Onderwerp bekijken
Deel je ervaring!
Ziggo HD-zenders nu met variabele bitrate
|
|
Zippo |
Geplaatst op 23-01-2015 23:52
|
Superbeheerder » In the cloud » 3e wolk » Alles-in-1 Plus » Ubee EVW3226 WiFi » Asus RT-AC87U » TV Standaard » Cisco 8455DVB Berichten: 2248 Lid sinds: 02-01-2007 |
De tien meest bekeken HD-zenders van de NPO, RTL Nederland en SBS Broadcasting zijn na de fusie met UPC ongewijzigd gebleven. De andere kanalen die in HD te zien zijn, hebben echter sinds kort een variabele bitrate. Eerder werden dergelijke zenders met een vaste bandbreedte van ongeveer 9 Mbit/s doorgegeven. Nu gebeurt dat met een variabele bitrate tussen de 6 en 12 Mbit/s. Dat wil zeggen dat encoders zelf afhankelijk van het uitgezonden beeld een bandbreedte aan het HD-kanaal toekennen. Bij stilstaand of beeld met minder snelle wisselingen is dat b.v. 6 Mbit/s, bij snelle beeldwisselingen, bijvoorbeeld bij sportuitzendingen gaat het omhoog naar 12 Mbit/s. |
|
|
MisterSenseo |
Geplaatst op 24-01-2015 00:36
|
Beheerder » Thuis » 2531XC » Internet Extreme » FRITZ!Box 6690 Cable » TV Complete » Media Next Berichten: 2612 Lid sinds: 03-11-2009 |
Yessssssssssss, werkgelegenheid ! Ik zie ze al zitten hoor 1250 man op een rijtje, op een hometrainer, allemaal dynamo's eraan gekoppeld...................."Hey, sportuitzending, trappennnnnnnnnn". Hahahaha, dirty mind of zijn er meer die zulke onzin voor zich zien ? Gewijzigd door MisterSenseo op 24-01-2015 02:05 Met vriendelijke groet, MisterSenseo
De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor ! |
|
|
Black Tiger |
Geplaatst op 24-01-2015 01:46
|
Beheerder » State Penitentiary » Alles-in-1 Plus » Arris » Fritzbox 7490 » TV Plus » Nextbox / Humax 5300 Berichten: 2864 Lid sinds: 07-04-2011 |
Als ik me niet vergis gebruikt Canal Digitaal die techniek ook al een tijdje op hun transponders. Zou me niet verbazen als ze het daarvan afgekeken hebben. Greetings, Black Tiger
|
|
|
Gilex |
Geplaatst op 24-01-2015 20:57
|
Activiteit » Assen » Alles-in-1 Plus » Ubee EVM320B » Asus RT-N66U » TV Extra » CI+ Module SMiT Berichten: 144 Lid sinds: 05-01-2011 |
Zal het met een kleine 2 week van zelf zien of er verschil in zit. Vandaag de brief binnen gekregen dat we rond 2 februari aan de beurt zijn voor de omzetting. Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there......
|
|
|
Zippo |
Geplaatst op 25-01-2015 01:23
|
Superbeheerder » In the cloud » 3e wolk » Alles-in-1 Plus » Ubee EVW3226 WiFi » Asus RT-AC87U » TV Standaard » Cisco 8455DVB Berichten: 2248 Lid sinds: 02-01-2007 |
Ben benieuwd naar je bevindingen.
|
|
|
Gilex |
Geplaatst op 02-02-2015 23:01
|
Activiteit » Assen » Alles-in-1 Plus » Ubee EVM320B » Asus RT-N66U » TV Extra » CI+ Module SMiT Berichten: 144 Lid sinds: 05-01-2011 |
Kan nog geen echte verschillen zien eigenlijk. Zitten inmiddels op de nieuwe (UPC) freq. Enige wat me wel opviel is dat de info in de EPG een stuk kariger is invergelijking met de "oude" Ziggo omgeving. Dat is wel jammer eigenlijk.. De EPG info bij een programma was in de oude situatie een stuk uitgebreider. fictief voorbeeldje: Het was: serie blablablabla (HD) aflevering xx van seizoen XX met Piet Pietjes en Jan Flipsen Piet gaat na lang aandringen beginnen aan de lange tocht naar het eiland.. Jan doet ondertussen de volgende grote stad aan om vol in het festival te duiken.. enz enz enz Nu met de omzetting naar de UPC freq. is het: Piet maakt een tocht en Jan bezoekt een stad Bovenstaand is fictief maar ik zie bij veel series dat de info een stuk minder uitgebreid is dan voorheen. Je kon in de oude situatie ook daardoor veel specifieker zoeken op een trefwoord. (zoeken in de info en op titel) Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there......
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo HD-zenders nu met variabele bitrate', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Ziggo probleem met sky showtime | Klacht over Ziggo | : 2 | 30-06-2024 |
Student op zoek naar klantnummer Ziggo | Algemeen | : 4 | 22-04-2024 |
Ziggo VAW | Klacht over Ziggo | : 2 | 19-01-2024 |
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing | Klacht over Ziggo | : 4 | 24-12-2023 |
Ziggo Safe Online | Algemeen | : 2 | 30-11-2023 |
Advertentie