obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Een ieder mag hier "Nieuws van en over Ziggo" posten.
 Onderwerp afdrukken
Ziggo verhoogt per 1 oktober de tarieven
Zippo
Nu eens geen snelheidsverhoging maar een tariefsverhoging.

De overheid verhoogt het algemene btw-tarief van 19% naar 21%. Dit geldt ook voor producten en diensten van telecomproviders. De verhoging gaat in op 1 oktober 2012.

Ziggo berekent de verhoging door naar de klant waardoor de pakketten/abonnementen duurder worden.

De exacte tarieven tabel is nog niet bekend. Maar reken dus op een stijging van zo'n 2%.

Bedank griekenland hier maar voor. Angry

Edit: Terecht werd ik er door Briolet op gewezen dat de verhoging zo'n 1,68% is.

Quote

De prijzen gaan overigens niet 2% omhoog want van 119 naar 121 is een verhoging van 1.68 %. Alles wat meer verhoogd wordt is een echte verhoging door de producent.

Gewijzigd door Zippo op 22-08-2012 12:47
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
briolet
Dat zal niet alleen bij ziggo zijn, maar bij bijna alle producten. Bij ons bedrijf gaat vanaf die datum ook de prijs omhoog. Maar dat mogen we mooi allemaal weer afdragen aan de gemeenschap, dus wij houden er niets aan over.

De prijzen gaan overigens niet 2% omhoog want van 119 naar 121 is een verhoging van 1.68 %. Alles wat meer verhoogd wordt is een echte verhoging door de producent.
 
Nicholas
Bedankt Griekenland (en Spanje, Portugal, Italie) Cry
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Zippo

Quote

briolet schreef:
De prijzen gaan overigens niet 2% omhoog want van 119 naar 121 is een verhoging van 1.68 %. Alles wat meer verhoogd wordt is een echte verhoging door de producent.


Bedankt voor de correctie! Eerste post aangepast.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
briolet

Quote

Zippo schreef:
De exacte tarieven tabel is nog niet bekend.

Vond hem vandaag op de ziggo paginas.

Ik heb het voor mijn Z2 abonnement even nagerekend. Het verschil is precies de 1.68 % en er zit dus geen verkapte verhoging in. Het is zelfs een verlaging omdat ik vanaf die datum een snelheid verhoging van 33% krijg.Grin
 
Black Tiger
Kan mij iemand in Jip en Janneke taal uitleggen, waarom een verhoging van 19% naar 21% geen 2% is maar slechts ongeveer 1,68% zou zijn?

Want op dit moment is 19% gewoon de standaard dus 100%.
100 euro met 19% b.t.w. is 119 euro.
100 euro met 21% b.t.w. is 121 euro.
1% van 100 euro is 1 euro.
2% van 100 euro is dus ook 2x1=2 euro. Het verschil tussen 119 en 121 is 2 euro (en dus ook een stijging van 2%) dus ik begrijp niet waar die 1,68% vandaan komt.

Of is de 1,68% puur en alleen de verhoging die Ziggo doorberekend aan de klanten? Want dat kan dan wel kloppen, da's een ander verhaal dan de B.T.W. stijging, dan berekend Ziggo gewoon de stijging niet 100% door.
Greetings, Black Tiger
 
Zippo
Over die 2 Euro kunnen we het eens zijn.
Deel nu 2/119*100 en je hebt het percentage dat het duurder is geworden.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Black Tiger
Dan doe je het dus fout, want dan ga je van de verkeerde 100% uit.
Je moet namelijk uit gaan van het bedrag zonder b.t.w. Je gaat immers ook niet 21% b.t.w. rekenen over het bedrag incl. b.t.w.
Het bedrag excl. b.t.w . is 100 en dan klopt ook de 2%.

Dus eerst de b.t.w. er af, en dan pas ga je btw rekenen en dan kom je 2% duurder uit. De berekening zoals jij hem aangeeft is mijns inziens niet correct.
Greetings, Black Tiger
 
Zippo
Ok misschien wordt het met deze uitleg duidelijker.
We zijn het erover eens dat er een verschil is van 2 euro.

Ga uit van 119 Euro naar 121 Euro, verschil 2 euro.
Als ik 119 x 1,68% doe komt daar 1,9992 Euro uit. Afgerond is dat 2 Euro, die tel ik bij die 119 op en zo komen we aan 121.

Dus dan is ten opzichte van de oude prijs het 1,68% duurder geworden.


Die BTW terug acties van b.v. de Media Markt lijken leuker dan ze zijn als je doorhebt hoe je het moet berekenen.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Black Tiger

Quote

Als ik 119 x 1,68% doe komt daar 1,9992 Euro uit. Afgerond is dat 2 Euro, die tel ik bij die 119 op en zo komen we aan 121.

Nee hier ga je dus de fout in. Waarom zou je 119x 1,68 gaan doen? Hoe kom je opeens aan 1,68 om dat te gebruiken in de berekening? Leg eens uit waar je dat vandaan haalt?
Als je dat doet om aan die 2 euro te komen doe je het dus fout, dan maak je de berekening verkeerd om omdat je van 100% uit moet gaan en niet van 119%.

Wat je dan doet is niet 100% gaan vergelijken maar 119% (ik schreef het fout in mijn eerste bericht).
Je moet altijd van 100% uit gaan en 100% is 100 euro en niet 1,9992.
Het percentage verschil ligt immers niet in de bruto prijs maar in de b.t.w. verhoging. Dan moet je dus niet in inclusief bedragen gaan kijkan maar in percentages.

21%-19%=2% dat is de enige juiste berekening.

Wil je in bedragen gaan rekenen moet je het 100% bedrag gaan nemen i.p.v. het 119% of 121% bedrag.
En het 100% bedrag is dan 100 euro.
Het verschil blijft uiteindelijk 2 euro. Maar berekend a.d.h.v. het 100% bedrag (100 euro) is dat nog steeds 2%.

Die 1,68 stelling van jullie klopt dus niet en ik weet ook niet waar je dat getal opeens vandaan haalt.

@Zigster123: De mediamarkt maakt reklame ermee dat ze je de b.t.w. schenken. Het is dus ook logisch dat ze alleen dat b.t.w. percentage korten. Zouden ze minder korten zouden ze aan misleidende reklame doen.
Korten ze meer dan loopt het nog meer storm.Smile
Ik heb er nog nooit gebruik van gemaakt dus ik weet niet precies hoe of wat er berekend wordt bij de mediamarkt.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo verhoogt per 1 oktober de tarieven', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Nieuwe tarieven Ziggo nieuws : 1 13-05-2022
Advertentie