obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Ziggo email storing
Black Tiger
Hebben hier meer mensen last van?
Er komt een timeout, email kan niet gebruikt worden.

Als je het via webmail probeert krijg je een melding met op het eind tussen haakjes LGI-0005 als foutnummer.

Outlook geeft de volgende foutmelding:

Quote

Taak xxxxx Ziggo - Ontvangen... rapporteert fout (0x800CCC92): De e-mailserver heeft uw aanmelding afgewezen. Controleer de gebruikersnaam en het wachtwoord voor dit account in Accountinstellingen. De reactie van de server was: -ERR Account is temporarily unavailable.


Maar het wachtwoord is goed, niks aan verandert, lijkt me dus eerder een storing of werkzaamheden, is echter niets vermeld op Ziggo's storingspagina.
En dit is minstens al om 00:43 uur begonnen, we zitten nu 03:00 uur en het werkt nog steeds niet.
Greetings, Black Tiger
 
Black Tiger
Schijnbaar heb ik iemand wakker geschreven bij Ziggo.
Het bericht staat er nog geen 5 minuten of het probleem is opgelost. Grin
Greetings, Black Tiger
 
sine
Hallo,
had ook vanaf een uur of elf gisteravond HĂ©lemaal niets ( internet ), kreeg overigens geen foutmelding oid!.
Vraag mij dan ook af of er hier storingen of werkzaamheden waren?.
@Black Tiger in welke regio zit U dan , als ik vragen mag, ik in Noord Limburg.
bvd Dank voor bericht.
groet Sine.
 
briolet

Quote

Black Tiger schreef:

Als je het via webmail probeert krijg je een melding met op het eind tussen haakjes LGI-0005 als foutnummer.


Wordt de "LGI-0005" foutmelding niet veroorzaakt door de grote hoeveel sinterklaas verlanglijstjes die op 5 december verwerkt moeten worden. Smile
 
sine
Was er nu gisteravond/nacht een storing??
 
Black Tiger
Sine, geen idee of het storing of werkzaamheden zijn geweest.
Mijn locatie is Zuid-Limburg en gelukkig hadden wij hier wel internet, alleen de email heeft dus een paar uur er uit gelegen.

@Briolet: Hahaha, dat zou zomaar kunnen. LoL.Grin
Greetings, Black Tiger
 
briolet
En sommige mailstoringen veroorzaak je zelf. Zo kreeg ik nu pas de notificatie dat er nieuwe posts in dit topic waren. Oorzaak: Een paar dagen geleden heb ik een paar overbodige poorten in mijn router gesloten, maar ik lette niet op en had blijkbaar ook poort 25 gesloten. Whistl

Omdat ik vandaag een mailtje miste ben ik op onderzoek uitgegaan. Poort 25 weer open gezet en de afgelopen paar uur stromen de mailtjes weer binnen op mijn mailserver (Synology nas)
 
Black Tiger
Hahaha, ja inderdaad, met een vergissinkje kun je ook bepaalde "storingen" veroorzaken. LOL
Maar goed dat je het gevonden hebt, dat men geen mail meer ontvangt wil gelukkig nog wel eens opvallen.
Greetings, Black Tiger
 
briolet
Wat het minder opvallend maakt is dat niet alle mailservers op poort 25 afleveren. G-mail levert b.v. op poort 465 af, dus die mailtjes komen wel nog binnen, waardoor het niet direct opviel dat dit mailadres een probleem gaf.

En het gros van mijn mail komt toch nog steeds op een externe mail provider binnen zodat het aantal ook niet direct een hint gaf.

Ik zie wel dat het notificatie mailtje van dit topic 59 uur vertraagd was, dus blijft de mailserver die dit forum gebruikt minimaal zo lang proberen de mail af te leveren voordat hij hem terug naar de afzender stuurt. Ik dacht dat de meeste mailservers dit al na 48 uur met een foutmelding terug stuurden naar da afzender.

Ik gebruik geen backup mailserver die mijn mail bewaart bij storingen.
 
Black Tiger

Quote

Wat het minder opvallend maakt is dat niet alle mailservers op poort 25 afleveren.

Ehmz... nee dat is niet correct.
Alle mailservers leveren gewoon op poort 25 af. Dat is volgens RFC.
MTA naar MTA is poort 25
De poort 587 is uitsluitend voor client naar MTA verkeer.
Poort 465 mag de laatste 15 jaar eigenlijk helemaal niet meer voor SSL verkeer gebruikt worden volgens RFC 3569, maar daar trekt nauwelijks iemand zich iets van aan. Je hoeft poort 465 ook niet open te hebben en kunt dan gewoon ook Gmail mailtjes binnen krijgen op poort 25.
Ik zou me wel kunnen voorstellen dat Gmail poort 465 als fallback gebruikt als 25 niet werkt. Of... zoals het helemaal niet mag... eerst 465 probeert en als die niet werkt dan poort 25 als fallback neemt.
Hoe dan ook, Gmail kan mails bij je binnen krijgen en dat kan dan verwarrend werken, klopt. Smile

Inderdaad blijft een mailserver een paar dagen proberen.
Bij Exchange is dat standaard 2 dagen inderdaad.
Bij Exim op Linux wordt veelal 4 dagen als standaard gebruikt.

Ligt er trouwens ook een beetje aan wat de foutmelding is die de mailserver af geeft. Bij bepaalde foutmeldingen gaat de mail onmiddelijk terug naar de afzender, tenzij er een backup-mx is.
Als je jouw domein bij Transip geregistreerd hebt, dan zit er gratis een backup-mx bij. Hoef je maar in te stellen.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo email storing', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie