Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
DDNS (Dynamic DNS) op Ziggo Connectbox?
|
|
Black Tiger |
Geplaatst op 03-09-2016 13:59
|
Beheerder » State Penitentiary » Alles-in-1 Plus » Arris » Fritzbox 7490 » TV Plus » Nextbox / Humax 5300 Berichten: 2864 Lid sinds: 07-04-2011 |
Bedankt voor de update, dan ben ik inderdaad eens benieuwd of het met de nieuwe firmware goed komt. Maar ook of het dan alleen ddns is of dat er wellicht ook meer support zoals no-ip.org bij zit want die is nu populairder dan ddns omdat no-ip nog gratis is. We wachten het eens rustig af. Een NAS is inderdaad ook een handige optie. Greetings, Black Tiger
|
|
|
HaLavan |
Geplaatst op 02-10-2016 13:20
|
Activiteit » Nieuwerkerk ad IJssel » 2914EA » Alles-in-1 Plus » Connectbox » TV Plus Berichten: 8 Lid sinds: 20-08-2016 |
Even een update: De eerste weken ben ik regelmatig gebeld door de klantenservice, mn om een aantal vragen te beantwoorden waar Ziggo mee verder zou kunnen. Daarbij ook de opmerking dat ik gebeld zou worden door een technisch expert van Ziggo. Die technisch expert heeft mij echter nooit gebeld, en de klantenservice neemt ook geen contact meer op. Nu is het vanuit Ziggo een week of 3 stil. Indien Ziggo het niet kan of wil oplossen dan zal ik dit moeten accepteren. Dat Ziggo niet meer reageert is wat moeilijker te accepteren. Komende week zal ik weer eens contact met ze opnemen om te vragen of er nog voortgang te verwachten is. |
|
|
Black Tiger |
Geplaatst op 02-10-2016 14:34
|
Beheerder » State Penitentiary » Alles-in-1 Plus » Arris » Fritzbox 7490 » TV Plus » Nextbox / Humax 5300 Berichten: 2864 Lid sinds: 07-04-2011 |
Da's mooi om te horen van de eerste weken, jammer van het laatste stukje. Als je deze week gaat bellen mag je rustig vragen of ze nog meer mensen willen spreken hieromtrent, ik wil best met je meedoen. Greetings, Black Tiger
|
|
|
HaLavan |
Geplaatst op 09-10-2016 16:29
|
Activiteit » Nieuwerkerk ad IJssel » 2914EA » Alles-in-1 Plus » Connectbox » TV Plus Berichten: 8 Lid sinds: 20-08-2016 |
Toeval of niet, afgelopen maandag (de dag na de update op dit forum) ben ik gebeld door klachtenservice met de vraag of ik al wat had vernomen van de technische experts. Dat was nog niet het geval. Klachtenservice had wel de mededeling dat er dit jaar nog een firmwareupdate komt van de connectbox waarin DDNS wordt op opgenomen. Dit is mede ingegeven dat er meer vraag naar DDNS is. Ik word hier echter niet van op de hoogte gebracht. Dus is het elke paar weken even kijken of er een firmwareupdate op de connectbox is uitgevoerd. Nog even geduld, maar ik ben hoopvol gestemd! |
|
|
Black Tiger |
Geplaatst op 10-10-2016 15:28
|
In elk geval bedankt voor de update weer. Hopelijk doen ze dan ook meteen hetzelfde voor de oude Cisco's. Greetings, Black Tiger
|
|
|
HaLavan |
Geplaatst op 31-12-2016 15:47
|
Even een update: De afgelopen maanden heb ik niets meer vernomen van Ziggo mbt de update van de mediabox op gebied van DDNS en VPN. Ook de klachtenservice heeft geen contact meer opgenomen met de mededeling dat er vertraging is in het vinden van een passende oplossing of dat de oplossing in z'n geheel gecanceld is. Ik was begin oktober nog hoopvol gestemd in het bereiken van een oplossing. Dat is nu een stuk minder. Wel jammer dat er wordt aangegeven dat er aan een oplossing wordt gewerkt maar dat het vooralsnog niet is nagekomen. Zo moeilijk hoeft het niet te zijn. |
|
|
Black Tiger |
Geplaatst op 31-12-2016 22:01
|
Exact. Ben het helemaal met je eens. Maar ja, zoiets heeft helaas geen prioriteit. Ben er ook niet van gecharmeerd, maar er zijn wel meer providers met helaas gebrekkige DDNS mogelijkheden. Vreemd eigenlijk gezien dat zo populair is. In elk geval bedankt voor de update! Greetings, Black Tiger
|
|
|
briolet |
Geplaatst op 01-01-2017 11:30
|
Expert » 8100AA » TV + Internet Z2 » Ubee EVW320B WiFi » Airport Extreme (2x) » Humax iHDR-5200c Berichten: 808 Lid sinds: 12-05-2012 |
Op zich is DDNS in de router ook weer niet zo belangrijk. Als je DDNS gebruikt, al het zijn om een apparaat dat altijd aan staat in je netwerk vanaf het internet te bereiken. Ook daar kun meestal wel een DDNS client op draaien. Zelf heb ik 3 merken IP cameras die allen een DDNS optie hebben. Bij twee merken kun je zelfs een gratis DDNS dienst van de fabrikant gebruiken. Ik gebruik zelf de gratis DDNS dienst van mijn Synology nas die ook altijd aan staat. Mijn eigen domeinnaam heb ik via een CNAME record aan die DDNS naam gekoppeld. Er zal maar een klein deel van de Ziggo klanten zijn die behoefte heeft aan een DDNS optie. En van dat kleine deel zal een flink deel een alternatieve optie hebben. Dan kan ik me voorstellen dat dit een lage prioriteit heeft bij Ziggo. |
|
|
HaLavan |
Geplaatst op 13-02-2017 21:56
|
Van Ziggo heb ik afgelopen week vernomen dat DDNS en VPN voor de Mediabox op de lange baan zijn geschoven, als het nog gaat komen. Met andere woorden: Het zat er eigenlijk niet in en zal er eigenlijk ook niet gaan komen. Ziggo en ik hebben wel een oplossing gevonden. Een onderdeel van de oplossing is dat ik van de Raspberry Pi gebruik zal blijven maken tbv de VPN server (OpenVPN) en DDNS. Deze RPi hangt in mijn geval op een onzichtbare plek in het netwerk. Dit is voor mij toch het beste alternatief. Mbt het andere deel van de oplossing zal ik ter discretie niet verder over uitweiden. Voor mij heeft Ziggo de klacht i.i.g. naar tevredenheid opgelost. |
|
|
Black Tiger |
Geplaatst op 13-02-2017 22:14
|
Ik had ook eerlijkg gezegd niet anders verwacht. In mijn antwoord #4 gaf ik al aan vernomen te hebben dat het geen prioriteit had. En meestal als zoiets is geen prioriteit heeft gaat het de lange baan op c.q. wordt niet geimplementeerd. Ben alleen van mening dat ze zoiets er ook niet uit hoeven te halen als het er standaard in zit en dat is van fabriek af wel het geval, maar oke. In elk geval bedankt voor de terugkoppeling en toch fijn om te horen dat Ziggo het andere deel van de klacht naar tevredenheid heeft opgelost. Greetings, Black Tiger
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DDNS (Dynamic DNS) op Ziggo Connectbox?', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Ziggo probleem met sky showtime | Klacht over Ziggo | : 2 | 30-06-2024 |
Student op zoek naar klantnummer Ziggo | Algemeen | : 4 | 22-04-2024 |
Ziggo VAW | Klacht over Ziggo | : 2 | 19-01-2024 |
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing | Klacht over Ziggo | : 4 | 24-12-2023 |
Ziggo Safe Online | Algemeen | : 2 | 30-11-2023 |
Advertentie