Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
tU Bee or not tU Bee?
that remains the question ... that remains the question ... 0%[0 stemmen]
NOT! very NOT NOT! very NOT 38%[3 stemmen]
Hé zeurpiet, 't is best wel een fijn modem. Hé zeurpiet, 't is best wel een fijn modem. 63%[5 stemmen]
Totaal stemmen : 8
 Onderwerp afdrukken
SSID vaak niet zichtbaar
stevenvroom
Na een flinke tijd geleden een nieuw modem van Ziggo ontvangen te hebben, in eerste instantie dik tevreden.

echter ... begin dit jaar is , na een outage (?), met grote regelmaat mijn SSID niet meer zichtbaar en hebben alle devices geen connectie meer met internet. Alle SSID's van de verschillende buren zijn altijd zichtbaar. Zodra ik bijvoorbeeld mijn netwerkkaart één of twee keer disable en weer enable krijg ik wel weer mijn SSID in beeld.

Modem: Ubee evw3200 wifi
Firmware: 9-9-2009
beveiliging: WPA2
afwijkend aan default: SSID, netwerk range, ipv 5 GHz draai ik nog op 2,4 GHz omdat de familie ook nog met iPod's en HTC's het internet op wil, het startadres van de DHCP range. (NB: het is voor mij geen optie om "alles maar op default" terug te zetten, dat vindt ik te "onveilig")

Zonder jullie in een bepaalde richting te willen duwen: mijn vermoeden is dat de "outage" eigenlijk een omschakeling is geweest naar een andere kaart op de wijkcentrale (het was midden in de nacht en ik had ook geen telefoon en TV meer ...) of de zender in het modem is gewoon bijna gaar.

Iemand anders dezelfde symtomen (gehad)? Dank voor de reacties!

grt,
Steven

BMP
Check even welk kanaal het meest geschikt is, met inssider.

http://www.metageek.net/products/inss...ECVjr_yxug

Smile
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)

stevenvroom
... ik ga het gelijk proberen!

-48dB op channel 6
daar zit ook nog een speedtouch met een demping van -84dB...

De buurman zit op 11 en 7 (5 GHz) -59dB
nog een op 13 met -53dB
een 5 met -83dB
een 1 met -84dB

mijn besluit: naar channel 3
... ik laat het nog weten

tnx

eerste test: laptop die altijd moeilijk doet (van m'n vrouw) in 1 keer contact! Maar, adding Murphy to the equation ...
tweede test: iPod in 1 keer contact! Ergo: prima tip! Mijn dank is groot. Thumbs Up

Uitleg: het draadloze signaal zendt uit op een zgn kanaal met een bepaalde sterkte. in mijn geval kanaal 6 met een demping van -48dB (hoe dichter bij de 0, hoe sterker het signaal). Van wifi-modems (zenders) die ook op, of dicht in de buurt van (5 en 7), dit kanaal uitzenden kun je last hebben. In mijn geval de buurman en een onbekende. mijn wifi ging dus op in andere wifi's en mijn laptop snapte het niet meer.

Het aangeraden tooltje laat alle zichtbare kanalen zien. Zo kon ik mijn keuze maken om een zo vrij mogelijk kanaal te kiezen: zwak signaal op 1, niemand op 2, niemand op 3, niemand op 4, een zwak signaal op 5. 3 is de mooiste.

lees in de handleiding van het modem om je kanaal aan te passen!

nogmaals dank!
grt, Steven
PS: had ik zelf kunnen bedenken ... voor straf naar "www.watbenjedan.com" gesurft
Gewijzigd door stevenvroom op 02-07-2012 23:54

kobus1960
Goeie feedback. Clap
Dat zouden meer mensen met opgeloste problemen moeten doen. Wink

Eigenlijk zou inSSIDer een standaard tool voor iedereen moeten zijn,
dat scheelt een bak problemen! Nog gratis ook.

BMP
Ja keurige feedback,

Het is frustrerend als je iemand probeert te helpen, en ze laten niks meer van ze horen, dat gebeurt nog al eens.

Dit is oke Clap

Nog een tip: Wifi analyzer voor android https://play.google.com/store/apps/de...yzer&hl=nl kan je mooi met de smartphone kijken welk kanaal het meest geschikt is.

https://www.youtube.com/watch?v=M7PTI...r_embedded
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)

MisterSenseo
En die WiFi Analyzer gebruik ik al maanden, werelds proggie voor op je smagtpoon........Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'SSID vaak niet zichtbaar', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
NPO app - zoekfunctie werkt niet meer Klacht over Ziggo : 4 06-05-2024
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Advertentie