Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Poort openen portforwarden
Daftman
Reeds heb ik bij vele mensen op nog meer verschillende modems en routers poorten open gezet. Helaas lukt het me nu voor het eerst niet bij mijn eigen router die ik recent van Ziggo heb ontvangen.

Onderstaande router en firmware heb ik:

Information
Hardware Version 4.0.0
Software Version 9.9.5007
Cable Modem Serial Number EVW320B50391773
CM certificate Installed

Als ik via Advanced>Gateway>Forwarding ga kom ik in het juiste venster. Hier klik ik op de knop [Create IPv4]. Het scherm ziet er alsvolgt uit:

ziggomodemportforwardsc.th

Ik weet nu niet of ik bij external IP mijn externe IP moet invullen of dat ik dit blank kan laten. Heb allebei geprobeerd (wel en niet invullen) maar de poort blijft gesloten.

Wat te doen?

briolet
External op 0.0.0.0 laten. Dit is een optie om alleen verkeer van een heel specifiek IP adres te forwarden. b.v. om alleen verkeer van je zakelijk IP adres naar je thuis computer te forwarden. Op een eenvoudige consumenten router als de Ubee is, hadden ze dit veld beter weg kunnen laten.

PS: ik zie wel dat je een nieuwere hardware versie van de Ubee hebt dan mijn Ubee van een jaar geleden.

Daftman
Bedankt voor je reactie. Ik zal het allemaal eens invullen. Mocht het niet werken zal ik posten wat ik ingevuld heb. Ik heb vanmiddag van alles geprobeerd maar ik kreeg mijn poort maar niet open. Maar ik bedacht me net dat ik zo stom was om niet mijn firewall te controleren.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Poort openen portforwarden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
geen bijlage openen in ziggo mail Algemeen : 10 29-09-2017
instellingen firewall en ftp poort Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 13 03-03-2015
Traag openen internet pagina's Klacht over Ziggo : 8 15-06-2014
poort 119 dicht hoe gaat deze open Nieuwsgroepen : 2 11-06-2014
Poort 445 open zetten in Cisco EPC3928 Algemeen : 8 01-05-2014