Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
zyxel nsa325v2 en de ubee evw3200
|
|
rolandvrielink |
Geplaatst op 20-01-2014 19:51
|
Activiteit Berichten: 49 Lid sinds: 20-09-2011 |
BT, je hebt gelijk, het is een lan ip op de zyxel. dit ip adres heb ik de evw3200 bij gateway/static lease met het mac adres "enabled" moet ik m dan in ubee ook nog in DHCP "reserveren" gr roland update: is forwarding vlg foto zo goed? update 2: heb het lan ip zyxel bij DMZ host weggehaald Als ik nu ftp:// wan ip adres intik moet ik een naam en wachtwoord ingeven, goed dus. nu sluit ik die internet pagina en open een nieuw venster en tik opnieuw ftp:// wan ip adres en dan opent die direct die pagina zonder naam en wachtwoord. Vraag: als ik nu ingelogd ben op die ftp:// wan ip adres kun je dan ook "uitloggen" op die pagina???
rolandvrielink voegde bij, bestand:
Gewijzigd door rolandvrielink op 20-01-2014 20:14 |
|
|
Black Tiger |
Geplaatst op 20-01-2014 20:34
|
Beheerder » State Penitentiary » Alles-in-1 Plus » Arris » Fritzbox 7490 » TV Plus » Nextbox / Humax 5300 Berichten: 2864 Lid sinds: 07-04-2011 |
Interne lan ip's hoef je niet perse weg te werken hoor, kan toch niemand iets mee. Volgens mij is het met static lease adres met mac adres enablen hetzelfde dan in dhcp reserveren, maar dat weet ik niet zeker, ik heb geen Ubee. Misschien dat een van de anderen daar duidelijkheid over kan geven? De forwarding is zo te zien prima. V.w.b. dat je de tweede keer geen gebruikersnaam en wachtwoord hoeft in te geven, dat ligt aan de cache van je browser, die onthoudt dat een bepaalde tijd. Daar kun je dus niet mee uitloggen, dan moet je de timeout afwachten, die stond op iets van 10 of 15 minuten zag ik eerder? Wil je kunnen uitloggen zul je moeten inloggen met een ftp client zoals bijvoorbeeld Cuteftp of Filezilla of zoiets. Greetings, Black Tiger
|
|
|
rolandvrielink |
Geplaatst op 20-01-2014 22:05
|
BT, is het een probleem als je beide, zowel static lease adres met mac adres enablen en in dhcp reserveren, beide ingeschakeld zijn? |
|
|
Black Tiger |
Geplaatst op 20-01-2014 23:24
|
Beheerder » State Penitentiary » Alles-in-1 Plus » Arris » Fritzbox 7490 » TV Plus » Nextbox / Humax 5300 Berichten: 2864 Lid sinds: 07-04-2011 |
Ik zou het niet weten, ik ken het verschil niet tussen beiden, want ik dacht dat een static lease met mac adres juist zo'n dhcp reservering was. Het gaat er maar om dat het apparaat telkens hetzelfde ip krijgt en geen problemen met dhcp oplevert. Welke methode je daarvoor gebruikt maakt niet zoveel uit, als het maar goed werkt. Greetings, Black Tiger
|
|
|
briolet |
Geplaatst op 21-01-2014 01:00
|
Expert » 8100AA » TV + Internet Z2 » Ubee EVW320B WiFi » Airport Extreme (2x) » Humax iHDR-5200c Berichten: 808 Lid sinds: 12-05-2012 |
@rolandvrielink: Volgens mij is dat hetzelfde. Ik denk dat je bedoeld dat je zowel het IP vast zet in de client alsook het IP reserveert in de router. Dat is dubbelop, maar kan geen kwaad. Let wel dat een vast adres in de client eerst komt. Als de client zichzelf een IP geeft, zal zal hij verder geen andere dhcp gegevens opvragen van een dhcp server, zoals dns instellingen en gateway. Die moeten dan ook in de client gedefinieerd worden. Tenzij je een client hebt die zijn Ip vast kan zetten, maar de rest wel via dhcp ophaalt. Zelf heb ik een router die ook dhcp messages ondersteunt. Dat is een korte meldtekst die je zelf kunt samenstellen. Als hij dan via dhcp een IP ophaalt, haalt hij ook direct die message op. De meeste apparaten negeren die messages, maar mijn laptop laat dan het bericht op het scherm zien als hij een IP via wifi krijgt zodat ik direct zie dat ik verbinding heb met het goede netwerk. Als mijn laptop zelf zijn IP bepaalt, krijg ik die melding niet. Deze optie zal bijna niemand gebruiken, maar het geeft aan dat er wel kleine verschillen inzitten waar dat IP als eerste vastgezet wordt. |
|
|
rolandvrielink |
Geplaatst op 21-01-2014 21:33
|
thx allen, ik heb het draaiende zoals ik het graag wil. groeten roland |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'zyxel nsa325v2 en de ubee evw3200', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Wifi punt Zyxel Wap6807 | Algemene computer en software vragen. | : 8 | 16-01-2022 |
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? | Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. | : 2 | 19-10-2017 |
Ubee modem icm ip camera probleem | Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. | : 23 | 30-08-2017 |
Ziggo ubee 3200 | Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. | : 5 | 22-10-2016 |
Automatische reset van Ubee EVW321B | Klacht over Ziggo | : 8 | 01-10-2016 |
Advertentie