obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
geen bijlage openen in ziggo mail
lion69
hallo,

ik heb een vraag mbt het openen van bijlages vanuit mijn ziggo mail.
Sinds een paar maanden kan ik geen enkele bijlage (pdf, word) meer openen vanuit ziggo mail.
Het is geen device gerelateerd probleem want het probleem betstaat op ieder device welke ik gebruik, ook maakt het niet uit of ik de webmail of een ander mailprogramma gebruik.
Wanneer ik de mail forward naar mijn @live.nl mail kan ik de bijlages wel gewoon openen op alle apparaten, het lijkt dus echt een ziggo gerelateerd probleem.
wie heeft hier ervaring mee?
 
Black Tiger
Als je de mail forward vanaf je ziggo email adres naar je @live.nl email adres werkt het wel?
Dan zit de bijlage dus wel in de originele mail.

Aangezien het ook op webmail gebeurt, hetgeen best apart is, neem ik aan dat je voor je Ziggo email account imap gebruikt. Dat is namelijk mijns inziens de enige mogelijkheid dat het zowel in webmail alsook in je email client gebeurt op alle devices.

Er is een soortgelijk probleem al eens bij Ziggo aan de orde geweest, die vonden toen dat het veroorzaakt werd door bijlages in een apart venster te openen. Als dat niet gedaan zou worden zou het euvel niet voor komen.
Iemand anders opperde dat het er aan lag dat Outlook.com (live.nl dus) en Gmail op hun webmail mogelijkheden hebben deze documenten te openen.

Wat gebeurt als je de bijlage download naar je pc, kun dan wel een pdf en een .doc openen?
Greetings, Black Tiger
 
briolet
Ik heb geen probleem. Naast downloaden, kun je een pdf in een nieuw window openen. Ik verwacht dat je ergens in de browser ingesteld hebt dat een website zelf geen nieuwe tabs mag aanmaken.
Of je hebt een andere scriptblokker aktief.
 
lion69
Ik heb het probleem op ieder apparaat welke ik gebruik, lijkt me dan ook geen browser probleem.
Het downloaden start wel maar gaat niet verder dan 0 procent.
Wanneer ik het naar een ander mailadres van mezelf forward openen de bijlages zonder problemen.
 
Black Tiger
Recent is er een issue geweest met de mailserver van Ziggo. Het kan zijn dat het bij sommige accounts nog niet 100% in orde is.

Ik neem aan dat als je ze forward naar een ander email adres dat het downloaden wel gewoon lukt?
Greetings, Black Tiger
 
briolet
Downloaden dus ook niet. Geldt dat voor mail vanaf elk adres?

Ik gebruik nooit ziggo webmail, maar als ik vanaf GMail een pdf verstuur, kan ik hem gewoon via webmail lezen in een nieuwe tab.
 
Black Tiger
Maakt niet uit vanaf welk adres het komt, want hij kan het op geen enkel device doen en met forwarden lukt het wel.
Mailservers werken niet op die manier dat een bijlage niet geopend kan worden vanaf een bepaald adres en na een forward wel. Smile

Dus het issue ligt echt ergens bij dat account op de Ziggo server.

Als hij het document of pdf wel kan downloaden na een forward, dan is dat ook echt 100% zeker. Weet het nu eigenlijk al zeker, maar dat is dan nog een laatste test.
Greetings, Black Tiger
 
Ziggo Webcare
Dit is zeker een vreemd probleem. Wil je ons een privebericht sturen met je postcode+huisnummer, samen met welke e-mailadres het betreft? Ben verder wel benieuwd of je alleen de webmail omgeving gebruikt of ook een e-mail client zoals outlook, en lukt het daar ook niet mee om bijlagen te downloaden?

Groet,

Jelle - Ziggo
Ziggo Webcare
 
lion69
Pm gestuurd.
 
Black Tiger
Even niets meer gehoord. Heeft webcare het voor je kunnen oplossen? Weet je toevallig een oorzaak?
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'geen bijlage openen in ziggo mail', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
gewenste mail verdwijnt direct in ongewenst Ziggo Gebruikers Groep : 5 01-05-2023
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Advertentie