijn als de Ziggo installateurs dit onderkennen en
niet gemakshalve dat ding toch weer in de meterkast zetten. het is
geen kwartier extra werk namelijk.
 
sannie1967
Hoi Mr Senseo,
Nou ik heb gedaan wat je zei en het is gelukt hoor!
Heb weer internet overal in huis, dus hartelijk dank voor je hulp!
Ik vraag me alleen af waaron Ziggo zo moeilijk doet over een router ertussen plaatsen...Pfft

Nogmaals hartelijk dank!
San
 
Nietes
Ik heb een sitecom 300N router die ik er graag achter wil hangen ( beter draadloos resultaat ) echter dan gaat de draadloze UBEE automatisch resetten en heb ik ipv 6 kananlen download 1 kanaal en dus een lage snelheid. Ik heb al van alles geprobeerd met de UBEE, draadloos uit, DHCP aan en uit en de firewall aan en uit. Iedere keer het zelfde probleem, UBEE modem gaat dan automatisch resetten en heb ik dus maar 1 download kanaal in de UBEE modem. Iemand een oplossing ???? De sitecom router heeft geen GB poorten
Stja Annoying
 
kobus1960
De oplossing staat onder klikkerdeklak. (onderschrift)
Je sitecom heeft dezelfde gateway als de Ubee, dat botst.
Eerst de Sitecom LAN aansluiten op een PC, verder niets.
Instellingen maken. In de tussentijd even de Ubee van
spanning afhalen en even later weer aanzetten.

Vervolgens de Sitecom uit, WAN aasluiten achter de Ubee,
weer aanzetten en voila. Zet hierna de Ubee, welke gewoon
benaderbaar blijft via je netwerk WIFI uit. Firewall en IP-
flood kunnen ook uit, Sitecom is genoeg.

Is dit te kort door de bocht hoor ik dat wel, in ben geen
geweldige "uitlegger" , meer doener. Wink
 
Nietes
Niet kort door de bocht hoor Smile Ik zal het eens in die volgorde proberen en laat het hier wel even weten
Stja Annoying
 
kobus1960
Oke, wij teren op feedback. Shock
 
bblazer
Mischien herkennen jullie dit probleem ook:

Geen internet of internet snelheid als je meerdere pc in het nettwerk hebt staan.

Ik heb een popcorn C-200, die download zelf films via newsgroups.
Met de oude situatie: modem ziggo + router linksys 54g
kon ik tijdens het downloaden gewoon op een laptop interetten.
Hij deelde de "verbinding"

De nieuwe ubee troep modem, is net een kind:
Hij kan niet delen.
Heb nu al bij meerdere mensen dit fenomeen geconstateerd.

Dus een linksys E1000 gekocht en probleem opgelost!

Beetje jammer van ziggo,
Mensen die dit meemaken, die er niet zoveel verstand van hebben, gaan er dus dik
op achteruit.

Ik hoop op een update van de firmware!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen met Modem Ubee EVW 3200', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Bin-file van compal-modem wijzigen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 25-12-2018
settop box modem Klacht over Ziggo : 3 09-05-2018
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
Advertentie