obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Plotseling hoge ping en lage downloadsnelheid
cube
Goedendag,

sinds 2/3 weken heb ik hier thuis last van plotselinge hoge pings. Normaal als ik naar google.com ping krijg ik een ping van rond de 15ms en een paar minuten later stijgt hij naar 300-500ms. En opeens gaat hij van 300-500ms naar +/- 15ms.

Hier hebben we het Ziggo TV + Internet Z2 abonnement. 40 Mbps download en 4 Mbps upload.

Ik heb dit probleem op meerdere computers en bekabeld of draadloos maakt niks uit. Ik heb ziggo al meerdere malen gebeld en er zijn vanochtend 2 monteurs langs gekomen, die hebben een nieuw kastje aan de muur gehangen, want hij zou verouderd zijn en zorgen voor een slechte verbinding.

Als bijlage een printscreen van tracerts van: vóór de pieken, tijdens "wat lagere" pieken en hoge pieken en dan plotseling geen pieken meer.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Met vriendelijke groet,

Joey
cube voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Zippo
Er zijn verschillende onderwerpen over hoge ping waardes. O.a. dit onderwerp: Zeer hoge pingpieken

Ook voor jou geldt dat het probleem zich niet bij jou thuis voordoet maar op het netwerk van ziggo.

Ik kan alleen maar speculeren dat het te maken heeft met de snelheidsverhogingen en het wifi hotspot netwerk. Oftewel Ziggo heeft capaciteit tekort.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
cube
Bedankt voor je reactie! Zo te zien is er nog geen oplossing dat dus voor de hand ligt. Ik zal morgen Ziggo weer eens bellen en even kijken of er een oplossing voor is.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Plotseling hoge ping en lage downloadsnelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
downloadsnelheid omlaag Snelheid : 25 23-12-2015
Downloadsnelheid ongelooflijk veel lager dan aangegeven in speedtest. Klacht over Ziggo : 4 31-07-2015
Random ping spikes elke 5-10 seconden Snelheid : 2 06-12-2014
Hoge ping naar Gameserver Klacht over Ziggo : 18 12-11-2014
UPNP veroorzaakt ping spikes Firmware : 10 03-09-2014
Advertentie