obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier al je vragen over de firmware van modems, routers, decoders. Wat is de nieuwste firmware. Hoe kan ik mijn firmware versie vinden. Zelf een firmware upgrade gespot, deel het met ons.
 Onderwerp afdrukken
Problemen met UBEE EVW320B firmware 9.9.501
super
UBEE EVW320B WIFI modem/router
Hardware Version 3.9.2
Software Version 9.9.5010

Hebben jullie ook last van de volgende problemen?

-Uitval webinterface na enkele dagen. Symptoom; webinterface niet meer bereikbaar, via bedraad netwerk, noch wifi clients. Login scherm verschijnt niet meer. Modem even van de stroom af en het werkt weer.
Wat hier mee samen lijkt te hangen is dat het internet dan trager lijkt, doorvoer speedtest wel oke, maar het maken van connecties naar websites lijkt trager te gaan. Overigens was dat meestal de reden waarom ik even wilde inloggen in de webinterface.

-Problemen WIFI: random disconnects en daarna aantal keren moeten herconnecten voor er weer verbinding is met 1 laptop, die elders zonder problemen werkt. Ik heb er nu tijdelijk een los accespoint aangehangen en voila geen problemen meer. Wat is er mis met het wifi gedeelte in het modem?
Zag overigens dat nu ineens de 5GHZ optie niet meer beschikbaar is, komt dat nog weer terug?
 
Zippo
Om met het laatste te beginnen. De 5 GHz optie is na de firmware update gekoppeld aan de wifispot functie van Ziggo. Je kunt hem privé dus niet meer gebruiken.

Zelf heb ik een schakelklok op de netspanning van de Ubee staan. Elke nacht gaat dat ding een minuutje uit om problemen met het modem te voorkomen.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
super
Ah, ik ben nu aan het kijken naar dat wifispot gedoe.... weet nog niet of ik daar blij mee ga worden. Ik kan nu niet het wifi in de modem uitzetten (wlan led blijft branden) en wifispot uitzetten bij "mijn ziggo" gaat nog niet want het is hier nog niet actief.

Elke nacht de modem van de stroom af met een tijdklok, ja dat is een idee maar het klinkt wel primitief. Ik heb hiervoor een aantal ADSL modem/routers gehad en dat draaide vaak gewoon maanden achter elkaar zonder omkijken. Wat is er mis met de firmware/hardware van dat ubee geval en is Ziggo bezig met een oplossing? Heeft het nog zin als ik contact opneem met Ziggo of is dat bij voorbaat kansloos?

De aanbevolen optie van ziggo voor een eigen router is deze als DMZ instellen, als ik dan ook nog de firewall helemaal uitzet etc. blijft het dan wel stabiel?
Ik las dat je het ding ook in bridge mode kan laten zetten, zijn dan alle problemen 100% opgelost? Nadeel is dan dat je geen signaalwaarden meer kan uitlezen in de modem. Of kan dat alsnog via bijvoorbeel SNMP?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen met UBEE EVW320B firmware 9.9.501', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Firmware update SmartWifi pods Algemeen : 6 23-02-2022
verouderde firmware? Firmware : 18 25-06-2018
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Problemen POP accounts Storing : 6 28-08-2017
Advertentie