obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Horizon Box activatie
Beauty555
Op 2 september zou mijn Ziggo Alles –in-1 Extra pakket overgaan naar het Ziggo Connect Max en Play Max pakket.
Netjes kreeg ik op diezelfde 2 september ook via de postbode de Horizon TV ontvanger geleverd.

Horizon TV Box meteen aangesloten volgens de regels en installeren maar. Op de doos stond namelijk nog de mooie tekst “Binnen 75 minuten geïnstalleerd”.
Echter nadat ik enkele uren later nog steeds geen werkende Horizon TV ontvanger had maar eens gebeld met Ziggo.

Ze zagen het meteen. Het volledige proces van 8 stappen was niet volledig omgezet. Ze hadden daarom nog even het 10 cijferig serienummer van mijn Horizon Box nodig om de activatie volledig af te ronden. Ik vroeg 10 cijferig ....want de mijne had 12 cijfers ???
Het kon wel maximaal 24 uur duren eer het systeem de Horizon Box automatisch geactiveerd had vertelde de medewerker van Ziggo. Dus geduld.

Echter na 24 uur nog steeds geen werkende Horizon Box. Weer gebeld met Ziggo. Sorry meneer maar we moeten nu een “Ticket” aanmaken voor de helpdesk want we zien dat er nog enkele zaken niet geactiveerd zijn en dat kan alleen de helpdesk. Dit proces kan maximaal 48 uur duren eer de helpdesk dit “Ticket” opneemt werd me verteld. Dus nogmaals geduld a.u.b.

Na 5 dagen nog steeds geen werkende Horizon Box. Weer gebeld. Sorry meneer maar de “Ticket” die aangemaakt was is niet volledig aangemaakt door mijn collega. Vandaar dat de helpdesk er niets mee kon doen. Weer opnieuw een “Ticket” aangemaakt nu met alle gegevens zoals ook de diverse MAC gegevens van de Box. Gaat wel weer maximaal 48 uur duren werd mij verteld. Dus nogmaals geduld.

Na 48 uur nog steeds geen werkende Horizon Box. Weer gebeld. Sorry meneer ....wij zijn Ziggo en UPC moet de “Ticket” aannemen en verwerken. Wij van Ziggo hebben ook geen zicht op de werkzaamheden van UPC. Nogmaals geduld.

GEDULD ???.......ik heb al 8 dagen geduld ....maar langzaam raakt mijn geduld met Ziggo wel op.
 
MisterSenseo
Ik heb je probleem doorgespeeld naar het WebCareTeam, misschien kunnen zij de juiste medewerkers een trap onder de batterij geven zodat jouw geduld niet te lang op de proef gesteld wordt......... Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Beauty555
Ongelofelijk. De Horizon werkt en is uiteindelijk na 8 dagen bellen met Ziggo, testen, proberen en afwachten geactiveerd.

Ik weet niet of het komt doordat ik na 8 dagen maar eens een bericht op dit forum heb geplaatst of door de goede hulp van MisterSenseo. Maar Ziggo heeft de connectie met UPC gevonden. En wat eerst 8 dagen niet lukte is nu binnen enkele uren gelukt.

Nogmaals dank MisterSenseo !
 
MisterSenseo
Hahaha, ik heb ook geen inzicht of het hierdoor gekomen is.
Eindresultaat is er, het werkt, dat is het enige dat telt.
Veel plezier met je Horizon box......... Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
marcdegraaf
Hallo,

Zit bovenstaand verhaal te lezen en is een feest van herkenning.
11 september is mijn abonnement in gegaan met de Horizon mediabox, alles aangesloten volgens de handleiding, maar het apparaat werkte niet (eerst code 1030 en daarna alleen maar "even wachten aub").
Helpdesk gebeld, die konden niets doen, het zou hoogstwaarschijnlijk aan de kabel liggen. Toch maar een dagje gewacht, internet afgespeurd naar mogelijke oplossingen en zaterdag weer naar de helpdesk gebeld. Hier gevraagd of ze konden kijken of de mediabox geactiveerd was. Dit was niet het geval en aan de hand van het serienummer gingen ze dit alsnog doen. Kon 24 uur duren voordat de box het zou doen. 24 uur later weer geprobeerd, geen succes. Helpdesk weer gebeld en het zou waarschijnlijk aan UPC liggen waar ze geen verstand van hebben. Werd doorgeschakeld en een ticket is aangemaakt. Kreeg nu het bericht dat ze het proberen op te lossen, want waarschijnlijk ligt het aan een storing waar ze nu mee bezig zijn. Of ik toch maar een dagje wilt wachten en werkt het dan nog niet weer terugbel. Ben morgen dus al 4 dagen onderweg met dit probleem.
Misschien helpt het om hier ook een trap onder de batterij uit te delen?Shock
 
Beauty555
Hallo Marc,

Zo te zien gaat het er bij jou exact hetzelfde aan toe zoals bij mij is gebeurd.

Hopelijk duurt het activeren door UPC niet al te lang meer voor je kunt genieten van je Ziggo Horizon Mediabox.

Succes !
 
marcdegraaf
Hallo,

Gisteren maar weer gebeld naar de klantenservice van Ziggo. Na 20 minuten iemand aan de lijn, weer het hele verhaal uitgelegd, doorverbonden, weer het hele verhaal uit moeten leggen (ondanks dat je de 1ste keer te horen krijgt dat dit niet meer hoeft), gevraagd om een ticket aan te maken. Hier moeten ze even intern over overleggen, want ze weet niet precies hoe dit moet. Weer in de wacht gezet (irritant muziekje ondertussen). Krijg halverwege te horen dat de mevrouw van de klantenservice zelf ook in de wacht staat voor intern overleg (????), weer wachten en krijg daarna te horen dat het advies is om een storingsmonteur in te schakelen, omdat dit waarschijnlijk sneller is dan een ticket. Twijfelend ga ik hiermee akkoord waarna ik doorverbonden wordt met iemand van de planning. Deze mevrouw mag ik weer alles vertellen en zij gaat kijken wanneer de storingsmonteur kan komen (ondertussen zit ik al dik een uur aan de telefoon). Eerstvolgende mogelijkheid is 1 oktober!!!. Radeloos als ik ben ga ik hier maar mee akkoord.
Na een uurtje en een rustgevend kopje thee besluit ik toch nog maar even te bellen om alsnog een ticket te vragen, want tot 1 oktober wachten duurt mij toch iets te lang. Na 1 keer doorverbonden te zijn ( en weer alles moeten vertellen, want er wordt echt niets aan elkaar doorgegeven) krijg ik een meneer aan de lijn die mij (na intern overleg) weet te vertellen dat er afgelopen weekeinde een speciaal team van Ziggo op de storingen van de Horizon Mediabox zijn gezet, maar dat nog niet alle storingen zijn opgelost. Er zijn veel problemen blijkbaar met activeren. De beste man verteld mij dat het nog wel tot 5 dagen kan duren voordat alles opgelost is en dat ik hier op moet wachten. Ondertussen moet ik elke dag maar eens proberen of ik door een harde reset te geven het systeem aan de praat kan krijgen.
Ik ga er nu maar vanuit dat dit het meest logische antwoord is wat ik kan krijgen en heb mijn hoop op het weekeinde gevestigd (als de 5 dagen voorbij zijn). Storingsmonteur nog niet afbesteld, maar hoop dat deze niet nodig is.
Waarom verteld iedereen van de klantenservice een ander verhaal?
Heb ondertussen ook nog een email van Ziggo gehad om feedback te geven over de klantenservice en of ik suggesties heb voor verbeteringen!!!!!!! Heb ik nog maar geen antwoord op gegeven.
 
Beauty555
Hallo Marc,

En hoe gaat het ermee?
Nu na 5 dagen wachten hoop ik voor je dat jouw Horizon Box eindelijk is geactiveerd.

Ben benieuwd Think
 
marcdegraaf
Hoi,

Gisterochend heb ik toch nog maar even gebeld naar de klantenservice hoe het met de storing gaat aangezien ik nog steeds geen verbinding had.
Deze mevrouw heeft het nogmaals uitgezocht en kwam erachter dat er administratief een hoop was fout gegaan. Vorige week zaterdag is het blijkbaar toch niet goed gegaan met de activatie van de horizon box. Weer het serienummer en een ander nummer gegeven wat onder op de box staat en ik heb nu te horen gekregen dat hij het zeker aan het eind van de week moet doen. Ze gaan alles vanaf afstand oplossen.
Weer afwachten dus.........

In ieder geval bedankt voor de interesse, dit doet me dan wel weer goedThumbs Up
 
Beauty555
Niet leuk om te zien hoe lang je hier al mee bezig bent Shock

Het zou leuk zijn als niet alleen forumleden interesse hebben voor je probleem.
Maar het zou ook een goede service van Ziggo zijn als ze zelf eens contact met jou zouden opnemen na zoveel telefoontjes die je al gepleegd hebt.
Bij mij was er ook administratief iets fout gegaan met het aanmaken van een Ticket. Niet dat ze dan even contact met je opnemen om naar de juiste gegevens te vragen.
Nee, ze wachten gewoon totdat jij dan wel weer eens contact met hen gaat opnemen. Zodat jij dan weer flink wat tijd kwijt bent om alles weer opnieuw te gaan uitleggen. Laat staan steeds hetzelfde irritante liedje welke je hoort als je in de wacht hangt.
Wordt tijd dat ze eens een ander liedje opzetten.

Sterkte met het afwachten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Horizon Box activatie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
waar is gwlogin.net gebleven voor horizon media box xl? Algemeen : 2 11-08-2019
Horizon box heel vaak ofline. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 09-11-2018
Verbindingsproblemen Horizon Box Klacht over Ziggo : 3 27-02-2018
horizon storing. Klacht over Ziggo : 6 13-12-2017
Horizon mediabox ‘geen signaal, controleer antenne aansluitingen’ Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 3 18-11-2017
Advertentie