obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Hoort elk appartement een eigen groene ziggo aansluiting te hebben.
BG1
Ik woon in een oud herenhuis met twee appartementen. Een op de begane grond en eentje op de bovenste 2 verdiepingen (mijn appartement). Beiden appartementen hebben een eigen huisnummer.

De groene kabel van ziggo komt binnen in de gedeelde meterkast bij de voordeur in de gedeelde hal. Hierin is een stekkerdoos met 1 data aansluiting en 1 tv aansluiting (is dit niet een beetje vreemd bij 2 appartementen?). De tv kabel is vervolgens gesplitst en versterkt naar beide appartementen. (Beide appartementen hebben een ziggo abonnement voor tv, via 1 aansluiting. Vreemd? Hoe kan 2 keer betaald worden voor 1 aansluiting?)

Na het leggen van goede kabelkeur kabels met stekkers etc zijn hier geen problemen meer. De problemen doen zich voor met het internet/wifi. Ons modem is in de gedeelde meterkast aangesloten op de datastekker. (Gelukkig hebben de onderburen geen internet, anders moest deze aansluiting ook gedeeld worden?). Door de afstand naar ons appartement op de 1st en 2de verdieping, het gigantisch aantal wifi verbindingen en onze badkamer die recht boven de meterkast ligt blijft niets meer over van onze internetsnelheid (40 mb naar 1mb). Verschillende fequenties en bamdbreedtes zijn al geprobeerd.

Iemand een oplossing? Hoort niet ieder appartement een eigen aansluiting met groene kabel te hebben? Of moet ik de data aansluiting naar het modem doortrekken naar de 1st verdieping en daar het modem ophangen?

Alvast bedankt.
 
Black Tiger
Ik heb even je andere (zelfde) bericht verwijderd, dubbelposten doen we niet en misschien is het handiger een apart bericht te beantwoorden, dan kunnen we er ook apart eventueel Webcare op attenderen.

Het lijkt er op alsof men gewoon een herenhuis heeft genomen en dat later gesplitst heeft in 2 woningen/appartementen.
Normaliter moet je dan ook de meterkast splitsen dacht ik. Kan me vergissen.
Maar inderdaad vraag ik me dan ook af hoe je twee keer kunt betalen voor 1 aansluiting. Het is me niet precies bekend hoe dit wettelijk of juridisch ligt v.w.b. die groene kabel en meters.

Je probleem ligt hem vermoedelijk in de slechte wifi reikwijdte van de Ziggo modems. Je schrijft het zelf al, dat gaat het nauwelijks redden tot boven.

Misschien dat nog iemand anders ideeën hierover heeft maar op dit moment lijkt het mij een oplossing om een utp kabel naar boven te trekken, en daar een wifi router te plaatsen.
De enige andere oplossing is om gebruik te gaan maken van Homeplug adapters zoals de TP Link, die zijn erg goed.
Daarvoor heb je dan wel nog een stopcontact nodig in de meterkast. En er moet bij gezegd worden dat Homeplugs (ongeacht het merk) niet altijd lekker wensen te werken in stekkerdozen.
Greetings, Black Tiger
 
BG1
Thanks voor je reactie, sorry voor de dubbele post.

Ik neem je tips mee en ben benieuwd naar de mening van andere.

Gr. BG
 
kezeltje

Quote

Black Tiger schreef:

Het lijkt er op alsof men gewoon een herenhuis heeft genomen en dat later gesplitst heeft in 2 woningen/appartementen.
Normaliter moet je dan ook de meterkast splitsen dacht ik. Kan me vergissen.
.


Volgens het bouwbesluit is dat geen eis.
Er moet wel per appartement afgeschakeld kunnen worden.
Wij hebben onlangs ook een groot huis gesplitst en hebben nu ook 2 huisnummers, maar nog steeds 1 nuts-aansluiting (gas, water, elektra en groene coax), welke intern (onder goede afspraken) gedeeld wordt: o.a met een 24-poorts switch en heel veel CAT5E in het huis.

jAn
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
Black Tiger
Ah oke, ja apart afgesloten was me wel bekend, daarom dat ik dacht aparte meter, maar dat hoef dus weer niet. Heb ik ook weer iets bijgeleerd.

Ik wist het alleen zeker voor als je belasting aftrek wilde i.v.m. een ruimte voor je eigen bedrijf. Dan moet je wel een aparte meter hebben en tegenwoordig volgens mij zelfs een eigen toilet.
Greetings, Black Tiger
 
kezeltje
Smile

Quote

Black Tiger schreef:

Ah oke, ja apart afgesloten was me wel bekend, daarom dat ik dacht aparte meter, maar dat hoef dus weer niet. Heb ik ook weer iets bijgeleerd.

Ik wist het alleen zeker voor als je belasting aftrek wilde i.v.m. een ruimte voor je eigen bedrijf. Dan moet je wel een aparte meter hebben en tegenwoordig volgens mij zelfs een eigen toilet.


ik heb nog wel een porta-potti staan.
Grin
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoort elk appartement een eigen groene ziggo aansluiting te hebben.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie