Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
router aan ziggo modem geeft netwerkprobleem
|
|
juistevorm |
Geplaatst op 12-02-2014 18:51
|
Activiteit » 2909PK » Alles-in-1 Plus » Ubee EVW320B WiFi » TP Link Archer C7 » TV Plus Berichten: 2 Lid sinds: 12-02-2014 |
Ik heb vandaag een wifi router (TP Link Archer C7) aan mijn ubee ziggo modem gehangen. Ik heb de handleiding van ziggo gevolgd van hoe je een router aan een router kan hangen en moet instellen. Via mijn PC kom ik draadloos niet meer op mijn NAS (wel bekabeld). Ergens loopt er iets fout met de modem en de router. Ik kom wel op draadloos internet met mijn pc. Ook de andere apparaten die aan de modem hangen hebben internet. Kan iemand me adviseren hoe ik dit oplos? Bij voorbaat dank. |
|
|
briolet |
Geplaatst op 12-02-2014 21:29
|
Expert » 8100AA » TV + Internet Z2 » Ubee EVW320B WiFi » Airport Extreme (2x) » Humax iHDR-5200c Berichten: 808 Lid sinds: 12-05-2012 |
De ene keer heb je het over ziggo modem, de andere keer weer over ziggo router. Het is me dus niet duidelijk wat je hebt. Zorg er wel voor dat er geen apparaten aan de wan-zijde van een router zitten. Als je dat wel hebt, moet je poorten gaan forwarden om bij apparaten aan de lan-kant van de router te komen. |
|
|
juistevorm |
Geplaatst op 13-02-2014 09:06
|
Activiteit » 2909PK » Alles-in-1 Plus » Ubee EVW320B WiFi » TP Link Archer C7 » TV Plus Berichten: 2 Lid sinds: 12-02-2014 |
Het gaat over een TP link archer C7 router en de ziggo ubee (modem+router). Ik heb DHCP uitgeschakeld en in de TP link heb ik de kabel van wan naar lan gezet. Probleem is opgelost. Nu de kabel in de lan zit kan ik dan ook de andere lan poorten nog gebruiken in de tp link? |
|
|
briolet |
Geplaatst op 13-02-2014 17:57
|
Expert » 8100AA » TV + Internet Z2 » Ubee EVW320B WiFi » Airport Extreme (2x) » Humax iHDR-5200c Berichten: 808 Lid sinds: 12-05-2012 |
Een router, bevat eigenlijk altijd een switch. Op die switch zitten de lan-poorten en de wan poort loopt via het routerdeel. De Wifi zit ook op een van die switch uitgangen. Zoals je het nu aangesloten hebt, is het effectief een switch waarbij je ook alle ander lan poorten kunt gebruiken. De Ubee verzorgt nu het de routing en ik denk dat je nu voor de TP link de beste oplossing gebruikt. Alleen bij de duurdere routers kun je vaak het hele routing deel via de instellingen uitschakelen waardoor ook de wan-poort in een reguliere lan poort veranderd. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'router aan ziggo modem geeft netwerkprobleem', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Ziggo probleem met sky showtime | Klacht over Ziggo | : 2 | 30-06-2024 |
Student op zoek naar klantnummer Ziggo | Algemeen | : 4 | 22-04-2024 |
Ziggo VAW | Klacht over Ziggo | : 2 | 19-01-2024 |
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing | Klacht over Ziggo | : 4 | 24-12-2023 |
Ziggo Safe Online | Algemeen | : 2 | 30-11-2023 |
Advertentie