Onderwerp bekijken
Communicatie problemen tussen je programma en Ziggo? Instellingen voor ziggomail, Email, POP, SMTP. P2P, emule, edonkey poorten en NZB's. Usenet/nieuwsgroepen instellingen voor Grabit, Spotnet en Newsleecher kun je hier naar vragen.
E-mail account op ipad instellen
|
|
BMP |
Geplaatst op 17-01-2013 20:20
|
Activiteit » Franeker » 8802## » Alles-in-1 Plus » Ubee EVM320B » Asus RT-AC68U » TV Standaard » CI+ Module SMiT Berichten: 859 Lid sinds: 02-11-2010 |
Thunderbird even installeren, waar outlook 2003/07/10 miskleunt zoekt Thunderbird de instellingen feilloos op, instellingen overnemen in Outlook, klaar
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
|
|
|
Black Tiger |
Geplaatst op 17-01-2013 22:35
|
Beheerder » State Penitentiary » Alles-in-1 Plus » Arris » Fritzbox 7490 » TV Plus » Nextbox / Humax 5300 Berichten: 2864 Lid sinds: 07-04-2011 |
Nee dank je wel. Outlook vind ik toch fijner en in elk geval stabieler werken dan Thunderbird. Met TB kon ik bepaalde dingen niet, en ik moest al beginnen met een patch te draaien (kwam ik op het forum achter na wat vragen) om uberhaupt de set_id goed te krijgen (vooraanmelding voor de smtp server). En er waren nog wat andere dingetjes die niet gingen zoals het moest. Dan blijf je ermee klooien, dat kan ik niet gebruiken, draai hier zakelijke accounts ook mee. Greetings, Black Tiger
|
|
|
BMP |
Geplaatst op 18-01-2013 16:37
|
Activiteit » Franeker » 8802## » Alles-in-1 Plus » Ubee EVM320B » Asus RT-AC68U » TV Standaard » CI+ Module SMiT Berichten: 859 Lid sinds: 02-11-2010 |
Ja dat zeg ik, instellingen overnemen in Outlook
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
|
|
|
Black Tiger |
Geplaatst op 18-01-2013 16:50
|
Beheerder » State Penitentiary » Alles-in-1 Plus » Arris » Fritzbox 7490 » TV Plus » Nextbox / Humax 5300 Berichten: 2864 Lid sinds: 07-04-2011 |
Oh op die manier, dus via een omweg. Eerst TB installeren, daarmee de instellingen doen en dan daarna de instellingen van Thunderbird weer overnemen in Outlook? Ik twijfel er aan of dat verschil maakt v.w.b. het zetten van het SSL vinkje. Hoe doe je dat dan exporteren in TB en op welke wijze importeren in Outlook? Want wachtwoorden worden bijv. bij importeren normaliter niet mee geimporteerd, althans niet toen ik dat probeerde. Eigenlijk zou je dan in Outlook de optie "Instellingen van internet e-mail account importeren" moeten gebruiken want daar staat bij dat ie dan de server instellingen meeneemt. Maar die funktie werkt niet in Outlook 2003. Op welke wijze krijg je dan alles goed over zoals het hoort? En welke instellingen gaan dan op de manier die jij beschrijft beter? Je hebt me nieuwsgierig gemaakt. Greetings, Black Tiger
|
|
|
BMP |
Geplaatst op 18-01-2013 18:04
|
laatst bij een kennis outlook ingesteld, outlook kon de goede pop smtp server instellingen niet vinden, bleef maar bij poort 25 zoeken die bleek achteraf Ziggo had dichtgetimmerd. Toen TB er op gezet (alleen wachtwoord en gebruikersnaam nodig) , en die vind de juiste pop smtp server instellingen feilloos. Die instellingen in outlook zetten en klaar. You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
|
|
|
Black Tiger |
Geplaatst op 18-01-2013 18:25
|
Ah je bedoeld voor de goede poorten automatisch te zoeken, nu begrijp ik hem. Daar is TB inderdaad prima voor. Maar met wat kennis van zaken weet je ook wel welke poorten je kunt gebruiken. Probleem was hier echter dat het Ziggo account met TB en Outlook 2007 wel met SSL schijnt te werken en bij Outlook 2003 niet, ondanks gebruik van juiste poorten. Vandaar dat ik in eerste instantie je reactie niet helemaal begreep omdat ik dacht dat je naar mijn opmerking reageerde, want in dat geval lost TB wat dat betreft niets op omdat de poorten al juist waren/zijn ingesteld. Als reactie op de iPad vraag is ie prima, als je snel automatisch poorten en instellingen wilt vinden kan dat met TB prima inderdaad. Greetings, Black Tiger
|
|
|
BMP |
Geplaatst op 18-01-2013 18:36
|
Quote Black Tiger schreef: Ah je bedoeld voor de goede poorten automatisch te zoeken, nu begrijp ik hem. Daar is TB inderdaad prima voor. Maar met wat kennis van zaken weet je ook wel welke poorten je kunt gebruiken. Probleem was hier echter dat het Ziggo account met TB en Outlook 2007 wel met SSL schijnt te werken en bij Outlook 2003 niet, ondanks gebruik van juiste poorten. Vandaar dat ik in eerste instantie je reactie niet helemaal begreep omdat ik dacht dat je naar mijn opmerking reageerde, want in dat geval lost TB wat dat betreft niets op omdat de poorten al juist waren/zijn ingesteld. Als reactie op de iPad vraag is ie prima, als je snel automatisch poorten en instellingen wilt vinden kan dat met TB prima inderdaad. Ja dat is wat ik bedoel, dat was ook de topic starter zijn /haar probleem ff met thunderbird op pc instellingen opzoeken dan in apple mail zetten. You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
|
|
|
briolet |
Geplaatst op 18-01-2013 18:40
|
Expert » 8100AA » TV + Internet Z2 » Ubee EVW320B WiFi » Airport Extreme (2x) » Humax iHDR-5200c Berichten: 808 Lid sinds: 12-05-2012 |
Quote Black Tiger schreef: Quote Ik zou zelfs zover gaan om ook op je vaste computer van poort 25 naar poort 587 te wisselen. Gewoon omdat een beveiligde verbinding vertrouwder is en alle info versleuteld uitgewissseld wordt. Alleen versleuteld tijdens de verbinding. Voor mobiele apparaten misschien handig ja. Maar ook alleen versleuteld als er sprake is van SSL. Heb jij het vinkje aan staan bij SSL van Ziggo? Want bij mij gaat de mail gewoon niet weg als SSL ingeschakeld is, en zonder SSL is er geen sprake van de beveiliging waar jij het over hebt. Nu ging ik ervan uit dat als ik SSL aanvink ik geen poort 25 meer gebruik. Apples mail laat dat niet direct zien omdat ik normaal het onderstaande dialoog zie. Maar zoals je ziet heb ik SSL gekozen bij mijn ziggo account. En heb het nu extra gecheckt door poort 25 in het modem te blokkeren. Uitgaande mail wordt nog steeds verstuurd en komt aan. En ook als ik een veld lager expliciet poort 587 kies komt de via ziggo verstuurde mail aan. |
|
|
Black Tiger |
Geplaatst op 18-01-2013 18:53
|
@BMP. Oke dan is het weer duidelijk. @Briolet: Ah jij gebruikt een Apple, dat wist ik niet (meer). Maar inderdaad, SSL staat aangevinkt, dan heb ik gewoon het probleem in Outlook 2003. Het kan dus niet overal mee gebruikt worden, kan wel nog eens gaan testen met Outlook Express, zien wat ie dan doet. Wal apart dat jouw Apple dan niet komt met dezelfde melding als Zippo krijgt met zijn Outlook 2010 over het certificaat? Want dat hoor je feitelijk wel te krijgen die waarschuwing. Ik kreeg die met Thunderbird ook kan ik me herinneren. Of kun je die met je Apple wel uitzetten? @Sven: Sorry voor het tussendoor vragen hoe dat zit met SSL omdat dit niet overal mee werkt of in sommige gevallen steeds een certificaat melding geeft. Is het jou inmiddels gelukt? Greetings, Black Tiger
|
|
|
briolet |
Geplaatst op 18-01-2013 20:34
|
Expert » 8100AA » TV + Internet Z2 » Ubee EVW320B WiFi » Airport Extreme (2x) » Humax iHDR-5200c Berichten: 808 Lid sinds: 12-05-2012 |
Quote Wal apart dat jouw Apple dan niet komt met dezelfde melding als Zippo krijgt met zijn Outlook 2010 over het certificaat? ....Of kun je die met je Apple wel uitzetten? In principe kan ik de keuze maken om onbekende certificaten te vertrouwen. Dan sla je hem op bij je privé certificaten en krijg ik daar de volgende keer geen vraag over. Je moet dan wel zeker zijn dat je verbinding hebt met de goede site! Op de Mac worden de certificaten centraal beheerd op systeem niveau. Als ik bij één programma aangeef dat hij te vertrouwen is en ik voeg hem toe, dan vertrouwd de rest hem ook. Maar in het geval van ziggo stond hij al in het systeem. In elk geval de overkoepelende uitgever van het certificaat: UTN-USERFirtst-hardware. Dus ziggo webmail en de gewone mail hebben bij mij nooit geklaagd. Wel is het zo dat sommige niet-mac browsers niets van de systeem certificaten aantrekken eigen certificaten in zich hebben. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'E-mail account op ipad instellen', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
gewenste mail verdwijnt direct in ongewenst | Ziggo Gebruikers Groep | : 5 | 01-05-2023 |
geen live mail en opslagmappen | Algemeen | : 3 | 30-08-2022 |
Ik krijg mail van andere ziggo klanten | Klacht over Ziggo | : 3 | 06-02-2018 |
geen bijlage openen in ziggo mail | Algemeen | : 10 | 29-09-2017 |
E mail | Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. | : 6 | 07-02-2017 |
Advertentie