Onderwerp bekijken
Een ieder mag hier "Nieuws van en over Ziggo" posten.
kabelinternet van Ziggo binnen enkele jaren nog 20 keer sneller
|
|
Zippo |
Geplaatst op 22-09-2013 10:46
|
Superbeheerder » In the cloud » 3e wolk » Alles-in-1 Plus » Ubee EVW3226 WiFi » Asus RT-AC87U » TV Standaard » Cisco 8455DVB Berichten: 2248 Lid sinds: 02-01-2007 |
Ziggo Chief Technical Officier Paul Hendriks stelt dat binnen enkele jaren kabelbedrijven internet met twintig keer hogere snelheid kunnen aanbieden. Het toverwoord hierbij is DOCSIS 3.1. Op dit moment gebruiken Nederlandse kabelbedrijven DOCSIS 3.0, waarbij UPC met 200 Mbps de hoogste internetsnelheid levert. Bij de huidige techniek kunnen kabelbedrijven na een extra investering de internetsnelheid tot 1 Gbps verhogen. Als in 2016 DOCSIS 3.1 beschikbaar komt, kunnen kabelbedrijven internetsnelheden tot 3 Gbps gaan aanbieden. Dat is volgens Hendriks vooral van belang voor de consument die op middellange termijn over en altijd toegang tot tv- en videocontent wil hebben. Door nieuwe technieken kunnen kabelbedrijven niet alleen download- maar ook uploadsnelheden verhogen. Meer internetsnelheid kan ook een rol spelen bij het aanbieden van meer digitale tv-zenders. Met de komst van nieuwe tv-technieken als Ultra HD is dit belangrijk. Door de combinatie van traditionele DVB-C broadcasting met televisie via internet – ook wel IPTV genoemd – kunnen kabelbedrijven een veel groter zenderaanbod aan klanten aanbieden dan nu het geval is. Ziggo heeft vorig jaar hiermee de eerste stap gezet door video on demand-content bij oudere kabeldecoders via gecombineerde DVB-C en IPTV techniek te gaan aanbieden. Kabelbedrijven UPC en Ziggo hebben nog voldoende ruimte voor sneller internet en uitbreiding van zenderaanbod via DVB-C beschikbaar als men de analoge zenders uitschakelt. De combinatie DVB-C en IPTV via kabelnetwerken zorgt ervoor dat er minder prioriteit de nieuwe digitale broadcast-techniek DVB-C2 wordt gegeven. Bron: totaaltv |
|
|
mesa57 |
Geplaatst op 23-09-2013 09:10
|
Expert » Mijdrecht » Alles-in-1 Extra » Ubee EVM320B » Netgear wndr3700 » TV Standaard » CI+ Module SMiT Berichten: 626 Lid sinds: 11-11-2009 |
Kunnen is een mooi woord. Wat hij er niet bij zegt is dat dan de hele coax infrastructuur vervangen moet worden. Dus dat zal niet zo snel gebeuren. IPTV is ook leuk, hoewel de klanten daar niet op wachten, maar vergt ook vergaande veranderingen in de infrastructuur. Eens afwachten hoe de Ziggo shareholders daar tegenover staan. |
|
|
nl3prc |
Geplaatst op 24-09-2013 12:15
|
Activiteit » Den Helder » 1781 » Alles-in-1 Extra » Ubee EVM320B » sitecom » TV Extra » Humax iHDR-5300c Berichten: 29 Lid sinds: 03-09-2013 |
Uitschakelen van de ouwe vertrouwde analoge zenders ja ja ik kan me voorstellen dat er een hoop oudere zijn die nog steeds analog tv kijken. Ik doe dat ook nog wel eens op mijn vierde tv je mag immers maar 3 kaarten registreren. en daar komt nog bij een beetje storing op analog dan kan je nog steeds tv kijken een beetje storing op digitaal en weg is het beeld Zowel waarom dan niet
|
|
|
Justin23 |
Geplaatst op 24-09-2013 13:07
|
Activiteit » Kerkrade » 6466CH » Alles-in-1 Extra » Technicolor TC7210 » TV Extra » Humax iHDR-5300c Berichten: 193 Lid sinds: 21-11-2009 |
Quote nl3prc schreef: Uitschakelen van de ouwe vertrouwde analoge zenders ja ja ik kan me voorstellen dat er een hoop oudere zijn die nog steeds analog tv kijken. Ik doe dat ook nog wel eens op mijn vierde tv je mag immers maar 3 kaarten registreren. en daar komt nog bij een beetje storing op analog dan kan je nog steeds tv kijken een beetje storing op digitaal en weg is het beeld Je kunt 5 smartcards per account activeren. 3 via Internet en de 4e en 5e telefonisch. Heb ik zelf ook. |
|
|
Bitfreak |
Geplaatst op 24-09-2013 18:58
|
Beheerder » Onnen » 9755PE » Alles-in-1 Plus » Ubee EVW320B WiFi » Fritz!Box 7490 » TV Standaard » CI+ Module SMiT Berichten: 370 Lid sinds: 21-03-2009 |
Wij ook |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'kabelinternet van Ziggo binnen enkele jaren nog 20 keer sneller', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Ziggo probleem met sky showtime | Klacht over Ziggo | : 2 | 30-06-2024 |
Student op zoek naar klantnummer Ziggo | Algemeen | : 4 | 22-04-2024 |
Ziggo VAW | Klacht over Ziggo | : 2 | 19-01-2024 |
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing | Klacht over Ziggo | : 4 | 24-12-2023 |
Ziggo Safe Online | Algemeen | : 2 | 30-11-2023 |
Advertentie