Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
Al 2 weken packet loss
|
|
KevinH |
Geplaatst op 24-03-2015 11:01
|
![]() Activiteit ![]() » Voorburg » Ubee EVW3200 Berichten: 2 Lid sinds: 24-03-2015 |
Hallo, Ik heb nu al twee weken last van packet loss bij verschillende online games en programma's zoals Skype. Dit was eerst om de 30 minuten maar begint steeds meer te worden. Eerst begon het met een spel genaamd guild wars 2, heb met hun klantenservice contact opgenomen waarvan ik even met pingplotter moest kijken en dit aan moest laten zien. 2x naar klanten service gemaild waarvan ik na 30 minuten een berichtje terug kreeg dat er zogenaamd was gebeld maar dat ze mij niet te pakken hebben kunnen krijgen, dus zelf maar een keer gebeld. Ten eerste werd er verteld dat ziggo geen pingplotter aan nam en het kwam er op neer dat het (heel toevallig) de servers van al die andere programma's waren. Ik hoop dat ik hier wel een oplossing kan krijgen of op zijn minst meer informatie, Alvast bedankt, Kevin ![]() ![]() |
|
|
Zippo |
Geplaatst op 24-03-2015 23:05
|
![]() Superbeheerder ![]() » In the cloud » 3e wolk » Alles-in-1 Plus » Ubee EVW3226 WiFi » Asus RT-AC87U » TV Standaard » Cisco 8455DVB Berichten: 2250 Lid sinds: 02-01-2007 |
Vanaf hop 6 zit je niet meer op het ziggo netwerk, daar kan ziggo dus niets aan doen. Hop 1 is je eigen modem/router, vreemd dat daar al packet loss optreedt. Nog gekker is hop 2, daar begint het echte probleem volgens mij. Geen ip adres of RDNS en 100% packet loss. Een beetje packet loss is niet erg en is zelfs een feature van professionele netwerkrouters om ddos tegen te gaan. 100% packetloss is wel een probleem. In pingplotter kun je onder edit/options het packet type veranderen van ICMP naar b.v. TCP packets. Probeer dat eens! ICMP kan geblokkeerd worden. |
|
|
KevinH |
Geplaatst op 25-03-2015 11:02
|
![]() Activiteit ![]() » Voorburg » Ubee EVW3200 Berichten: 2 Lid sinds: 24-03-2015 |
Elke optie die de packet type veranderd geeft helaas alleen maar meer packet loss en daarbovenop nog een error. Heb dit probleem al sinds de 13e, daarvoor nog nooit gehad.![]() |
|
|
Black Tiger |
Geplaatst op 25-03-2015 14:17
|
![]() Beheerder ![]() » State Penitentiary » Alles-in-1 Plus » Arris » Fritzbox 7490 » TV Plus » Nextbox / Humax 5300 Berichten: 2865 Lid sinds: 07-04-2011 |
Er is duidelijk iets mis, misschien al met het modem of je verbinding. Dat Ziggo zegt geen pingplotter aan te nemen kan goed. Je zal toevallig een medewerker met wat meer verstand van zaken gehad hebben, die geadviseerd heeft om pingplotter eens te gebruiken om te zien waar het packet loss zit. Quote en het kwam er op neer dat het (heel toevallig) de servers van al die andere programma's waren. Een vrij standaard antwoord van iemand die de moeite niet wenst te nemen om het na te kijken of niet weet hoe hij/zij dat doen moet. Dit antwoord kun je heel eenvoudig omzeilen door een paar ping traces te maken naar bijv. sites als ziggo.nl en xs4all.nl en bol.com om maar eens een paar bekenden binnen NL te noemen. Met de storingen die ik bij jou zie, denk ik niet dat je moeite zult hebben ook daar packet loss te hebben. En dan zullen ze toch eens naar die storing van je moeten kijken. Dus dat is wat ik zou doen, even zo'n "bekende" traces maken, kijken naar het packet loss en dan opnieuw bellen en aandringen dat je een rot verbinding hebt. En ook dat je dat al sinds de 13de hebt en daarvoor nog nooit. Greetings, Black Tiger
|
|
|
Zippo |
Geplaatst op 25-03-2015 18:00
|
![]() Superbeheerder ![]() » In the cloud » 3e wolk » Alles-in-1 Plus » Ubee EVW3226 WiFi » Asus RT-AC87U » TV Standaard » Cisco 8455DVB Berichten: 2250 Lid sinds: 02-01-2007 |
Kun je een kabel modem lenen van een kennis? Heb je dan nog packet loss? Zo niet koppel je eigen modem niet aan en bel de klantenservice. Geef aan dat je geen verbinding meer hebt met internet. Als het meezit sturen ze een nieuw modem. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
![]() ![]() |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Al 2 weken packet loss', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
AL 2 dagen geen internet en al meerder storingen sinds ik klant ben van Ziggo in 10 weken. | Klacht over Ziggo | : 2 | 25-11-2019 |
Ik wacht al 14 weken | Klacht over Ziggo | : 3 | 04-04-2017 |
Al 2 weken kan Ziggo mijn Ziggo modem niet in bridge-modus zetten | Klacht over Ziggo | : 5 | 04-10-2016 |
kan wifispots al ruim twee weken niet activeren. | Klacht over Ziggo | : 4 | 26-04-2016 |
Al 6 weken geen telefoon en internetverbinding | Algemeen | : 2 | 15-08-2011 |